HEFOP értékelés Korszerű Pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Valenta László Főiskolai docens Dunaújvárosi Főiskola Gépészeti Intézet
Miért fontos? •OKTATÓ PEDAGÓGUS ??? •KREDIT rendszer 1kr 30 óra KONTAKT óra??? •BEFOGADÓKÉPESSÉG változása
Az oktató legyen pedagógus módszertani kurzusokra járjanak el az oktatók A multiplikátor szerep vezetői akarat nélkül nem, vagy csak nehezen valósulhat meg OKTATÓ PEDAGÓGUS
•Terheljük ki a hallgatóságot, bátran fel kell adni otthoni munkát. (Ma egy érettségire készülő diák többet tanul mint egy főiskolás) •A hangsúlyt a tananyag lényegi részére, ill. a nehezen „emészthető” részére kell fektetni 1kr 30 óra
Szabályzókör
SolidWorks oktatás tapasztalatai Műszaki ábrázolás II. CAD (SolidWorks) 5kr tárgy Előkövetelmény: Műszaki ábrázolás I. 1. Képes legyen egy alkatrészről 3D-s modellt készíteni 2. Képes legyen egy meglévő alkatrészről készített modellhez új alkatrészt hozzáépíteni 3. Képes legyen az alkatrészeket összeszerelni, és a program lehetőségeit kiaknázva az összeszerelt modellen ellenőrzéseket, analíziseket végezni 4. Képes legyen a program segítségével műhelyrajzot előállítani, és azt a Magyar Szabványnak megfelelően módosítani.
SolidWorks oktatás tapasztalatai A tárgy „kipróbálásra” került nem BSc képzésben is, ahol az előfeltételek, az előzetes tudás definíciója nem egyezett meg. KÖVETKEZMÉNY •Az alapfeladatokat a hallgatók nem tudták megcsinálni, mert szakrajzi hiányosságaik voltak •A vizsgakérdések esetén nem tudták javítani a CAD program által generált rajzot, nem tudták szabványnak megfelelően kijavítani
SolidWorks oktatás tapasztalatai A tananyagok módosítása, az eltérő bemeneti követelményeknek megfelelően: •Hangsúlyos(szakrajzi) részek kiemelése •Gépelemek bővebb magyarázata •A rajzoknál a térbeli alakzat megadása Új kurzusanyag