A Sorsfordító-sorsformáló program képzési tapasztalatai Fadd 2009.november 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Az elektronikus kérelem-kitöltési próbaüzem szaktanácsadói támogatásának évi tapasztalatai Dr. Novák László vezető szaktanácsadó EURO-ÖKO FARM CSOPORT.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Gazdálkodó Családokért Kht szerepe az EQUAL-projektben.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Ugrás a sötétbe! Büntetésből én lettem a projektmenedzser Mi a különbség a jó és a nyertes pályázat között? dr. Gajda Tibor Budapesti Kommunikációs és.
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
szakmérnök hallgatók számára
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
dolgozva tanulni Pergő Margit polgármester Berhida Város Önkormányzata
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
„Mércénk az ember”. A partneri elégedettségi felmérés célja: hogy lássuk a kiértékelt adatok alapján, mely területeken kell javítanunk az együttműködést.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
13. A zillmerezés, mint bruttó
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Felnőttoktatási tájékoztatója
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Elektronikus tananyag
Iktatás és selejtezés folyamata
Középiskolai továbbtanulás 2014/15
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Üzemgazdasági szemlélet a gyakorlatban
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Székesfehérvár, július 14.
Előadás másolata:

A Sorsfordító-sorsformáló program képzési tapasztalatai Fadd 2009.november 30.

2 A képzések a számok tükrében BonyhádTamásimegjegyzés oktatók száma elmélet 7 fő 4 fő szakmai, 3 fő szocializá ció 4 fő 1 fő szakmai, 3 fő szocializáció gyakorlat5 fő3 fő 1 fő szaktanácsadó, alkalomszerűen együttműködő partnerek száma133 szaktanácsadás2 nap6 nap lemorzsolódás3 fő1 fő hiányzások30,4 óra/fő20.8 óra/fő hiányzók száma14 fő10 fő

2009. november 30.3 MutatóTamási kistérségBonyhádi kistérség Induló létszám (fő) november 30.-án érvényes felnőttképzési szerződések száma (fő) Lemorzsolódás (%) 515 összes hiányzások száma (óra) Ebből az igazolatlan hiányzások száma (óra) 00 gyakorlati hiányzások száma (óra) elméleti hiányzások száma (óra) főre jutó hiányzások száma (óra) 20,830,4 Megtartott elméleti órák száma (óra) 200 Megtartott gyakorlati órák száma (óra) 800

2009. november 30.4 Eredmények Tamási márciusáprilismájus E GY E E szakmatelj.szakmatelj.szakmatelj. nincs3,353,653,2 3,6nincs3,43,5 júniusjúliusaugusztus E GY E E szakmatelj.szakmatelj.szakmatelj. nincs3,23,3nincs3,353,5nincs3,053,5 szeptemberoktóbernovember E GY E E szakmatelj.szakmatelj.szakmatelj. nincs3,253,453,263,35 3,47nincs

2009. november 30.5 Együttműködés az EG-VÉD Bt.-vel  Hiányzások kezelése  Képzők képzése  Szocializációs modul oktatása

2009. november 30.6 Hiányzások  A hiányzások száma az elméleti oktatási napokon megnövekedett.  Kritikus hiányzási időszak volt az augusztus (fáradtság, iskolakezdés…) Probléma kezelése  Hiányzások igazolására levélben hívtuk fel az érintettek figyelmét.  EDVÉD Bt.-n keresztül a kritikus személyek felkeresése.

2009. november 30.7 Képzők képzése  Probléma: az elméleti oktatók szakmai maximalizmusra törekedtek  Megoldás:az oktatók részére mindkét helyszínen megbeszélést tartottunk. A megbeszélésre meghívtuk az EGVED Bt. munkatársait is.

2009. november 30.8 A megbeszélés céljai:  A psziho-szociális felmérés eredményeinek megismertetése az oktatókkal. Azok gyakorlati alkalmazásának lehetőségei. (Pl. XY reggel azért késik rendszeresen, mert testvéreit rendezi…stb.)  Tudatosítani az oktatókkal, hogy betanított képzésen oktatnak. A hallgatók számára csak a gyakorlatban hasznosítható szakmai ismereteket kell oktatni.  Szemléltetés fontossága. Ennek érdekében az oktatók scannelt képanyagot és fotókat kaptak.  A tananyagban tételszerűen kell haladni. Elvárásunk, hogy a hallgatók minden tételt (max. 1 gépelt lap - 2 oldal - terjedelemben) kézbe kapják.

