Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
Advertisements

Magyar Universitas Program Magyar Bálint oktatási miniszter február 20. Infrastruktúra-fejlesztési programok a felsőoktatásban
A gazdaság és az oktatás együttműködése
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Kibővített Rektori Kabinet Ülés Ráckeve január 13. KÖSZÖNTÖM A TANÁCSKOZÁS RÉSZTVEVŐIT! Balogh József kollégiumigazgató Tartalmas és hasznos munkát.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
A november 18-i workshop napirendje
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Az európai oktatás és képzés jövője és a magyar felnőttképzés perspektívái szeptember 30 - október 1. Pécs Trendek és politika a magyar felsőoktatásban.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési Főosztály
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Bemutatkozik a Georgikon
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Kormányszóvivői tájékoztató ELSZÁMOLÁS Biztonságosabb időskor – felzárkózó nyugdíjak.
Kormányszóvivői tájékoztató Ösztönző díjak a felsőoktatásban Növekvő támogatások és hallgatói juttatások szeptembertől Arató Gergely, az Oktatási és Kulturális.
Kormányszóvivői tájékoztató Az Európai Unió Strukturális Alapjainak magyarországi teljesítménye dr. Baráth Etele európai ügyekért felelős tárca nélküli.
Kormányszóvivői tájékoztató. Az EU strukturális alapok és a Kohéziós Alap évi felhasználásáról Dr. Baráth Etele EU ügyekért felelős tárca nélküli.
Kormányszóvivői tájékoztató Public Private Partnership Átfogó hatékonyságjavítási és befektetési-aktivitás növelési program.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó.
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
Előadás másolata:

Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával augusztus 18.

Kormányszóvivői tájékoztató 2 Doktori képzés (PhD) 6 szemeszter/ 180 kredit Osztatlan képzés Mesterképzés (Master) 4 szemeszter/ 120 kredit Felsőfokú Alapképzés (Bachelor) 6 szemeszter/ 180 (+30) kredit Felsőfokú Szakképzés 4 szemeszter/ 120 kredit Felsőoktatási reform – A képzési szerkezet átalakítása

Kormányszóvivői tájékoztató 3 Felsőoktatási reform – fejlesztések, beruházási források 1. Piaci források:  PPP (Public Privat Partnership)- konstrukciós fejlesztések - Infrastruktúra-fejlesztés magántőke bevonásával  saját bevételekkel való gazdálkodás kötöttségeinek oldása 2. Kiegészítő források:  Európa Terv (NFT)

Kormányszóvivői tájékoztató 4 A magyar felsőoktatás legnagyobb infrastrukturális fejlesztése indul 2005 és 2008 között magánbefektetői program keretében közel 165 milliárd forintos beruházási összeggel. Felsőoktatási Fejlesztési Program Miskolci Egyetem – Diákszálló-terv

Kormányszóvivői tájékoztató 5 A fejlesztések célja A következő években minden egyetemi város gazdagabb lesz: •Új oktatási épületekkel, •Új kollégiumi férőhelyekkel, •Színvonalas előadótermekkel, •Fejlett kutatási műhelyekkel, •Modern tudásközpontokkal. Megteremtjük annak feltételét, hogy a leromlott műszaki állapotú felsőoktatási intézmények infrastruktúrája, a megnövekedett hallgatói létszám elhelyezése, ellátása európai színvonalon, gyorsan és jelentős mértékben javuljon. SOTE oktatási épület - látványterv

Kormányszóvivői tájékoztató 6 A fejlesztések fő iránya és feladatai A következő öt év infrastrukturális fejlesztései négy területen jelentkeznek: új kollégiumi férőhely létestésével diákotthoni férőhelybővítés (14-16 intézménynél), meglévő kollégiumi férőhely korszerűsítése, rekonstrukciója (20-25 intézménynél), 3.új oktatási-kutatási infrastruktúra-fejlesztés (14 intézménynél), 4.meglévő oktatási-kutatási infrastruktúra korszerűsítése, rekonstrukciója (6 intézménynél). Diákszálló látványterv – Miskolci Egyetem

Kormányszóvivői tájékoztató 7 Beruházási konstrukciók és tervezett költségek 1.Hagyományos fejlesztési konstrukció: –Felsőoktatási Fejlesztési Program: 2002 – Mrd Ft 2004 – Mrd Ft 2.Európa Terv (NFT) : –Felsőoktatási intézmények infrastrukturális feltételeinek javítása 13 Mrd Ft 3.PPP konstrukció 2005 – 2008: –Diákotthon-, oktatási infrastruktúra-fejlesztés165 Mrd Ft Fejlesztési beruházások összesen 2002 – Mrd Ft

Kormányszóvivői tájékoztató 8 A BERUHÁZÁSI PROGRAM MEGNEVEZÉSE Tervezett költségek Mrd Ft A beruházás befejezése Diákotthonok bővítése – 10 ezer férőhellyel, PPP (18 intézménynél) 30, Kollégiumok korszerűsítése - 20 ezer férőhely; PPP (25 intézménynél) 19, Oktatási infrastruktúra bővítése - PPP (14 intézménynél) 87, Oktatási infrastruktúra rekonstrukciója - PPP (6 intézménynél) 29, ÖSSZESEN: 165,0 A PPP konstrukciós beruházások tervezett költségei és ütemezése