Managerek éjszakája október 15. ÍGY JÖTTÜNK KI JÓL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
AEGONdirekt.hu Köszöntjük Önöket sajtótájékoztatónkon!
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Managerek éjszakája Velence, SZÉP MÚLT VÁR RÁNK? Szűcs Anita Akkreditált, kiemelt fokozatú Life és business coach Magyar Coachszövetség Közhasznú.
Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia. Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Széleskörű társadalmi képviselet (pártok, szakszervezetek, kamarák,
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
KIEMELT INFRASTUKTÚRA- NAGYBIZTONSÁGÚ ÜZEM- VÉDELME.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Tartós építményekhez stabil alapok TÖBB VEVŐ – TÖBB PÉNZ Hogy holnap is legyen bevétel.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
A gazdasági fejlettség mutatói
Készítette / Author: Tuska Katalin
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
Negyedik előadás Március 11
A vállalkozások környezete
A külső környezet elemzése
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A SZERVEZETI FORMÁK ALAPTÍPUSAI
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
Kínai Áruk Kereskedelme Magyarországon
Jegybankfüggetlenség Magyarországon Hamecz István Németország, mint modell? konferencia Budapest, október 21.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Egy sikeres magyar márkaépítés. Hol kezdődik a mese? Említésre méltó magyar szereplő 2004 közepéig nincs az ásványvízpiacon 2004, a párizsi Aqua Eauscar.
A magyar tőkepiac A tőkepiacok szerepe a piacgazdaságban és a magyarországi tendenciák május 3. Jaksity György.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Európai nagykereskedelmi árak és hazai fogyasztói árak MEH Nagykereskedelmi Fórum, Hornai Gábor,CEZ Magyarország Kft.
Civil Európa – civilek Európában
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Mit jelent az innováció Európának? Herczog Edit Képviselő - Európai Parlament.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalati stratégia március március március 28.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
ÜZEMELTETÉST TÁMOGATÓ MŰSZAKI FEJLESZTÉSEK AZ AUTÓIPARBAN.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Cégautó vásárlás és üzemeltetés a Ford támogatásával
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
A PIAC.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Pogány András stratégiai igazgató
Biyovis a mi üzletünk.
A külső környezet elemzése
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Üzleti terv bemutatása
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Előadás másolata:

Managerek éjszakája 2010. október 15. ÍGY JÖTTÜNK KI JÓL Managerek éjszakája 2010. október 15. ÍGY JÖTTÜNK KI JÓL! A Szentkirályi sikere az ontológiai coaching tükrében Balogh Emese okl. közgazda, a Magyar Coachszövetség által akkreditált life és business coach

Ásványvízpiac Magyarországon Magyarország víznagyhatalom Kiváló minőségű és tisztaságú, jelentős vízkészletekkel rendelkezünk A palackozott vizek 93%-a ásványvíz A magyarországi élelmiszerpiac egyik legdinamikusabban fejlődő kategóriája Több meghatározó nemzetközi cég jelenléte (ismert nemzetközi és hazai márkákkal), magas médiaköltésekkel Szentkirályi az első és máig egyetlen 100% magyar tulajdonban lévő meghatározó piaci szereplő Nemzetközi átlagtól eltérő, de hozzá közelítő fogyasztói szokások (szénsavas vizek fogyasztása domináns, de csökkenő részarány) Az árak folyamatos csökkenése tapasztalható, miközben az értékesítések koncentráltabbá válnak (hipermarket+diszkont aránya 2/3-ad) Sajátmárkás és első áras termékek a piacon

Ásványvíz fogyasztás alakulása Magyarországon 1979-2008 Forrás: http://www.asvanyvizek.hu/fogyasztok/vizkultura/ - Ásványvíz szövettség

Új rendszer a szervezetek vizsgálatához: Metaforák-módszer (forrás: ontológiai coaching/ Dr. Kollár)

Szervezet mint gép mechanikus ismétlődések szabályok szellem és test szellemi munkában is gépiesség

Szervezet mint organizmus Környezeti hatásokra reagáló Rugalmas Fejlődés Szelekció Alkalmazkodás

Szervezet mint agy tanuló szervezet megszerzett tudás áramoltatása (Honda)

Szervezet mint kultúra Kommunikáció Mítosz Hiánykultúra, fogyasztói kultúra kreatív rombolás

Szervezet mint politikai rendszer hatalom kérdése döntés joga kényszer és csere modell

Szervezet mint börtön válságban levő szervezet szembesülés a valósággal stratégia mint akadály

Szervezet mint organizmus 1989 Vitapress Kft alapítása, környezetre adott válasz, TT 2003-ig liberalizált, de védett piac, keresleti-kínálati piacok Lehetőségek folyamatos térképezése, újabb és újabb termékek Multinacionális áruházláncok megjelenése – lehetőség is volt, nem csak nehézség Ásványvíz kút fúrása = környezeti hatásra adott válasz Ásványvíz piaci helyzete akkor, változás a multinacionális cégek hatására EU csatlakozás közeledte, félelmek, piacok telítődése Hiba: termékpaletta nem újult hanem bővült. (Folyamatos A pont keresés, de nem alakult ki új S-görbe)

