ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT 2009. március 26. © Baráth László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

© Baráth László Az elmúlt félév. Miért igen, miért nem. Szabad-e tartózkodni? © Baráth László.
Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT február 12. Web: jaszosszefogas.hu © Baráth László.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Civil szervezetek Magyarországon
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
1 Pont, 3 Szervezet Unió Alapítvány •A helyzethez képest életben maradtunk •Árvíz, rémhírek, rossz idő •Működtettük, túléltük •Az első pályázat.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Globalizáció és oktatás
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásának megerősítése A társadalmi együttműködés útjai Önkormányzat - - Civil.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Egészségturizmus fogalma
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A vidéki tér sikertényezői
AZ IKSZT program bemutatása Eperjesi Tamás vidékfejlesztési igazgató Kecskemét-Imrehegy, július 16.
A Berettyóújfalui Kistérség bemutatása
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Pályaválasztási szülői értekezlet Pályaválasztási szülői értekezlet Nagykanizsa, Borsos József Igazgató Zala Megyei Kormányhivatal Munkaügyi.
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
A Körös-menti TDM Egyesület a „Szarvasért” Alapítvány, és a Szarvasi Város-, és Környezetvédő Egyesület megállapodása.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Iskolai közösségi szolgálat
Hátrányból előnyt! - a gazdaságfejlesztés lehetséges útjai a kistelepüléseken Murakeresztúr IKSZT november 24.
A BGF Salgótarjáni Intézetének aktivitásai a helyi vállalkozások fejlesztése érdekében Összeállította:Paróczai Péter adjunktus SALGÓTARJÁNI INTÉZET.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Dél Baranya Határmenti Települések Egyesülete Siklós, A Közös Agrárpolitika jövője Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
DARUS a gyermekekért.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A szakiskola jelene és jövője
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
TÁRSADALMI HATÁSOK.
Előadás másolata:

ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László

„Az államnak semmi nem lehet fontosabb, mint az iskola gondja. Ez kétségbevonhatatlan axióma, melyet ép ésszel senki nem tagadhat; egyetlen közösség, nemzet, társadalom számára sem lehet elképzelni fontosabb dolgot, mint a nevelés és az oktatás ügyét.” (Dr. Baranyi Károly)

 Erősségek  Gyengeségek  Kitörési pontok? © Baráth László

 Erősségek  Jász ember szabadság szeretete  Még nyomokban fellehető jász identitása  Erős polgári és mezőgazdasági gyökerei  Autópálya, repülőtér és a főváros közelsége  Adottságok a gyógy és wellness turizmus területén  Az elmúlt évtizedek alatt megerősödött ipari kultúra  Nagy múltú iskolái (zárda, gimnázium, tanítóképző), tehát az örökölt tudásbázis © Baráth László

 Gyengeségek  A térség várhatóan erős függősége a globális klímaváltozástól  Az országra is jellemző morális válság  A város gyenge vezetettsége  Az elmúlt évek lehetőségeinek elmulasztása  A koncepciótlanság  A fentiekből következik, hogy Jászberény a kisvárosok versenyében egyre inkább lemarad. © Baráth László

 Kitörési pontok – elsősorban  Ipar  Mezőgazdaság  Turizmus  Kultúra  Civil szféra, társadalmi kontroll  Oktatás © Baráth László

 Japán  Dél-Korea  Írország  Finnország  Magyarország (Eötvös József, Gróf Klebelsberg Kunó) © Baráth László

Önkormányzati általános és középiskolák Alapítványi és magán oktatás Egyházi iskola SZIE ABK © Baráth László

Jól működő érdekképviselet és a szakmai műhelyek hiánya Az iskolarendszerbe bekerülő pénz jelentős része nem konkrétan az oktatásra vagy oktatókra, hanem a korszerűtlen, lepusztult ingatlan fenntartásra, adminisztrációra megy el. Ebből következik: A tanári hivatás össztársadalmi alulértékelése. © Baráth László

Gondolkodjunk lokálisan, éljünk patriótaként! Legyen maga Jászberény város a Tudás központja ! © Baráth László

Lesz központi óvodánk, miért ne gondolkodhatnánk városi szinten központi iskolába. Van tervünk (Huszárlaktanya közel 50 Mft-ért) A terv magas színvonalú, európai. A válaszfalak átpakolásával, a 6 ha-os parkjával Magyarország egyik legmagasabb szintű oktatási és kulturális központja lehet, általános iskolától a doktoranduszig. © Baráth László

 Szülő félelmei: egy gigantikus intézmény elnyeli gyermekét  Szakmai paradigmaváltás nehézségei  Stb. © Baráth László

 Egymást segítő komplex pedagógiai programok (iskolai programok egymásra épülése és párhuzamos együttműködése)  A programok folytonossága és differenciáltsága lehetőséget nyújt a készségek kompetenciák széleskörű fejlesztésére  Intézmények programok közötti átjárhatóság biztosítása  Szorosabb napi kapcsolat iskolatípusok között sikeresebb pályaválasztás  Kötelező tanulmányok gazdagabb fakultatív programokkal bővülnek  Szabadidős és kulturális tevékenységek gazdag választéka  Előnyök az üzemeltetés és az adminisztráció terén  Stb. © Baráth László

Ha elfogadjuk, hogy a tudás hatalom, akkor azt is elhihetjük, hogy az oktatás kitörési pont. © Baráth László

KÖSZÖNÖM FIGYELMÉT! Baráth László