Munkaerő piaci helyzet - miért kell az OTP Banknak mentori rendszer ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kormány intézkedései és tervei
Advertisements

Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A szaktanácsadás támogató szerepe
A Budapest Bank vállalati gyakorlata
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Szabó-Biczók Tamásné — Juhász Borbála — Csekéné Fodor Erzsébet
Vállalkozásindítás kockázat nélkül! Békés Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja Homolka Éva Piac & Profit konferencia „Pénz,de honnan? Pénzszerzés és pénzgazdálkodás”
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
MNB felügyeleti integráció
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
Dávid János 3K Consens Iroda A kékgalléros szakmák tartalmi követelményeinek változásai, a felnőttképzés előtt álló feladatok.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Az EEM helye a menedzsmentben
Tananyag -koncepció. Célcsoport – céltevékenység Középiskolai tanulók A projekt keretein belül 1 -1 e-learning tananyagcsomagot.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
MENTOR Nemzeti Beszállítói Program (előkészítés alatt)
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Út az etikus bank felé – az Ökobank projekt Kapitány Ákos Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
főosztályvezető-helyettes
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

AZ OTP BANK MENTORI RENDSZERE BDP-OPR053-20090210-6476P1HAd-DD AZ OTP BANK MENTORI RENDSZERE BIZALMAS! ÜZLETI TITOK! Budapest, 2012. április 4.

Munkaerő piaci helyzet - miért kell az OTP Banknak mentori rendszer ? Kihívások : Magas fluktuáció, sok újonnan belépő Nem megfelelő szakképzési rendszer Magas elvárásoknak nem megfelelő munkaerő Beillesztés hatékonyságának növelése, a próbaidő alatti lemorzsolódás csökkentése Ügyfélközpontú szervezeti kultúra erősítése

A mentori rendszer kapcsolódása a hálózati képzési folyamathoz A mentorok szerepe a k é pz si rendszerben K si form á k Felk sz ü l st t mogat ó § Egy ni tanul s, ö n ll felk s T voktat si anyagok, e - learning rendszer, tutor , konzulens Tantermi oktat sok: IT rendszerek oktat sa Gyakorlati k sek É rt kes í t si tr ningek El ? ad k, oktat k, konzulensek, SUBA tr nerek, T tr nerek Munkav gz s k zbeni tanul Coachok ( si folyamat sa) Mentorok (szakmai s t ő Coachok - értékesítési folyamat Támogatása MENTOROK szakmai felkészítés 2

Banki célok Várt eredmények A fióki új belépők beillesztésében és szakmai felkészítésében banki szinten egységes folyamat, módszertan és eszközök alkalmazása. Szakmailag felkészültebb, az értékesítésben eredményesebb fióki munkatársak már a próbaidő alatt. Banki szinten egységes gyakorlati tudás biztosítása. A beilleszkedés és az új belépők szervezeti szocializációjának segítése, a szervezeti és az egyéni célok optimális szintű összehangolásával. A felkészítés és szervezeti beillesztés hiányosságaiból eredő fluktuációs kockázatok csökkentése, az új dolgozó szakmai bizonytalanság miatt meghozott kilépési döntésének megelőzése. A dolgozói elkötelezettség növelése. A munkatársak felkészítésében és szakmai támogatásában résztvevők folyamatos szakmai fejlődésének biztosítása, valamint célzott motiválása, erkölcsi és anyagi megbecsülés biztosításával. Az új belépők felkészítésében tevékenykedő, a szervezeti ismeretek és kultúra átadásában kulcsszerepet betöltő munkatársak elismerése, motivációjuk növekedése. A szervezet teljesítőképességének javulása, a tanuló szervezetben rejlő lehetőségek kiaknázása.

