Az emberi szükségletek hierarchiájáról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lukács Oktatási Központ -
Advertisements

Emberi szükségletek Az optimális kommunikáció megköveteli, hogy mások szükségleteit és óhajait ne hagyjuk figyelmen kívül. Ha meg akarjuk ismerni a másik.
Turisztikai szuksegletek
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A tanári munka értékelése
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás egy kétpólusú iskolában Baja Előadó: Bernschütz Judit.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az életminőség kutatás jelentősége a globalizálódó társadalomban
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Motiváció.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
MOTIVÁCIÓ.
Fenomenológiai megközelítés
A harmadik erő elméletei
Viselkedéskultúra Viselkedés és kultúra.
A felnőtt tanuló 2. előadás
A tanácsadó és a mentor szerepe
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
A pedagógusok pályamotivációja a nemzetközi gyakorlatban
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
Különbözőek vagyunk!.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Szükséglet-elméletek
Fenomenológiai megközelítés
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Szeretettel köszöntöm
Speciális gyermekvédelem
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A harmadik erő elméletei
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
A NŐI KÜLDETÉS. Reklámok Csomagolás,vagy igazi értékek igazi értékek.
A CSOPORT HATÁSA A KLUBTAGRA
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
VIDÉKBIZTONSÁG Dr. Szilágyi Tivadar
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Fenomenológiai megközelítés
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
Vajon mi motiválja a munkavállalót?
3. Marketing előadás A piaci szereplők magatartása I
Előadó: Koroknay Károly
A települések szükséglet oldali vizsgálata Kerner-Hegyi Judit Ph. D
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

Az emberi szükségletek hierarchiájáról Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA

A szükségletek 5 főcsoportja (Maslow szükséglet piramisa) Hierarchikus elrendeződés

maslow's hierarchy of needs az átlagos állampolgár fiziológiai szükségletei 85%-ban, biztonság-igénye 70%-ban, szeretet-igénye 50%-ban, önérzet-igénye 40%-ban önmegvalósítással kapcsolatos igénye tekintetében 10%-ban van kielégítve.

Maslow piramisa az iskolában (továbbgondolás) Használhassa meglévő képességeit Az elismerés keresése – segítő felnőtt környezet (család, iskola) A szülőktől a kortársak, szerelmek felé Stabilitásra törekvés – család szerepe Éhség, szomjúság, kifáradás, kialvatlanság – nehezebben tud figyelni

A kiterjesztett szükséglet piramis I. hiány alapú szükségletek: 1.Fiziológiai szükségletek: éhség, szomjúság, szexualitás 2.Biztonsági szükségletek: fizikai védettség, kiszámíthatóság 3.Szeretet, valahová tartozás szükséglete: gyengédség, viszonzott szeretetkapcsolat 4.Elismerés szükséglete: önbecsülés, mások elismerése, hírnév, becsvágy II. növekedés alapú szükségletek: 5.Kognitív szükségletek: tudni, érteni, megismerni 6.Esztétikai szükségletek: szimmetria, rend, szépség 7.Önaktualizáció szükséglete: elérni a bennünk rejlő lehetőségeket "A zenésznek zenélnie, a művésznek festenie, a költőnek írnia kell, ha véglegesen boldog akar lenni. Amit az ember tud, azzá kell lennie."

Szükséglet kielégítés az iskolában Tudás és megértés iránti vágy nem külön jelenik meg Különböző erősséggel jelen van minden szinten (a kompetencia iránti vágy szintjén erős) Következtetés: Legyen differenciált az iskola által kínált tudás Fontos az alacsonyabb szintű szükségletek kielégítettsége; akkor hatékony az iskola Tanítható állapotban van-e a gyerek?