Szervezet mint börtön Mit jelentett ez a szervezetünk életében? Rossz likviditás Hatalmasra duzzadt állóeszköz állomány Széles termékskála miatt sok elfekvő termék, magas készletek Legtöbb termék életgörbe végén Hitelképtelenség Több fronton védekező üzletpolitika, szétforgácsolt figyelem Nincs egységes arculat Alapanyag beszerzési problémák Hiba: Személyi kötődések, berögzült szokások

Szervezet mint börtön -> mint gép? ->mint politikai hatalom? Kiút 2 irányban Szervezet mint börtön -> mint gép? Szervezet mint börtön ->mint politikai hatalom?

Szervezet mint börtön mint gép? Mi lett volna ez? (olcsó tömegvíz, elsőáras, saját márkás) Mi kell hozzá? (gép, szerződések) Előnye: Megszerezhető piac (ár) Növekvő piac – relatív biztonság Finanszírozhatóság (gép-anyag) Egyszerű szervezet Hátránya: Védtelenség (konkurencia, piaci hatások, átlagárak) Behatárolt növekedési ütem Korlátozott innovációs lehetőségek Eladósodás

Szervezet mint börtön mint politikai hatalom? Mi lenne ez? (Brand) Mi kell hozzá? (ismertség, pénz?) Előnye: Védettség a brand által (fogyasztó keresi) Tágabb mozgástér (szélesebb eszköztár a versenyben) Lehetőségek az innovációra Hátránya: Kétes a megvalósíthatósága (hitel nincs erre) Sokrétű munka, bonyolult szervezet

Döntés CÉL: „Politikai hatalom” -> Szervezet mint politikai rendszer adaptív metafora Stratégia: „két vasat a tűzben” Szentkirályi brandképest márkaként óvni Fonte Re olcsó, tömegvízzé tétele Taktika: Hitelkérelem a modernizációra Új társaság alapítása, ásványvíz elkülönítése a többi terméktől Új szerződések az új társaság nevére Szentkirályi márka ismertségének növelése behatárolt eszközökkel

A szerencse metaforikus megközelítése Metafora: „elébe megy a szerencséjének” „bátraké a szerencse” „mindenki a maga szerencséjének kovácsa” Richard Wisemann – pszihológus Gyenge kapcsolatok ereje – minél több embert ismerünk, hatványozottabban több ember bízik bennünk. „kicsi a világ” Mire figyelünk? – észre vesszük-e, hogy szerencsénk van. „Cool”-ság Babonaság helyett pozitív jövőkép Ki mit kezd a szerencsével?

Van esély? Új cél! Stratégia: Taktika: Cél: Piacvezető státusz megszerzése Stratégia: Szentkirályi márkanév folyamatos kommunikációja Háttér felzárkóztatása Taktika: Sajtóreferensek, köztudatban maradni, események, melyeket kommunikálni lehet, figyelem megtartása, mitoszteremtés Reklámfilm amint van rá keret Hitelkérelmek gyorsítása, a közismertség segítségével Meglévő és kölcsön gépekkel folyamatos gyártás

Miért lehetett hatékony a „hazai siker” üzenet 2004-ben? Magyarország EU csatlakozásának éve (bizonytalanság a fogyasztókban) Nemzeti büszkeség erősödése Sikeres magyar termék példaként szolgál (kis magyar vállalkozás is sikeres, ezáltal példakép lehet)

A Szentkirályi sikerének legfontosabb tényezői Kommunikációs üzenet Racionális érvek, egyszerű és közérthető üzenet: Hazai termék Nemzetközi elismerés és ismertség: siker A főbb versenytársak valamennyien márkájuk életstílus jegyeit kommunikálták A termékközpontú, „The product is a hero” stratégia hatásosabbnak bizonyult

A növekedés

Eredmények Az ásványvíz-kommunikációban elért legmagasabb reklámismertség és reklámhatás-index, annak ellenére, hogy reklámköltésben a Szentkirályi csak az ötödik helyen állt. Piaci részesedés jelentős növekedése, 2005. augusztus - szeptemberre piacvezető szerep (eladott mennyiségek alapján). Különösen kiemelkedő eredmény szénsavmentes kategóriában, 2004. májusról - 2005. februárra eladási értéket tekintve 287%-os növekedést ért el és piacvezető lett (6,1%-ról 17,5%-ra).

Reklámköltés 2004. A hatékony reklám miatt a „nagyok” között a legkisebb költéssel is a leghatékonyabb emlékezeti hatást érték el. Forrás: Kreatív XIV évfolyam /3, 2005. március - Mediagnozis kutatás

Köszönöm a figyelmet!