Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Advertisements

Az Internet adta lehetőségek
Komplex Instrukciós Program
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Értékelemzés a gyakorlatban
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Képességszintek.
Megértési értelmezési folyamatok
M ISKOLCI E GYETEM A T UDOMÁNY Ü NNEPE A JELNYELVI ÉS A HANGZÓ NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ PERSPEKTÍVÁI Miskolc, November 23.
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
Évközi beszámoló Képfeldolgozás csapat 2.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Verbális kommunikáció
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szervezeti problémák kezelése
Csoportos szellemi alkotótechnikák
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
TERVEZÉS - SZERVEZÉS - VEZETÉS
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
Az elemzés és tervezés módszertana
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Módszertani eszköztár
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
Mennyire találta motiváltnak 1.sz. asszisztensét, mennyire segítette működését? Mennyire találta motiváltnak 2.sz. asszisztensét, mennyire segítette működését?
Kommunikáció írásban és szóban
1. Vevő Érték Milyen ÉRTÉKEKET akarunk? 2. Források Milyen FORRÁSAINK vannak? 3. Analógia a területek között Hol keressük az INSPIRÁCIÓT? 4. A tulajdonságok.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Hátrányból előnyt! - a gazdaságfejlesztés lehetséges útjai a kistelepüléseken Murakeresztúr IKSZT november 24.
Nem minden az aminek látszik…
Óvópedagógus és tanító közötti kommunikáció Készítette: Abrudán Judit-Hajnal Bartha Helga Beáta Szilágyi Noémi.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
KOMMUNIKÁCIÓ. A kommunikáció tartalma: – KÖZLÉS Latin szó – tájékoztatás, közlés, hírközlés,információk közlése vagy cseréje – BESZÉLGETÉS Tágabb értelemben.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémafeltárás technikái
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
OrangeSoft – TimeTable
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
KÉSZÍTETTE: DORKA PÉTER ALPROGRAM FELELŐS
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Jelen-vagy? Drogprevenció-kidolgozott tanterv
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban Készítette: Dobos Diána Husti Hajnalka Baranyi Nóra

Csoportos problémamegoldás Csoport előnyei: több nézőpont -> versengés-> doppingoló ötletgenerálás Csoport hátránya: konfliktusok alakulhatnak ki egyesek között Egyéni és csoportos problémamegoldásnál van egy alapvető különbség: az egyén a problémát bensőleg mérlegeli , hang nélkül. A csoport rákényszerül a szóbeli kommunikációra, ami sok esetben torzít.

A brainstorming-módszer 1. A brainstorming-kérdés megfogalmazása 7. Eredmények hasznosítása 2. A résztvevők kiválasztása Brainstorming 6. Javaslatok gyűjtése 3. A helyiség kiválasztása 5. A szabályok megbeszélése 4. Az időpont kitűzése

A nominál csoportok módszere (NCM) 1. Az NCM-kérdés megfogalmazása 8. A szavazás 2. Az NCM technika előkészítése 7. Az elgondolások megbeszélése NCM 3. Az NCM-megbeszélés kellékei 6. Elgondolások feljegyzése faliívre 4. A megnyitás 5. Javaslatok papírra vetése

Összegzés Brainstorming: előre kidolgozott probléma; ötlet szintű megoldási javaslatok; „egyik ötlet szüli a másikat”; tradícionális szabályok; racionális moderátor; helyzetfeltárás, koncepcióalkotás (www.brainstorming.co.uk) NCM: egymástól függetlenül leírt vélemények, gondolatok; faliív használata; rangsorolás, pontozás; kész tervek erősségeinek, gyengeségeinek feltárása

Köszönjük a figyelmet!