Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán 2010. június 4. Turny Ákos igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/ A projekt célja.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
MÉDIAHÍR KUTATÁS GVH VPI a Bajnai-kormány első gazdasági miniszterjelöltjének kartellezés miatti visszalépése kapcsán.
Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, június.
Önkormányzati energia- és klímastratégia: célok, folyamat, megvalósítás Veszprém MJV Önkormányzata INTENSE projektben Józsa Tamás kabinetfőnök Good afternoon,
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Új szelek a lakáshitelezésben? Merre tovább 2011-ben? Lakásvásár 2011 Árva András, CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, március 4.
Parajdi István.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
1 Vállalkozásfejlesztés - gyakorlati javaslatok Dr. Imreh Szabolcs SZTE GTK.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
ha le tudnánk kicsinyíteni a Földet, és a 6,5 milliárd embernyi népességet egy 100 lelket számláló falura, és az arányok változatlanok maradnának, akkor…
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
K&H trambulin tapasztalatok
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Tanulópálya a pénzügyekhez CIB Szia Szimba Program MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
PÉNZÜGYI ISMERETEK A SULINETEN Dávid Zsuzsa Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
AutoSOS „A gondtalan utazásért!” Budapest, november 10. Előadó: Kalmár László ügyvezető igazgató Europ Assistance Magyarország Kft.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Az energiahatékonyság a legolcsóbb energiaforrás Budapest, november.
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont.
Mi fán terem az ételhulladék?
DR BITTNER PÉTER NEKÜNK ÖSZTÖNZÉS NEKIK OSZTALÉK SZÉKESFEHÉRVÁR,
Zöld hét 8. évfolyam A TAKARÉKOSSÁG. Mit értünk takarékosság alatt?
Az energiakaland oktatási program
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
„Ne tegyünk minden tojást egy kosárba!”
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató

2 Bankunk igen fontosnak tartja a pénzügyi kultúra fejlesztését A társadalmi felelősségvállalási stratégiánkban, kiemelten kezeljük a bank alaptevékenységéhez kapcsolódó felelősségét, így többek között a pénzügyi kultúra fejlesztését is. ALAPOK Program –fiatalok gazdasági és pénzügyi ismereteinek fejlesztése- önálló, speciális gazdasági, életvezetési ismeretek –középiskolai gazdasági és pénzügyi oktatás (tanár- és diákképzés) észpénz.net (2009) új típusú tevékenység

3 TVN? Mi az és vajon mire jó? •Takarékossági Világnap óta, október utolsó munkanapja •Az OTP Bank 1964-ben csatlakozott – azóta hazánkban is „ünnepeljük” •Elsősorban az idősebbek és a középkorúak hallottak már róla •60% szerint az üzenete, hogy ne költekezzünk, ne pazaroljunk, okosan gazdálkodjunk. •30-40% szerint egyáltalán nem javít a TVN a háztartások takarékossághoz való viszonyán. Forrás: Gfk reprezentatív országos kutatás, 2009

4 Fontos nekünk a takarékoskodás? •Az emberek 80%-a szerint fontos a takarékoskodás, gondolnunk kell a jövőre, hogy ne legyünk kiszolgáltatottak. •70-80% szerint „a mi családunk takarékosan él”, s leginkább az alacsonyabb jövedelemből élők és az idősebbek mondják ezt. •36% százalék szerint fontosabb pillanatnyilag élvezni az életet, mint mindenáron takarékoskodni. •62% szerint sok pénzt szórunk el feleslegesen, s a magyar családok túlságosan is pazarlóan élnek. •77% egyetért azzal, hogy a reklámok ösztönöznek túlzott fogyasztásra. Forrás: Gfk reprezentatív országos kutatás 2009

5 Jó, de mit is értünk takarékosság alatt? Hogyan takarékoskodunk? •Tudatosan vásárolunk (olcsó helyen, akciós termékeket) •Energiatakarékosság •Víz és gáz ésszerű használata •Kevesebbet költünk szórakozásra, ruházkodásra

6 Hogyan állunk a megtakarításokkal? •Az emberek szerint a magyar háztartások 1/3-a rendelkezik megtakarításokkal. •Ugyanakkor bevallásuk szerint 75%- uknak van valamilyen megtakarítása. •53% havonta tud kisebb összeget félretenni. •Csak 25% gyűjt konkrét célra (lakás, utazás, stb) a többiek a váratlan helyzetekre készülnek. •Legkedveltebb eszközök az ingatlan és a bankbetét… Forrás: Gfk reprezentatív országos kutatás, 2009

7 Röviden a kampányról… •2009 október 29 – november 14 •Cél a figyelem felkeltése és hasznos tippek adása Eszközök: •internetes kampány és interaktív microsite •roadshow és szakértői tanácsadás •PR cikkek és TV, rádió és sajtómegjelenések Eredmények: •31 helyszín • látogató a standokon • látogató a honlapon

8 Néhány tanulság… •Nem biztos, hogy mindenki ugyanazt érti takarékoskodás alatt. •A válság hatására a tudatos fogyasztás került az előtérbe. •A megtakarítások kapcsán rövidtávon és konzervatívan gondolkodunk. •Az egyedi akciók a figyelmet felkelthetik, de hatásuk inkább rövidtávú és nehezen mérhető. •A folyamatos oktatás és nevelés kiemelt fontosságú.