Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, május 5. dr. Füstös Melinda irodavezető Esélyegyenlőségi iroda
Esélyegyenlőség Integráció Előzmények: Nemzeti Fejlesztési Terv tapasztalatok /HEFOP, ROP/ -Az esélyegyenlőtlenségre érzéketlen fejlesztés tovább erősítheti a szelekciót és a különbségeket -Kevés pályázat kevésbé népszerű célokra /HEFOP / Fejlesztési irány: - Esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv minden közoktatás fejlesztési pályázathoz -Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása külön forrásból (TÁMOP 3.3.2) -Az esélyegyenlőségi szempontok megjelenítése és érvényesítése az oktatásfejlesztést célzó egyéb pályázati kiírásokban Fejlesztés háttere
Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Esélyegyenlőségi fókuszpontok • Beóvodáztatás • Indokolatlanul fogyatékossá minősítettek visszahelyezése • Szegregáció csökkentése • Egyéb közoktatási mutatók nagyfokú eltérése – Továbbtanulási arány – Lemorzsolódási arány – Kompetencia mérés értékei
Esélyegyenlőség Integráció Közoktatási esélyegyenlőségi rendszer dokumentumai Közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzés /KEH/ helyzetfelmérés, adattáblák, megállapítások, relevanciavizsgálat, záradék Közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv /KET/ beavatkozási területek, indikátorok, záradék Közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv /KEHT/ Közoktatási esélyegyenlőségi cselekvési program /KECS/ munkacsoportok, Esélyegyenlőségi Fórum Folyamatos minőségbiztosítás
Esélyegyenlőség Integráció Közoktatási esélyegyenlőségi szakértők létszáma régiónként (fő)
Pályázási szándék regisztrálása esetén Pályázói bejelentkezés 40% < HH 40% > HH EE szakértő kirendelveEE szakértő kirendelése Adatfrissítés (?) Adattáblák KEH KET Közoktatási Esélyegyenlőségi Szakértői – Mentori támogatás rendszere Nyertes pályázat esetén Mentorálás - KECS
Esélyegyenlőség Integráció Jogszabályi háttér Kt § (1) A helyi önkormányzat … meghatározza a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket (a továbbiakban: közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv). (2) A hazai és nemzetközi forrásokra kiírt közoktatási célú pályázatokon való részvétel feltétele, hogy a helyi önkormányzat, az önkormányzati társulás rendelkezzen – az oktatásért felelős miniszter által kiadott útmutató figyelembevételével elkészített – közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervvel.
Esélyegyenlőség Integráció Eredmények
Esélyegyenlőség Integráció Eredmények
Esélyegyenlőség Integráció 2003/CXXV. Egyenlő Bánásmódról törvény (Ebktv): - Munkahelyi esélyegyenlőségi terv (állami; 50fő feletti) - Helyi esélyegyenlőségi program - komplex – több területet átfogó (oktatás, lakhatás, foglalkoztatás, egészségügy, szociális) - hazai és uniós támogatás elnyerésének előfeltétele - helyzetelemzést és intézkedéseket tartalmaz - közgyűlési határozattal elfogadásra kerül a dokumentum - kijelölt szakértők segítik az elkészítését (FSZH; szakvélemény) - nyilvánossá tétel az önkormányzat és az EBH honlapján - 5 évre szól; kétévente felülvizsgálat További esélyegyenlőségi dokumentumok
Esélyegyenlőség Integráció Eredmények KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Tel: