HAJÓÚT KITŰZÉS ADUKÖVIZIG

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új utak a földtudományban március 17. • • Január 20. Nyersanyag- és energiakincs – a fenntartható fejlődés felé • Március 17. Természeti veszélyforrások.
Advertisements

Társadalmi vita a Duna hajózhatóságának javításáról
Folyószabályozás Kilépés START.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Somogy megyei projektek
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Barnácz István
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
PannonRIS – Az AIS rendszer bevezetése Magyarországon
RIVER INFORMATION SERVICES
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Kikötő fejlesztési lehetőségek
Anyagköltség számítása
A vízi szállítmányozás helyzete és jövője
Az árvízvédelem korszerűsítésére
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY
GAZDASÁGI ÉS KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY Dr. Mayer István JAKABSZÁLLÁS,
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
Mérnöki létesítmények geodéziája Siki Zoltán
A Duna Projekt Tolna megyét érintő fejlesztései
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
A hajóút kitűzése Magyarországon
Víziközlekedésbiztonsági Szakmai Nap Martfű
„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből
A hajóút jelenlegi helyzete
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
A Dél-alföldi Regionális Igazgatóság illetékességi területén
KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak.
megújuló hatósági felügyelete
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Rail Port Arad Bemutatkozás Április 27.. Tulajdonosi struktúra  MÁV Kombiterminál Kft.1/3  Luka Koper D.O.O. 1/3  Trans Trade Logistics S.R.O.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Meglévő gázlók, hajóút szűkületek
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Számítástechnika az UVATERV-ben
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
Sík- és dombvidéki vízrendezés
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÉSZAK-DUNÁNTÚLI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN TERÜLETI FÓRUM VÍZTESTEKRE VONATKOZÓ INTÉZKEDÉSEK.
Nemzetközi végrehajtási konferencia Budapest, október 4-5.
XXIII. KONFERENCIA A FELSZÍN ALATTI VIZEKRŐL
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
Előadás másolata:

HAJÓÚT KITŰZÉS ADUKÖVIZIG Alsó – Duna -Völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Árvízvédelmi és Folyamszabályozási Osztály Rab Ferenc 2010.október 28.

MAGYARORSZÁGI BELVÍZI HAJÓUTAK Duna: VII. sz. európai közlekedési folyosó Sor-szám A víziút neve A hajózható szakasz hossza, folyamkilométer A szakasz hossza (km), illetve a vízfelület területe (km2) A víziút osztálya 1. Duna (nemzetközi víziút) 1812-1641 171 VI/B 2. Duna (nemzetközi víziút) 1641-1433 208 VI/C 4. Mosoni-Duna 2-0 2 5. Szentendrei-Duna 32-0 32 IV 7. Sió-csatorna 121-23 98 IV/időszakosan 8. 23-0 23 14. Tisza 254-160 94 19. Balaton ADUKÖVIZIG - BAJA Duna, Déli országhatár (1433.0) - Dunaföldvár (1560.5)

Jelenlegi jogi szabályozás - a 17/2002 KöViM rendelet

A Dunaföldvár-déli országhatár közötti Duna-szakasz jellemzői Hossza: 127,5 fkm Középvízi mederszélessége: 400-600m A vízfelszín esése: 1560,5-1505,0 fkm között 6-8 cm/km 1505,0-1433,0 fkm között 4-6 cm/km Az átlagos vízsebesség: 0,8-1,2 m/s A meder anyaga: 1560,5-1559,0 fkm között kemény márgás szerkezetű 1559,0-1505,0 fkm között kavics és homokos kavics 1505,0-1433,0 fkm között zömében homok Vízhozama: kisvízi 800-1000 m3/s középvízi 2500-3000 m3/s nagyvízi 8000-8500 m3/s 2017.04.04. Rab Ferenc 4 4