Első lépések, TISZK, Gyakorlófiók létrehozása, 6 mentor 2008 2009 2010 2011 2012 Első lépések, TISZK, Gyakorlófiók létrehozása, 6 mentor Tapasztalatok levonása, koncepció alkotás, szabályzat készítés, mentor jelölés, kiválasztás, felkészítés Implementálás, üzemszerű mentorálás, monitoring Mentori rendszer finomhangolása, módosítások végig vitele, új üzletági mentori területek bevezetése Fiókvezetői kiterjesztés, mentor típusú vezetői kultúra elterjesztés, tehetség és karriermenedzsment kiterjesztés

A Bankba újonnan belépett kolléga felkészítése Munkakört váltó, bővítő (átképző) kollégák felkészítése

A mentori rendszer szereplői és feladatkörük

A mentori folyamat támogató eszközei Mentori kézikönyv Szabályzat Vállalkozói munkatárs / tanácsadó beillesztési terve   Dolgozó neve: Munkakör Munkaidő: napi 8 óra Mentor: Mentor fiók: Saját fiók: Belépés dátuma: Felkészülés Gyakorlat Közre-működő Sza- kasz Hét Dátum Helyszín Tananyag modulok Tananyag/ elérhetőség/ oktatási forma Fióki feladatok, tranzakciók Ajánlott módszerek Munkaköri felklészítő elméleti blokk Felkészülés végéig Mentoráló fiók MKV munkakörre felkészítő tananyagok: 1 Alapszintű vállalkozási ismeretek 2 Számla és betét 3 Hitelezési ismeretek (termék és folyamat) 4 Bankkártya 5 Pénz- és elszámolásforgalom 6 Nemzetközi bankműveletek 7 OTPdirekt termék és folyamat önálló feldolgozás Ügyfélazonosítás, adatmódosítás Ügyfélbesorolás Elektronikus cégeljárás során keletkező dokumentumok kezelése Számlanyitás Számla zárolása, megszüntetése Üzleti kártyákhoz kapcsolható tranzakciók OTPdirekt szerődéskötés, módosítás, megszüntetés Electra Exit interjú Pénzforgalom vállalkozói specialitásai Hitelezési dokumentumok Előszűrés Szkennelés Előlap rögzítés Társasházi hitelek specialitásai Monitoring- és hátralékkezelési feladatok (OKBR rendszer, Garantiqa folyamat, behajtási folyamat, értékesítési folyamat) Értékesítési támogató eszközök átnézése (FiókÉrt, Terméklap, Kalkulátor, Érvelő, Intelligens képernyő stb.) Nagyobbrészt önálló taranzakcióvégzés felügyelettel, kiebb részben megfigyelés Tanultak gyakorlatban történő elsajátítása, banki és csoporttagi termékek ajánlása, termékértékesítés, ügyfélkiszolgálás Bemeneti teszt 6. hét Központ Szakmai konzultáció tanfolyam A tanult anyag ismétlése. 7. hét MKV Passzív termékek vizsga Vizsgák elnevezése: • MKV munkaköri felk – Szla és betét • MKV munkaköri felk – Pfo és nemzetk • MKV munkaköri felk – Kártya és direkt • MKV munkaköri felk – Vállalk. Alap on-line vizsga Mköri felk gyak. blokk 8. hét SUBA és FloWare tanfolyam 9. hét Önálló feladatvégzés felügyelettel MKV Hitelezés vizsga 10. hét IRIS tanfolyam A mentorált záró értékelése Munkaköri gyakorlat a saját fiókban 11.hét Foglalkoz-tató fiók A tanult anyag rögzülése a gyakorlatban. Önálló munkavégzés 12.hét 13. hét Beillesztési terv Haladási napló Műveleti lista Záró értékelés Látogatási jegyzőkönyv Tükör kérdőív Ösztönzési rendszer

Bevezetjük a fiókvezetői mentori rendszert. Hiszünk abban, hogy a mentoring jellegű tudásátadás hosszú távon is pozitív hatással van mind a Bank, mind pedig a mentori folyamat szereplőire, ezért további fejlesztéseket tervezünk. Bevezetjük a fiókvezetői mentori rendszert. A legjobb mentori gyakorlatok facilitálásának érdekében rendszeres workshopokat szervezünk. Feltárjuk és egységesítjük a külföldi leánybankokban alkalmazott mentori gyakorlatot. Megvizsgáljuk és tisztázzuk a központi területeken zajló „spontán” mentorálást. A mentorok készségeit a jövőben is rendszeres továbbképzéssel fejlesztjük. A mentori tevékenységet beillesztjük a tehetséggondozás rendszerébe.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Kerék László kerekl@otpbank.hu