„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban ______________________________________________.
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”
VÁR A VAJDA – 2010/2011 ________________________________________________ Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
Esélyek teremtése gödrén
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Kik vagyunk? A szervezet alapítói elsősorban az ELTE szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus, pszichológus és jogász hallgatói közül kerültek.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Helyzetelemzés Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola - emelt szintű ének-zene oktatás (1963) - emelt szintű testnevelés oktatás (1971) - hátránykompenzáló, képesség-kibontakoztató nevelés (2003) - Pedagógusképzés - Sportiskolai módszertani központ - ÖKOISKOLA

Az iskola szakmai hálózata MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Az iskola szakmai hálózata Vajda Péter Ált. Iskola Ferencvárosi Torna Club Nemzeti Sporthivatal NUPI ELTE R. Wallenberg Középiskola SULINOVA Kht OMAI-HEFOP Irányító Hatóság Józsefvárosi Zeneiskola ÖKOISKOLA Narconon Alapítvány OPKM S P O R T I K L A TUDOMÁNYOS MŰHELY E D G Ó U É Z N GR Á C M MŰVÉSZETI KÉPZÉS „Együtt működünk” konzorcium Országos Táplálkozás-tudományi Intézet FKFK Semmelweis Egyetem

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Alapvetések: 1. „Az ismertté vált fiatalkorú bűnelkövetők döntő többsége olyan hátrányos helyzetű, marginális családi környezetből származik, ahol a szegénység, a munkanélküliség és a napi szociális problémák meghatározó élményt jelentenek. Szüleik többsége segéd-, kisegítő vagy betanított munkás, foglalkozás- vagy munkanélküli. Már kora gyermekkorukban szegregált és marginalizált környezetben élnek.” (Társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája) 2. „Az iskola az utolsó lehetőség, amivel meg lehet állítani a kerületben elég látványosan megmutatkozó folyamatot, az alul levők leszakadását, és meg lehet talán ezt a folyamatot fordítani” (Dr. Jóvér Béláné alpolgármester)

A tanulók környezetének összehangolt működése MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola A tanulók környezetének összehangolt működése Szülői ház SZÜLŐI HÁZ ISKOLA KORTÁRS-CSOPORT LAKÓ-KÖRNYEZET SPORT-EGYESÜLET CÉLCSOPORT

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Klubnapközi, játszóház - Hagyományos csoportkeretek felbomlása - Szabad pedagógus- és foglalkozásválasztás - Hagyományos családi időtöltések megismerése - Szülők bevonása, részvétele

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Internet szakkör, ECDL tanfolyam, diákhonlap, iskolaújság - Kommunikációs fejlesztés - Naprakész tartalmak - Hátránykompenzáció

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Rekreációs és sport foglalkozások - egészséges életmódra nevelés - közösségfejlesztés - szociális kompetenciák fejlesztése - szabadidő hasznos és tartalmas eltöltése

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Életmód-foglalkozások - kertgondozás - háztartástan - KRESZ-ismeretek kerékpárral - polgári védelmi ismeretek - egészségnevelés - drogprevenció

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Néptánc, társastánc, kézművesség - kiegészítő készségek, képességek fejlesztése - közösségi tevékenykedtetés - kultúraközvetítés, egymás népszokásainak megismerése

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Lakókörnyezeti programok - iskola megismertetése a lakókörnyezettel - részvétel a kerület életében - környék lakosságának bevonása a nevelési folyamatba

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Szülők iskolája ismeretterjesztő eladások kicsiknek-nagyoknak nem (csak) „iskolai” témákról

Családi napok „Az iskola az a hely, ahol jó (együtt) lenni” MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Családi napok „Az iskola az a hely, ahol jó (együtt) lenni”

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Diáknapok, kirándulások, műsorok - esély a sikerre - kötetlen együttlét - szabadidős alternatívák

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Eredmények a számok tükrében szabadidős alkalom: 398 időkeret (óra): 861 összesített tanulói részvétel: 3725 összesített pedagógus részvétel: 102 külső szakemberek részvétele: 40 szülők részvétele: kb. 300

Ők a támogatást köszönik… MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola Ők a támogatást köszönik…

MindenGyerek Konferencia – 2007. január 22. Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola … én pedig megtisztelő figyelmüket! Szontagh Pál igazgató Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca 25-31. www.vajdaiskola.hu vajda.igazgato@chello.hu