Az atlétikai felkészítés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A futás technikája, oktatása, edzése a triatlon sportágban
Advertisements

Néhány gondolat egy volt „edzőtől”…. Örököltem egy csapatot… ! március március 21.
Kölyök atlétika/ Kid’s Athletics
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Az edzői hatékonyság pszichológiája
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban.
Kovássy Kata (CX4Z5C) Rekreáció MSc I. évfolyam
Repülőgép nagyjavítás. ÍRORSZÁGI PÉLDA Munkaterhelés és kapacitás összehangolása.
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
7. Az idő mérésére használt csillagászati jelenségek
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Veszprém Megyei Tájfutó Szövetség Közgyűlés, február 05. Beszámoló a évi tevékenységről 1. Szakmai tevékenység 1.1 Versenyrendezés 1.2 Eredményesség.
Veszprém Megyei Tájfutó Szövetség Közgyűlés, január 26. Beszámoló a évi tevékenységről 1. Szakmai tevékenység 1.1 Versenyrendezés 1.2 Eredményesség.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Mindennapi testmozgás és egészség
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Az atlétika versenyszámai
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A játék A játékosság.
A testnevelési tanterv.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Cardiopulmonális resustitatión átesett 100 beteg nyomonkövetése osztályunk anyagában retrospektív vizsgálat útján Dr. Lévai Csilla, Dr. Katona Zsuzsa,
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Dr. Molnár Sándor A távfutás éves felkészülési rendszere gyermek, serdülő és ifjúsági korcsoportoknál.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
ÖSSZEFOGLALÓ április 24.. A Magyar Atlétikai Szövetség második alkalommal rendezte meg a Hozd mozgásba a családot! Sport és Egészségnapot a Puskás.
Kompetensek lettünk? június 27..
Mindennapos testnevelés…
Út az ismeretlenből… Készítette: Vereb Imre testnevelés spec. koll. tanító.
Asztalitenisz játékosok erőnléti felkészítése
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
A gyorsaság fejlesztése futásnál
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Állóképesség.
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
EDZÉSTERVEZÉS.
Modern edzésmódszerek
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
MESZ Utánpótlás Bizottságának évi beszámolója Készítette: Nagy Gábor Bizottság vezetője.
A játék A játékosság.
Atlétika versenyszervezés
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
Veszprém Megyei Tájfutó Szövetség Közgyűlés, január 28
Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban
Egészség és sport.
Sportolni mindenkinek kell és mindenki tud! (nincs de…)
Egészséges élet – egy életen át II.
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Előadás másolata:

Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában

Célok Rendszeresen sportolók létszámának növelése: EU: 9%, 15-24 év között: 19% Magyarország: 5%, 15-24 év között: 11% Legalább heti egyszer: EU: 40% Magyarország: 23% Világjelenség

Feladatok Tudományos ismeretek tudatos alkalmazása: pszichológia, szociológia Biomechanika Élettan

Társadalom tudományok megfigyelései X,Y,Z generációk A virtuális világban való elmélyülés fokozatai Virtuális világ – valós világgal párhuzamos tér, jellemzője az információ sebessége és élénksége A nagy mennyiségű információ felületes és felszínes A használók használják, vagy a használókat használják?

Foglalkozási formák Sok gyakorlatanyag Gyors váltások Színes környezet Csapatmunkák Köredzés

Biomechanika Az atlétikai mozgások leegyszerűsíthetők vezető mozgásokra, mozdulatokra Minden mozgás futás, ugrás, dobás, (rúgás) megközelíthető globális formában A leegyszerűsített mozgások könnyen elsajátíthatók és bővíthetők

Feladatok rendszere 1. Pl.: Diszkoszvetés 2. 3. 4.

Élettan Szenzitív időszakok (minden fejlődik, csak az arányai mások) Koordináció fejlesztés: 6-12 év Gyorsaság fejlesztés: 6-8 és 13-15 év korban Erőfejlesztés: 13-17 év Aerob állóképesség: 12-16 év

Képzési szakaszok Kölyök atlétika 6-10 év Edzés életkor: 1-3 év Versenyek és oktatási modellek

Kölyökatlétika rendszere Foglakozást vezetők képzése Oktatási modellek - fokozatos, gyakorlási lehetőség Versenyek Élmény és nem versenyközpontú Koedukált Oklevél díjazás egységesen Osztály és házi verseny

Foglalkozást vezetők képzése Akkreditált 30 órás tanfolyam a TF szervezésében Tanítók, testnevelők részére Kerettantervek része évi 30-40 órában

Oktatási modellek Gyakorlás a testnevelés órán

Versenyek Megfelelő előkészítés Gyors lebonyolítás (1perc/ tanuló) Azonnali eredményhirdetés Könnyen variálható séma

Eredményjelző tábla

Verseny lebonyolítás Versenyszámok elosztása Versenybírók, csapatkísérők Forgási tábla kiosztása

1. 2. 3. 5. 6. 4.

Rotációs tábla 1. hely 2. hely 3. hely 4. hely 5. hely 6. hely Citrom Sprint-gát Kereszt Diszkosz Rúd Béka Gerely Narancs Kék Zöld Piros Rózsaszín

Oktatási modell helyből távolugrás

Képzési szakaszok Sokoldalú képzés 11-15 év Edzés életkor: 3-5 év Feladatok: Sportági technikák alapjainak letétele Állóképesség fejlesztés Erőfejlesztés Gyorsaság fejlesztés

Állóképesség Nagy tanulói ellenállás Helye a testnevelés órán belül Időtartama Jelentős egyéni különbségek – értékelés Felszerelés – cipő, hűvösebb idő Van itt gond bőven, de…

Állóképesség fejlesztése Az egészség és a sportteljesítmény alapköve Oxigén + szénhidrát = ATP Keringési rendszer szerepe: Szív Hajszálerek Vénás rendszer Vezető halálok(54% keringési, 27% daganatos) Energia

Állóképesség fejlesztése Hogyan? Motiváció - „most bele fogtok halni” Aki jól teljesít, következő körben, órán pihen Egyéni értékelés „játékos” gyakorlatok

Állóképesség fejlesztése Folyamatos futás Élettani ismeretek átadása – irambeosztás Eredmények rögzítése – sikerélmény Változatos terep Lendületes befejezés – hajrá Az óra hátralevő részében kedvelt feladatok 10-20perc időtartam

Állóképesség fejlesztése Gyorsuló tempójú futás, kb. 200m-enként váltás: 7p/km, 6:30p/km, 6p/km, 5:30p/km Iram meghatározó futás Számolási feladat: világcsúcstartó maratoni futóval, hány métert tudnál együtt futni (42 195m) (2:03,38 Patrik Makau, 2011 Berlin) Kerekítés és mennyiség váltás

Állóképesség fejlesztése Váltogatott iramú futások Kb. 150-200m-es pályán 50m séta vagy kocogást követően 100-150m lendületes futás 1-2km terjedelemben Nem feltétlenül kell mérni, elég az összidőt

Állóképesség fejlesztése Résztávos terhelés: Osztály szinten 4-5 csoportban (5-6 tanuló) Kb. 100-200m 3-5-10x Pihenő idő, míg újra sorra nem kerül a csapat A leggyorsabb futamonként egy pihenőt kap

Állóképesség fejlesztés Tornateremben, folyósón Ingafutások – szivacs a falnál, pihenő tanulók kiegészítő feladat, körforgással Egyszerű akadálypályák, kanyargós pályavezetéssel Helyben végzett ciklikus mozgások (térdemelés, saroklendítés, előre-hátra, forogva, szökdelések) lehetőleg szivacson Lépcsőzések

Állóképesség fejlesztése Tanmenetbe illesztés: Évente 2x9 óra tanév elején, őszi időszak végén tavaszi időszak elején

Képzési szakaszok Szakosztályi, iskolai sportköri feladat: Szakág specifikus: 13-17év Specializáció: 14-19 év Teljesítmény centrikus: 16 -