Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kistérségek. A kistérségek jellemzői • Abaúj-Hegyköz (legfejletlenebb)  Budaörs (legfejlettebb) *3,4 (komplex mutatóban) (1998-ban *2,7 volt) • 1996.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
A Dél-alföldi régió népessége, népesedési folyamatai
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Magyarország vasúthálózata a kezdetektől 1914-ig
Nyugat-Európa kapujában
Pest-Buda a XIX. Században
FÖLDRÉSZEK.
MRTT Vándorgyűlés Szeged, Nyugat-Bácska magyar lakta településeinek gazdasági és társadalmi fejlesztési lehetőségei Diósi Viola, Regionális.
Bácsszentgyörgy Adatok: Rang: község Terület: 1473 hektár Lakosság: 190 fő Telefonkörzet:76 Irányítószám: 6511 Régió: Dél-Alföld Megye: Bács- Kiskun.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Budapest turisztikai marketingje
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
A regionális fejlődés perspektívái a ROP-ok tükrében Dr. Kolber István államtitkárFIT „Régiók félúton” konferencia.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A régió és ezen belül a kistérség munkaerő-piaci helyzete, hiányszakmák a régióban, a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdései.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Geopolitikai kihívások az Európai Unió külső határai mentén Nyíregyháza március 29. Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.) Tanszékvezető egyetemi tanár.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
Nemzeti Fejlesztési Terv II december 15. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Logisztikai hálózat és folyosók
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Közép-Magyarország településszerkezete
A Nyugat-Dunántúli Régió népesedési folyamatai Győr-Moson-Sopron Vas Zala Dallos Katalin Geográfus V március 6. Térkép forrása:
Lovas Attila igazgatóKÖTIVIZIG Duna térségi programalkotó tanácskozás, Érd, június 07.
Gyöngyös jellegzetességei
történelmi integrációi
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Dr. Bárány Gábor erdőgazdálkodási osztályvezető
Debrecen, Magyarország
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Kaposvár Alapadatok   Lakosság fő  Agglomeráció fő  gazdálkodó szervezet.
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Közép-Európa társadalom-földrajzi vonásai
Ózd kistérségének középtávú cselekvési terve
TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI HELYZETKÉP
Készítette: Koleszár Gábor
A telephelyválasztást, letelepedését befolyásoló tényezők
Előadás másolata:

Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése Komplex Logisztikai csomópont részeként A magyar repterek fejlesztési lehetőségei 2006. március 29 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Jakab Ferenc polgármester

Területfejlesztési lehetőségek? MIBŐL? Forrás? Jól kereső lakosság- sok adóbevétel Nagyvállalatok betelepítése – iparűzési és egyéb adók Ha nincs, mit tehet az ÖK? Javíthat-e a politika az elszegényedett térségek helyzetén? Hogyan tudja ezt minimális forrásból megoldani, lehetőleg más pénzén? Földrajzi adottságok és az EU lehetőségeinek kihasználása!

Jelenlegi munkanélküliségi adatok 1 Jelenlegi munkanélküliségi adatok 1. Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

Jelenlegi munkanélküliségi adatok 2 Jelenlegi munkanélküliségi adatok 2. Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

Vándorlási egyenleg Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

Befektetett külföldi tőke Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

Lakónépesség változás

ÓKOR Római légiók felvonulásához útépítések kellettek Az utak biztonságosak voltak és elkezdték használni a kereskedők is Korabeli logisztika lehetőségei alapján közeli csomópontok

Középkor Várak az utak keresztezéseinél – folyó átkelőknél Lovas közlekedés, modernebb áruszállítás – nagyobb távolságra egymástól Kezdetben katonai, később ipari és kereskedelmi csomópontok

Újkor Technikai fejlődés Tengerek és óceánok meghódítása Vasút feltalálása Új katonai és kereskedelmi csomópontok Újkor

XX. század A repülés évszázada A repülés hadi, majd polgári alkalmazása A közúti, vasúti, vízi és légi szállítás kombinálása

XX. század Katonai stratégiai csomópontok egyben polgári logisztikai központok is. Duna egyben védelmi vonal is: - Budapest - Dunaföldvár - Baja hidak és vasút keresztezés

II. Világháború után A hadsereg az új technikai színvonalnak megfelelően elfoglalta a stratégiai helyeket Jogi aggályok nincsenek! A diktatúrában nem gond a hely elfoglalása. Műszaki gondok nincsenek. Tervgazdaság – nincs ár! Magyarország a nyugati invázióhoz alakítva felvonulási terület!

XXI. század Manapság a pénz a fegyver A politika pedig ahhoz kell hogy mindig tudjuk, mikor és hova lőjünk!

EU léptékű gondolkodás EU közlekedéspolitika 7. számú …. A Duna-Majna-Rajna vízi út

Foktő – Kalocsa helye

Vasúthálozat

Jövőbeni fejlesztések M6 Híd paksnál 51-es út felújítás

Vegyük számba mink van! 450 ha repülőtér (Ferihegy I méretű) 40 ha ipari park (50 %-ban hasznosítva) 60 ha kikötő terület (szándéknyilatkozat) Vasút (iparvágány 2 km-re a Dunától) Ipari park elkerülő út 4 éven belül épül: - új 51 –es út, M6-os Paksig, híd Paksnál, Paks – Dombóvár – Fiume vasút

Foktő –Kikötő – Reptér - Vasút Logisztikai központ helye

Ipari park – Kikötő – Reptér Hasznosítási modell

Ipari Park

Intervenciós raktárak Gabonatároló 300.000 tonna BIOETANOL üzem 100.000 tonna/év

Reptér

Politika valamennyi politikai pártnak az érdeke az elmaradott térségek felzárkóztatása nem titkolt cél, hogy egyes fejlesztések hatásai minél több kistérséget és régiót érintsenek minél kevesebbért a Moszkva – Kijev – Záhony – Debrecen – Szolnok – Kalocsa – Fiume vasút az ország leghátrányosabb helyzetű térségein segítene a mezőgazdasági termékértékesítésen túl a kereskedelem és a szállítás teremtené a munkahelyeket A szükséges fejlesztés ára (36 millió Ft/km) összesen 5 km autópálya ára!

Európai logisztikai csomópont?