2009. november 30.9 IdőszakUdvari-Belecska- Szakadát Lengyel-Kisvejke- Závod március-április4 nap2 nap Június2 napnem volt igény Összesen:6 nap2 nap Szaktanácsadási szolgáltatás

2009. november Problémák a szaktanácsadás területén  A szaktanácsadó szolgáltatását el kell fogadni!  Pl. Nagy Ferenc jelezte a nyár folyamán, hogy a településeken szakmai segítségre lenne szükség a zöldmetszéshez, és egyéb területeken is. Az oktatókat megkeresve, (konkrét problémák, időpont egyeztetés… stb.) NEM IGÉNYELTÉK a segítséget.

2009. november Szaktanácsadási szolgáltatás  külön forrás nem állt rendelkezésre, ezért a szaktanácsadó is oktatói megbízást kapott a tanácsadás időpontjára. Ez egyben azt is jelentette, hogy a településen megbízott gyakorlati oktató a szaktanácsadás napjaira nem kapott bért!  A program továbbvitele esetén erre forrás szükséges!

2009. november Az oktatók értékeléseiből  a szocializációs blokk foglalkozásainak 80%-a a képzés elején legyen. Motivációban, csapatépítés tekintetében hatékonyabb lenne.  A hallgatókkal a képzés elején pontosan tisztázni kell mindent- írásos anyagot kell készíteni, megjelölve a telefonon elérhető kapcsolattartót.  nagyon érzékenyek voltak mindkét csoportban a hallgatók. Több esetben megfogalmazták, ha sértő módon tárgyaltak velük.  Fontos tisztázni a hallgatókkal milyen szerződési, munkavállalási lehetőség várható a foglalkoztatás során a vizsgák után

2009. november Az oktatók értékeléseiből  Sok gondot okozott az is,főleg a tanfolyam első felében hogy a munkakezdés ill. befejezés nem egyezett a mezőgazdaságban megszokott idővel.  Az oktatás egész ideje alatt probléma volt hogy egyes tanulók szerint ők ingyenmunkát végeznek a gyakorlati helyet biztosító gazdáknak.  A csoport olyan emberekből tevődik össze akik régóta folyamatos munkát nem végeztek,még alkalmi munka szintjén sem. Ez meglátszott a munkavégzésen is, nehezen szoktak hozzá a teljesítménymunkához.

2009. november Az oktatók értékeléseiből  Pozitívnak találtam a tanfolyam során:  A hallgatók munkába járási morálját  Az általános hozzáállást, érdeklődést a hallgatók részéről  Az iskola és csoportvezetők együttműködését  Szerintem a térségben egyedülálló képzési forma jött létre  Negatív vagyis lehet, hogy másképp kellett volna  Az elmélet és a gyakorlat tagolását megoldani  Szerintem havi 3 nap elmélet lehetett volna

2009. november Az oktatók értékeléseiből  szociális alapon lettek kiválasztva az emberek ami szerintem nem túl szerencsés.  úgy gondoltam, hogy sokan ki fognak esni de hál istennek nem így történt.  Sajnos azokhoz a gazdákhoz, akikhez kimentünk dolgozni, nem mind tudták értékelni azt a segítséget amit a dolgozók nyújtottak, illetve a saját embereiket dolgoztatták inkább, habár én úgy gondolom hogy a tanulók kellő szaktudáshoz jutottak.  Ami hiányzott a tanfolyamból az a szabadságolás kérdése

2009. november Akiknek köszönettel tartozunk  Polgármesterek  Az oktatók, gyakorló helyek  EGVED Bt. munkatársai  DDRMK,  Tamási és Bonyhádi kirendeltségek vezetői  Koordinátor  Munkatársaim

2009. november Képek a záróvizsgáról

2009. november 30.18

2009. november 30.19

2009. november 30.20

2009. november 30.21

2009. november 30.22

2009. november 30.23

2009. november 30.24

2009. november 30.25

2009. november 30.26

2009. november Köszönöm a figyelmet! Dömötör Csaba főigazgató FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ, Csapó Dániel Középiskola, Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium