TIN week – Budapest, October/2006 1 Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Kecskemét, április 2O.Készítette: Ramháb Mária A kistelepülési könyvtári ellátás korszerűsítésének lehetőségei Informatikai és Könyvtári Szövetség.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
8. gyakorlat.
Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
Gyakran előforduló táblák és jelzések vízen és vízparton
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
A közlekedők információ-feldolgozó tulajdonságainak figyelembevétele az úttervezésben HTE Kongresszus Győr, november 28 Koren Csaba.
Lineáris függvények ábrázolása
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
7. gyakorlat.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
E-közigazgatás biztonsági nézőpontból Szigeti Szabolcs CISA, CISM, CISSP
Gyakorlati alkalmazás
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Forgalomkorlátozások Budapesten. A Vasfüggöny átvágásának 20. évfordulója alkalmából megrendezésre kerülő központi állami megemlékezés miatt az alábbi.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A Magyar ötvösség remekei bélyegsorozat fogazatváltozatai (MBK )
Adatvizualizáció Segédanyag a Gazdasági informatika tárgyához
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, 5. esettanulmány: Dunacenter csomópontja Assignment, case study 5: Dunacenter intersection Közúti Biztonsági.
Szakmai továbbképzés Közlekedési Tagozat     sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon        
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Első tanfolyam -Élelmiszeripari, konyhai és éttermi alapismeretek diákok számára ÉLELMISZEREK BIZTONSÁGA.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
1 A kémiai biztonság új stratégiája. Európai Unió: Fehér Könyv. REACH. Globális Stratégia: Globális harmonizáció. SAICM. Prof. Dr. Ungváry György.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Pályaismeret 2-es viszonylat. 1.) Az 2-es viszonylaton hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. A.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Jelzőlámpás csomópontok tervezése
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Algoritmusok szerkezete
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 6. előadás.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó Bernát Assignment, case study: Győr intersection Közúti Biztonsági Audit tanfolyam, Győr Győr, okt. 17. Road Safety Audit training, Győr Győr, 17. Oct. 2007

TIN week – Budapest, October/ Elhelyezkedés / Layout •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja

TIN week – Budapest, October/2006 3

4 Célkitűzések / Goal -Az Audit vizsgálat során meg kell vizsgálni azt a lehetőséget, hogy a meglévő sávszélesség alkalmas e egy sávban két nyíl egymás mellé történő felfestésére? -Lehet – e megoldás az, hogy ha elvileg nem fér el két sáv, ugyanakkor személyautók, amennyiben nincs közöttük nagyobb jármű, tudnak várakozni két sorban is? -Megjegyzés: Bár ez a megoldás nem szabványos, de az országban több helyen is pl. Budapesten és Vas megyében is több helyszínen is látható, ilyen kialakítás ahol elvileg nem fér el két sáv, ugyanakkor személyautók, amennyiben nincs közöttük nagyobb jármű, fel tudnak állni egymás mellett várakozni két sorban is. I. változat: az Ifjúság körútról balra nagy ívben a Kodály Z. útra kanyarodó sáv kialakítása. - I. változat: az Ifjúság körútról balra nagy ívben a Kodály Z. útra kanyarodó sáv kialakítása. - II. változat: a kanyarodási helyet felállási hellyel kell biztosítani

TIN week – Budapest, October/ Jelenlegi helyzet / Present situation •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja

TIN week – Budapest, October/ Verzió Version 1 •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja

TIN week – Budapest, October/ Verzió Version 2 •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja

TIN week – Budapest, October/ Mit kell keresni? / What to look for? •P ROBLEM milyen típusú és súlyosságú a probléma what problems occur, and how bad is it •O RIGINmi a probléma oka why do problems occur •G OAL(S)mi az elérendő cél? what are we aiming for •S OLUTION(S) ez hogyan érhető el reálisan? how can we (within reason) reach that •E VALUATION hogyan történik az értékelés? how can we monitor that

TIN week – Budapest, October/ Közúti Biztonsági Audit tanfolyam, Győr Ifjúság krt. csp.) esettanulmány Győr (Győri Kodály Z. u –PROLEM - Csúcsforgalmi időszakokban a csomópontban torlódások alakulnak ki (balra kanyarodó forgalom akadályozza az Ifjúság körút – mint gyűjtőút – forgalmát) - Gyalogos átkelés nem biztonságos - A csomópont nehezen áttekinthető (nem egyértelmű sávhasználati szabályozás) - Nem szabványos javasolt forgalomtechnikai megoldás (közlekedők számára szokatlan) - Parkolóhelyek szűnnek meg (parkolási igények miatti feszültségek nőnek)ORIGIN - Jelentős balra kanyarodási igény -Széles burkolat, nem egyértelmű forgalomtechnikai kialakítás - Nem egyértelmű forgalomtechnikai kialakítás - Hazánkban eddig jellemzően nem alkalmazott megoldás - A terv csak a parkolóhelyek megszüntetésével hajtható végre GOALS - Gyalogos átkelés biztonsága - Egyértelmű forgalomtechnikai helyzet megteremtése - Áttekinthető és felismerhető csomópont kialakítása SOLUTION -Gyalogátkelőhely védelme a szabálytalan előzések kiküszöbölésére, záróvonal felfestésével - Záróvonal felfestése a csomópont előtti útszakaszon mindkét irányból - Gyalogos veszélyt jelző burkolati jelek felfestése - Előjelző nyíl (egyenes-balra és egyenes-jobbra) felfestése - A csomópont területén „különösen veszélyes hely” burkolati jel felfestése (KRESZ 158/e ábra szerint) - Gyalogos átkelőhely veszélyt jelző tábla kihelyezése fluoreszkáló sárga betétben - Signflash, gyalogos átkelési igényt jelző tábla - 2 db parkolóhely megszüntetése a buszmegálló irányában E E VALUATION értékelés: Készítette: Sümegi Péter, Szabó Bernát Győr

TIN week – Budapest, October/ •S OLUTION(S)

TIN week – Budapest, October/ Általában házi feladat példájában vizsgált helyszínről és a már meglévő gyakorlatban is alkalmazott megoldásról elmondható, hogy a külön balra és jobbra mutató nyíl alakú burkolati jelek felfestésének értelmezése egy sávban a járművezetők számára nem egyértelmű. Egy sávon belül két jel alkalmazása jogilag sem értelmezhető. A már kialakított példáknál a csomópontok térségében nő a baleseti kockázat. Egyértelmű forgalomtechnikai kialakítás javasolt. Szélesebb forgalmi sáv kialakítását csak a KRESZ-ben meghatározott, szabványos burkolati jelek alkalmazásával célszerű megoldani. Az általunk javasolt megoldás elsősorban „T” csomópontokban célszerű.

TIN week – Budapest, October/