Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, 2010. május.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
Oktatási esélyegyenlőség és integráció
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
1 Esélyegyenlőségi Terv a Paksi Atomerőmű Zrt-nél Készítette: Schwarcz Anita HUFO.
Kulinyi Márton, a szerkesztő bizottság elnöke. Miről is van szó? Egyenl ő bánásmód Hátrányos megkülön- böztetés Egyenl ő hozzáférés el ő ítélet.
ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
általános főig. helyettes
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Kísérlet a roma integráció szempontjainak fokozott érvényesítésére: a leghátrányosabb helyzetű kistérségek programja Kullmann Ádám, Nemzeti Fejlesztési.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Kormányzati intézkedések a romák társadalmi integrációja érdekében.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Tájékoztató a területfejlesztésért felelős főigazgatók üléséről Drahos Zsuzsanna Budapest, április 7.
A helyi önkormányzatok feladatai a települési esélyegyenlőségi programmal kapcsolatban készítette: Burkáné dr. Nagy Beáta.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Megpályázható tevékenységek BM/4747-1/2012. sz
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Helyi esélyegyenlőségi programok felülvizsgálata
„Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régióban” ÁROP - 1.A Marcali város önkormányzata.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Salgótarján május 8.. Mit értünk érdekvédelem alatt? Milyen feladatokat jelenthet? Kik védenek érdeket? Hogyan lehet érdeket védeni? Alkossuk.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Helyi esélyegyenlőségi programok Időközi konferencia július 9.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Rigó Csaba Balázs A Közbeszerzési Hatóság tevékenysége
Előadás másolata:

Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, május 5. dr. Füstös Melinda irodavezető Esélyegyenlőségi iroda

Esélyegyenlőség Integráció Előzmények: Nemzeti Fejlesztési Terv tapasztalatok /HEFOP, ROP/ -Az esélyegyenlőtlenségre érzéketlen fejlesztés tovább erősítheti a szelekciót és a különbségeket -Kevés pályázat kevésbé népszerű célokra /HEFOP / Fejlesztési irány: - Esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv minden közoktatás fejlesztési pályázathoz -Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása külön forrásból (TÁMOP 3.3.2) -Az esélyegyenlőségi szempontok megjelenítése és érvényesítése az oktatásfejlesztést célzó egyéb pályázati kiírásokban Fejlesztés háttere

Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Esélyegyenlőségi fókuszpontok • Beóvodáztatás • Indokolatlanul fogyatékossá minősítettek visszahelyezése • Szegregáció csökkentése • Egyéb közoktatási mutatók nagyfokú eltérése – Továbbtanulási arány – Lemorzsolódási arány – Kompetencia mérés értékei

Esélyegyenlőség Integráció Közoktatási esélyegyenlőségi rendszer dokumentumai Közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzés /KEH/ helyzetfelmérés, adattáblák, megállapítások, relevanciavizsgálat, záradék Közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv /KET/ beavatkozási területek, indikátorok, záradék Közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv /KEHT/ Közoktatási esélyegyenlőségi cselekvési program /KECS/ munkacsoportok, Esélyegyenlőségi Fórum Folyamatos minőségbiztosítás

Esélyegyenlőség Integráció Közoktatási esélyegyenlőségi szakértők létszáma régiónként (fő)

Pályázási szándék regisztrálása esetén Pályázói bejelentkezés 40% < HH 40% > HH EE szakértő kirendelveEE szakértő kirendelése Adatfrissítés (?) Adattáblák KEH KET Közoktatási Esélyegyenlőségi Szakértői – Mentori támogatás rendszere Nyertes pályázat esetén Mentorálás - KECS

Esélyegyenlőség Integráció Jogszabályi háttér Kt § (1) A helyi önkormányzat … meghatározza a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket (a továbbiakban: közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv). (2) A hazai és nemzetközi forrásokra kiírt közoktatási célú pályázatokon való részvétel feltétele, hogy a helyi önkormányzat, az önkormányzati társulás rendelkezzen – az oktatásért felelős miniszter által kiadott útmutató figyelembevételével elkészített – közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervvel.

Esélyegyenlőség Integráció Eredmények

Esélyegyenlőség Integráció Eredmények

Esélyegyenlőség Integráció 2003/CXXV. Egyenlő Bánásmódról törvény (Ebktv): - Munkahelyi esélyegyenlőségi terv (állami; 50fő feletti) - Helyi esélyegyenlőségi program - komplex – több területet átfogó (oktatás, lakhatás, foglalkoztatás, egészségügy, szociális) - hazai és uniós támogatás elnyerésének előfeltétele - helyzetelemzést és intézkedéseket tartalmaz - közgyűlési határozattal elfogadásra kerül a dokumentum - kijelölt szakértők segítik az elkészítését (FSZH; szakvélemény) - nyilvánossá tétel az önkormányzat és az EBH honlapján - 5 évre szól; kétévente felülvizsgálat További esélyegyenlőségi dokumentumok

Esélyegyenlőség Integráció Eredmények KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Tel: