Дополнительная образовательная программа повышения квалификации «Переход на уровневую систему ВПО: возможности ФГОС по направлению «Менеджмент» (стандартов третьего поколения)» 22 марта – 3 апреля 2010 года Karrier Központ Igazgató Karina Khabacheva Karrier Központ Corvinus Egyetem június 10.
Célok és feladatok A GSOM márka értéknövelésének módjai: o Kölcsönösen előnyös együttműködés vezető orosz és nemzetközi vállalatokkal o Elmélet és gyakorlat integrációja a Bachelor- és Mesterképzésekben o Iparági elhelyezkedés o Hozzájárulás a folyamatos személyes és szakmai fejlődéshez o Professzionális hozzáállás és rendszerszemléletű megközelítés a célkitűzésekhez és problémamegoldáshoz
Karrier Központ Eszközök 1.Együttműködés a vállalatokkal tanácsadó projektek, iparági elhelyezkedés, önéletrajz-könyv kiadása 2. Üzleti karrierfejlesztési tanácsadás Segédletek hatékony önéletrajz, ( kísérőlevél, köszönőlevél) írásához Munkaerő-piaci orientációs szemináriumok Sikeres interjú a vállalatnál Tanácsadó project szeminárium 3.Hallgatók üzleti projektjei a vállalatoknál
Karrier Központ Szolgáltatások
Rendezvények Karrier Napok A hallgatók egyedülálló lehetőséget kapnak, hogy vállalatok képviselőivel beszélgessenek, és információkhoz jussanak a karrier lehetőségekről, betölthető állásokról, kiválasztási kritériumokról, követelményekről és igényekről, illetve eljuttassák önéletrajzukat a HR osztályokra. Évente kétszer: Őszi és Tavaszi Karrier Napok Vendég előadások Üzleti vezetők a GSOM-ben, Vállalati előadások, Menedzsment Gyakornoki Program prezentációk, előadások a tanterv keretein belül. Évente mintegy 60 rendezvény Vállalati Napok A hallgatók különböző egész napos rendezvényeken vesznek részt: felsővezető által tartott vendég előadás, esettanulmány verseny, számítógépes szimuláció, üzleti játék, előválogató interjú a nyári szakmai gyakorlat programra, vagy betölthető állásokra. Rosneft, PwC, Sberbank, Baltika Brewery, stb.
Nyári Szakmai Gyakorlat Program Nyári Szakmai Gyakorlat Program Kötelező nyári program, ahol a hallgatók profiljuknak megfelelő, valódi üzleti tapasztalatokat szereznek a vállalatoknál, aktuális üzleti projektekben vesznek részt, valós feladatokat teljesítenek, alkalmazzák képességeiket és tudásukat. Időtartam: Bachelor hallgatók - 4 hét Mesterképzés hallgatók - 6 hét Üzleti játékok, olimpiák, esettanulmány verseny A legnépszerűbbek: L’Oreal Brandstorm, R U HR, Reveal, KPMG Case Competition, Unilever Game, Henkel Innovation Challenge, MТС club, BNP Paribas, Nokia Business Competition, stb.
Vállalatlátogatások, tanácsadó projektek Vállalatlátogatások: Találkozás az ügyvezetővel, vagy felsővezetővel, vállalat bejárása, kerekasztal- beszélgetés British American Tobacco, Baltika Brewery, PricewaterhouseCoopers, Intel, Coca- Cola HBC Eurasia, Philip Morris, L’Oreal, P&G, stb. Tanácsadó Projektek A Nemzetközi Üzleti Mesterprogram hallhatói tanácsadó projekteket valósítanak meg, melyek célja a gyakorlati menedzsment képességek fejlesztése, illetve ismerkedés a nemzetközi vállalatoknál folyó munkával. A Mesterprogramok hallgatói gyakorlati munkatapasztalatot szereznek a vállalat problémájának megoldásán keresztül. P&G szemináriumok (pénzügyi, IDC, terméktámogatási szeminárium), IBM Legjobb Hallgató Elismerése rendezvény, Intel Nyári Iskola A magas szintű nemzetközi rendezvény lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy megérezzék szakmájukat, új tudásra tegyenek szert, megismerkedjenek az újításokkal, kommunikáljanak más országokból érkező hallgatókkal és első kézből szerezzenek tapasztalatokat a vállalati kultúráról.