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. BELVÍZI HAJÓÚT BESZÉDES JÓZSEF KÖZÚTI DUNAHÍD -127,5 fkm hosszú, EGB VI. c osztályba sorolt hajóút -4 db gázló -13 db hajóút szűkület -65 db kikötő, rakodó -3 db keresztező közúti híd - 10 db keresztező távvezeték - szabályozott, kis esésű, alluviális folyómederben KITŰZŐSZOLGÁLAT BAJA DÉLI ORSZÁGHATÁR

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV MEDERGEOMETRIA HAJÓÚT KIJELÖLÉSE KORÁBBI KITŰZÉSI TERV AKTUÁLIS KITŰZÉSI TERV HAJÓÚT KITŰZÉS, ÉS KÖZZÉTÉTEL AZ ELEKTRONIKUS BELVÍZI HAJÓZÁSI TÉRKÉPEN (IENC) KITŰZŐJELEK FOLYAMATOS ELLENŐRZÉSE HELYREÁLLÍTÁS MI ALAPJÁN, HOGYAN KI KÉSZÍTI, HAGYJA JÓVÁ ÉS KÖZZÉTÉTEL HAJÓÚT KITŰZÉSI TERV KÉSZÍTÉSI ÉS ELLENŐRZÉSI SÉMA

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV HAJÓÚT KITŰZÉSI TERV - RÉSZLET

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV KEZELŐ/JELZÉS ADUKÖVÍZIG IDEGEN ÜZEM. ÖSSZESEN PARTI JEL 82 155 237 PARTI VILLANÓ 34 ÚSZÓ VILLANÓ 30 ÚSZÓRADAR 51 2 53 HÍD RADARJEL 12 HÍD VILÁGÍTÓ JEL 24 FKM TÁBLÁK 127 ÖSSZESEN: 323 193 516 HAJÓÚT KITŰZÉSI JELEK AZ ADUKÖVIZIG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

A Duna 1560,5 – 1433 fkm közötti gázlói ill. szűkületei S-sz. GÁZLÓ/SZŰKÜLET NEVE SZÉLESSÉGE / HOSSZA TÁVOLSÁGA SZULINÁTÓL fkm LEGKÖZE-LEBBI VÍZMÉRCE A HKV ÉRTÉKE VÍZÁLLÁS 2003.VIII. 28. 1. Dunaföldvár G/SZ 160 m / 100 m 1559,8 – 1559,7 Dunaföldvár -116 cm -144 2. Solt G/SZ 080 m / 1000 m 1558,5 – 1557,5 3. Solt alsó G/SZ 100 m / 1200 m 1555,8 – 1554,6 -116cm 4. Bölcske SZ 130 m / 100 m 1551,5 – 1551,4 5. Paks 2 SZ 150 m / 1000 m 1529,5 – 1528,5 Paks +7 cm -26 6. Baráka SZ 140 m / 500 m 1522,0 – 1521,5 7. Kovácspuszta G/SZ 160 m / 700 m 1512,5 – 1511,8 8. Korpádi kanyar SZ 140 m / 1000 m 1493,5 – 1492,5 Baja 108 cm 75 9. Koppányi kanyar SZ 1483,5 – 1482,5 10. Bajai SZ 1480,1 – 1479,1 11. Sárospart 1 SZ 1475,5 – 1474,5 12. Sárospart 2 SZ 1472,5 - 1471,5 13. Szeremle SZ 130 m / 1000 m 1469,0 – 1468,0 14. Dunafalva SZ 160 m / 1000 m 1461,0 – 1460,0 15. Mohács SZ 1451,5 – 1450,5 Mohács 124 cm 91 16. Repityi rakodó SZ 1439,5 – 1438,5 17. Bédai SZ 1435,5 – 1434,5

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV KITŰZŐSZOLGÁLAT ÁLTAL ELLÁTOTT FELADATOK: JELEK HELYZETÉNEK, LÁTHATÓSÁGÁNAK FOLYAMATOS ELLENŐRZÉSE; AZ AKTUÁLIS VÍZJÁRÁSI HELYZETNEK MEGFELELŐEN A JELEK KIHELYEZÉSE, BEGYŰJTÉSE; ELSODRÓDOTT ÚSZÓJELEK HELYZETÉNEK HELYREÁLLÍTÁSA; ÚSZÓJELEK USZADÉKMENTESÍTÉSE; ÚSZÓJELEK KARBANTARTÁSA (AKKUMULÁTOR CSERE, IZZÓ CSERE, FESTÉS, SZERKEZETI JAVÍTÁS) PARTI JELEK, FKM TÁBLÁK LÁTHATÓSÁGÁNAK BIZTOSÍTÁSA, GÁZLÓK, HAJÓÚT SZŰKŰLETEK ELLENŐRZŐ MÉRÉSE, MÁS KEZELŐK JELEINEK MEGHIBÁSODÁSA ESETÉN ÉRTESÍTÉS.

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZÉSI TERV JÁRŐRSZOLGÁLATI BEOSZTÁS: Déli országhatár Baja Sió torkolat Dunaföldvár 1433 1479 1500 1560,5 H. Kitűző VII. Kitűző IV. K. SZ. CS. P. 72 órán belül a teljes szakasz ellenőrzése; A teljes szakasz éjszakai ellenőrzése havonként.

DUNA 1433.0 – 1560.5 FKM. KITŰZŐSZOLGÁLAT -KITŰZŐSZOLGÁLATOT ELLÁTÓ HAJÓK: KITŰZŐ IV. és KITŰZŐ VII. ms -FELSZERELTSÉG ADATOK: FEDÉLZETI AIS, ECDIS, RADAR, SONAR, GPS; JELEK KEZELÉSÉT SZOLGÁLÓ BERENDEZÉSEK -LÉTSZÁM: 10 FŐ, KÉPZETT SZEMÉLYZET

FEJLESZTÉS - JELEK Az úszójelek korszerűsítési lehetőségeinek vizsgálata: üzembiztonság, energiafelhasználási hatékonyság, pozíció távkövetés forma, távészlelési lehetőség,

FEJLESZTÉS – RIS fejlesztésének fő céljai: A RIS bevezetésének első fő célja a belvízi közlekedés biztonságának növelése: a kockázati tényezők minimalizálásával, a sérülések számának minimalizálásával, a halálesetek számának minimalizálásával, a hajózás során felmerülő balesetek számának minimalizálásával; 2. A BELVÍZI közlekedés hatékonyságának növelése 3. A BELVÍZI közlekedés környezetkímélő voltának erősítése Árubiztonság, Emberi élet védelme. 36

Folyami Információs Rendszer (RIS) 2017.04.04. Rab Ferenc 37 37

A hajóút fejlesztés célkitűzései és módszerei A gázlók és hajóút szűkületek felszámolásával a hajózási körülmények javítása. Az érvényes hajózási kisvízszintnél a 25 dm merülésű hajóegységek zavartalan közlekedésének biztosítása éves átlagban 94 % tartóssággal (343 napon). Törekvés a hajózási kisvízszint alatti 27 dm mélységű hajóút előállítására, akár az ajánlásban meghatározott hajóút szélesség csökkentése árán is. A hajózás feltételeinek biztosítása kisebb jégzajlásban (30 %-os jégborítottságig). A hosszabb távon fenntartható hajóút méretek előállítása a környezeti, természeti, vízi turisztikai, vízbázis védelmi, üdülési-rekreációs szempontokat is figyelembe véve. A hajóút kitűzési és az információs rendszer fejlesztése, korszerűsítése. A hajózási körülmények javításának tervezett módja Kizárólag hagyományos folyószabályozási módszerek alkalmazása (folyószabályozási kőművek létesítése, esetleg minimális gázlókotrás). Modellezéssel ellenőrzött, helyi duzzasztást előidéző beavatkozások tervezése és végrehajtása, amelyek a kisvízszintek további süllyedését lehetőleg nem idézik elő. Korszerű, megbízható kitűző jelek alkalmazása, elektronikus kitűzési alaptérképek előállítása, az egységes információs rendszer megteremtése 2017.04.04. Rab Ferenc 38 38

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! 2017.04.04. Rab Ferenc 39 39