Vállalati partnerek
Karrier Központ tevékenységek a Bachelor Program keretében Bachelor Program 1. év - a vállalat SWOT elemzése 200 hallgató, 20 vállalat Nyári Szakmai Gyakorlat Program Több, mint 150 hallgató Több, mint 50 vállalat Nyári Szakmai Gyakorlat Program másodéves hallgatók számára Több, mint 150 hallgató Több, mint 50 vállalat
Nyári Szakmai Gyakorlat Program Mesterképzés Időtartam - 6 hét Résztvevők - mintegy 300 hallgató, mintegy 100 vállalat Vezető orosz és nemzetközi vállalatok Helyszín - Moszkva. Szentpétervár, Tumen, Krasznojarszk, stb. Tapasztalatszerzés a profil szerint (marketing, nemzetközi menedzsment, pénzügyi menedzsment, banking, emberi erőforrás menedzsment)
Karrier Központ tevékenység a Mesterképzés keretében
Mesterképzés Nyári Szakmai Gyakorlat Program - Nemzetközi Üzleti Mesterképzés hallgatói regulation_mib/ Tanácsadó projektek, kötelező kurzus a Mesterképzés hallgatói számára. A hallgatók csoportja (5-6 fő) végrehajt egy projektet a vállalatnál hét alatt
Tanácsadó Projektek A projektek célja - a gyakorlati menedzsment képességek fejlesztése, illetve megismerkedés egy nemzetközi vállalatnál folyó munkával. A projekt időtartama - 12 hét Kezdés előtt - tanácsadó vállalatok (BCG, Deloitte, Roland Berger Strategy Consulting) vendégelőadása a tanácsadói üzletág és a tanácsadó projektek különlegességeiről. Nemzetközi csapat (5-6 fő) Tudományos tanácsadó - GSOM professzor Eredmény - a projektek nyilvános bemutatása Zsűri - független szakértők, professzorok
Tanácsadó projekt : • DuPont • Coca-Cola HBC Eurasia • L’Oreal • Schlumberger • Unilever • Fazer Amica • 3 M • MTS • Nokia 2008–2009: • Coca-Cola • Deloitte • Jensen Group • JTI • 3M • SPN Ogilvy • Nokia • P&G • Caterpillar További információ
Karrier Központ munka rendezvények
Vendégelőadások Több, mint 60 vendégelőadás a tanév során Előadássorozatok: Üzleti vezetők a GSOM- nál Előadások különleges témákban Karrier Akadémia Esettanulmány Üzleti játékok bemutatói Posztgraduális képzések bemutatói (Menedzsment Gyakornok) Kerekasztal-megbeszélések
Vendégelőadások (1) Több, mint 60 vendégelőadás a tanév során Előadássorozatok: Üzleti vezetők a GSOM-nál (Vezető orosz és nemzetközi vállalatok vezérigazgatói osztják meg tapasztalataikat a hallgatókkal) Matthew Price, Procter & Gamble Kelet-Európa Ügyvezető Igazgatója és Alelnöke «Hallgasd meg a főnököt» Előadások különleges témákról (vállalatok képviselői osztják meg tudásukat és tapasztalatukat a vállalatok működésének meghatározó jellegzetességeiről különböző osztályokon, régiókban és országokban). Tatiana Anashkina, üzleti fejlesztési igazgató, SPN Ogilvy «Üzlet Oroszországban» Karrier Akadémia (kifejezetten a mesterképzésben résztvevő hallgatók számára, az igényeik szerint szervezett előadások és szemináriumok) Alexei Grigoriev, igazgató, Roland Berger Strategy Consultants, moszkvai iroda «Menedzsment tanácsadás: bevezetés az ágazatba és a szakmába»
Vendég előadások (2) Esettanulmány (a GSOM hallgatói vezető orosz és külföldi vállalatok esetelemzéseit végzik el) British American Tobacco, PricewaterhouseCoopers és Procter & Gamble esettanulmányok Üzleti játékok bemutatói (e bemutatók során a hallgatók egyedülálló lehetőségeket kapnak, hogy információkhoz jussanak a vállalatok képviselőitől, és meghatározzák a részleteket) Kirill Mikhailov «A L'Oreal üzleti játékok bemutatása: Brandstorm és REVEAL»
Vendég előadások (3) Posztgraduális programok bemutatói (HR szakértők tájékoztatják a hallgatókat a programok jellemzőiről, főbb követelményeiről és a kiválasztás főbb lépéseiről). Unilever A Jövő Vezetői Program Kerekasztal-beszélgetések (Interaktív kommunikáció a hallgatók és a vállalatok között. Sokféle témát érintenek a vállalati HR struktúrától a pénzügyi jelentés sajátosságaiig.) A munkaerőpiac modern tendenciái. Fizetések áttekintése. Diplomás munkaerő felvételi programok. További információk elérhetők a GSOM honlapjának archív oldalán:
Üzleti játékok (1) • Henkel Innovation Challenge Aleksey Ananishnov, Igazgató «Henkel - ERA» JSC Oroszország, Fogyasztói Ragasztók igazgató • L’Oreal Brandstorm, Reveal Kirill Mikhailov, HR osztály L'OREAL Oroszország • Nokia Business Competition Hyun Park, Globális Ajánlati Menedzsment vezető, Nokia Corporation • Unilever Game • BNP Paribas «Ace Manager» • City case tournament
Henkel Innovation Challenge • A vállalat tehetséges, kreatív és ambiciózus embereket keres, akik nem ijednek meg a kihívástól, és készen állnak arra, hogy nemzetközi szinten próbára tegyék erejüket, kreatív képességeiket és tudásukat. • A játék célja egy innovatív termékötlet feltalálása a Henkel (Kozmetika & Testápolás, vagy a Mosás & Háztartási Tisztítószerek divizió) számára 2050-ben, illetve annak kidolgozása, hogy megfeleljen az akkori kihívásoknak. • A játék egyszerre 12 európai országban zajlik. Üzleti játékok (2)
Üzleti játékok (3) L’Oreal Reveal A L'ORÉAL vállalat új online üzleti játéka a már jól ismert E-strat Challenge helyét veszi át. A hallgatók kipróbálhatják magukat a L’Oreal munkatársaként, és lehetőséget kapnak, hogy különböző területeken "dolgozzanak" és megtalálják személyes preferenciáikat. A játék során a résztvevők különböző teszteket és üzleti eseteket kapnak. L’Oreal Brandstorm Ez a játék lehetőséget nyújt a hallgatóknak, hogy egy márkamenedzser szerepében létrehozzanak egy innovatív terméket a 26 L’Oreal márka egyike számára. A háromfős csapatok kidolgozzák a termékmegjelenést (csomagolás, címke, stb.), a pozicionálást, meghatározzák a fő célközönséget, a promóciót, a marketing kommunikációt és a marketing kampányt.
Nemzetközi üzleti játékok: L’Oreal e-Strat Challenge A GSOM hallgatói 2002 óta vesznek részt az e-Strat Challenge játékban: • a «DAO» csapat megnyerte az MBA kategóriát Oroszországban, és részt vett a Párizsban megrendezett nemzetközi döntőben • 2005 – Stormbringer, 3. helyezés a nemzetközi döntőben, Párizsban • 2007 – «SOMSONS», a nemzetközi döntő résztvevője Párizsban
Nemzetközi üzleti játékok: L’Oreal BRANDSTORM A GSOM hallgatói 2002 óta vesznek részt a L’Oreal Brandstorm játékban Országos döntő nyertesei és a nemzetközi döntő résztvevői Párizsban o 2003 – SAN csapat o 2004 – BIO’K csapat o 2005 – Exe.Cute csapat o 2007 – Passe-Partout csapat o 2009 – Scent Master csapat o 2010 – Fuel Top-up csapat
Üzleti játékok (4) Unilever Game Online üzleti játék harmad-ötödéves hallgatók számára. A hallgatók 9 héten át oldják meg a vállalat üzleti eseteit. A résztvevők nem csak magas pontszámot érhetnek el, hogy megnyerjék a versenyt, de gyakorlati üzleti készségeket és egyedülálló tapasztalatokat is szerezhetnek. A játék nyertese egyéb értékes díjak mellett lehetőséget kap az Unilever egyszerűsített szakmai gyakorlati kiválasztási eljárásában.
Szemináriumok,képzések • Unilever «Befolyásoló képességek» (a képzés során a hallgatók nem csak elméleti ismereteket szereztek, de azonnal gyakorolták is ezeket) • BusinessLink Personnel «Az állásközvetítő szerepe a sikeres munkavállalásban. Segédletek a hatékony önéletrajz kialakításában» (a hallgatók ismereteket szereztek a megfelelő önéletrajz megírásáról, és arról, hogyan viselkedjenek az interjún) • Rosneft «Vertikálisan integrált olajtársaság» (a hallgatók több órán keresztül a gyakorlatban alkalmazhatták elméleti ismereteiket egy olajtársaság menedzsereinek szerepében) • Alcan Packaging «Sikeres interjú» (a hallgatók megtudták, hogyan jussanak interjúhoz, és hogyan változtassák azt állásajánlattá)
Karrier Napok • Évente kétszer rendezzük meg: o Őszi karrier nap o Tavaszi karrier nap • Munka a standokon (kiállítási forma) és előadótermekben (szemináriumok, vállalatok bemutatói, nyári szakmai gyakorlatok bemutatói, posztgraduális programok bemutatói, karrier tanácsadás) • Segítség a nyári szakmai gyakorlat lehetőségeit kereső hallgatók számára
Példa: a Karrier Napok résztvevői • Citibank • Coca-Cola HBC Eurasia • L’Oreal • Procter & Gamble • PricewaterhouseCoopers • Baltic Financial Agency Group • Bank «Russian Standard» • Orosz Államvasutak • SAP • VTB • Sberbank • Gazprom • Mobile Telesystems • KIT Finance
Példa az Őszi Karrier Nap 2009 programjából 12:00 Procter & Gamble Mester előadás «Betekintés – a fogyasztó megértésének kulcsa» 13:00 L'Oreal üzleti játékok bemutatói: Brandstorm és REVEAL (az új L'Oreal játék kezdete) 14:00 МТС mester előadás «Termék promóció PR eszközök segítségével» 14:30 A PricewaterhouseCoopers diplomás felvételi programjának bemutatása (Szentpétervár, Moszkva). 15:00 A «KIT Finance» vállalat bemutatása. Karrier- és fejlődési lehetőségek a vállalatnál, valamint a KIT Finance csoport bemutatása 15:00 A Sberbank bemutatása.
Target T
Target T projekt Diplomásokat foglalkoztató vállalat és "Karrier" magazin TOP 20 A diplomásokat foglalkoztató munkaadók éves értékelése A projekt célja: A diplomásokat foglalkoztató munkaadók független értékelése Célközönség: Diplomások (730) és Vállalatok - Munkaadók (30)
Válaszadók megkülönböztetése
Legjobb munkaadó - 1 Feltételek: •Dinamikus fejlődés a világban •Jó pszichológiai légkör •Gyors keresetnövekedés •Dinamikus fejlődés Oroszországban •Gyors karrierfejlődés
Legjobb munkaadó - 2 •Képzés •Dinamikus fejlődés az iparágban •Biztos munkahely •Mentor •Túlórák megfizetése •Kihívást jelentő feladatok
Legjobb munkaadók TOP 20 (2009) •Gazprom •Procter & Gamble •PWC •McKinsey & Co •Lukoil •Ernst & Young •Troika Dialog •Microsoft •Google •VTB •Unilever •KPMG •Apple •IBM •Siemens •Rosneft •Deloitte •Sberbank •Samsung •Intel
Legjobb munkaadók TOP 20 (2008) •Gazprom •Lukoil •PWC •Procter & Gamble •Ernst & Young •Microsoft •VTB •Troika Dialog •McKinsey & Co •Deloitte •KPMG •Google •TNK BP •Sberbank •VympelCom •IBM •BAT •RAO •Samsung •JP Morgan
Tartalom •25% orosz vállalatok •IT vállalatok •FMCG vállalatok •Bankok •A 4 Nagy •2009 nyár: 80% tervezi diplomások felvételét •2009 ősz-tél: 70% tervezi diplomások felvételét
Független TOP 20 (2009) •Procter & Gamble •PWC •Rosneft •Unilever •IBM •HP •KPMG •Microsoft •Samsung •Lukoil •McKinsey & Company •Shell •VTB •Intel •Coca-Cola Hellenic •Ernst & Young •L’Oreal •Troika Dialog •Deloitte •MTC
Pénzügyi válság Fiatal szakemberek: •Nincs keresetnövekedés •17%-os keresetcsökkenés •Nagyon magas kereseti elvárás (minimum 1370 USD) •Csak 30% kész megfizetni a minimumot
Diplomások kereseti elvárásai Kutatás Minimum Elvárás Fizetni kész % TargetT USD 2230 USD 30% TargetT USD 1950 USD 81% TargetT USD 1520 USD 100% TargetT USD 1200 USD 71%
Keresési csatornák 1.Internet 2.Barátok 3.Karrier Napok 4.Tömegmédia 5.Állásközvetítő irodák
GSOM diplomások karrier pályakövetése
Foglalkoztatottság iparágak szerint 2009
Foglalkoztatottság iparágak szerint 2008
Tartalom 2009: 17% - Ipari termelés 14% - Könyvvizsgálat/Tanácsadás 10% - IT/Telecom 5% - Pénzügy/Bank 2008: 24% - Kiskereskedelem 19% - Ipari termelés 10% - Könyvvizsgálat/Tanácsadás 10% - Pénzügy/Bank
Foglalkoztatottsági eredmények 2009 •Állást talál 6 hónap alatt •Vállalati partnereknél dolgozik 55% Bachelor 8% Szakképzés 27% Mesterképzés
Tartalom •2009: továbbtanul 65 % Bachelor programok (4 év) 13% Szakképzések (5 év) 2% Mester programok • 2008: továbbtanul 12% Bachelor programok és szakképzések
Vállalati top 10 1.L’Oreal 2.Brewery «Baltika» 3.Procter & Gamble 4.Deloitte 5.PricewaterhoseCoopers 6.KPMG 7.Citigroup 8.Philip Morris 9.Coca-Cola HBC Eurasia 10.Ernst & Young
Diplomás karrierek • BCG • BAT • Caterpillar • Citigroup • Coca-Cola HBC Eurasia • Heineken Brewery • Henkel •Hyundai Motor Manufacturing • KPMG • L’Oreal • McKinsey & Company • Nokia • Shell • Raiffeisen bank • P&G • Price w aterhouseCoopers • Microsoft • Unilever • Wrigley • Szentpétervári Nemzetközi Bank Diplomás sikertörténetek:
Örömmel válaszolunk kérdéseikre! Karina Khabacheva Karrier Központ oldala a GSOM honlapján: