Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A Hallgatói Mentorprogram működése
PTE ÁOK Magatartástudományi Intézet
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
A munkaegészségtan oktatása Magyarországon
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Debreceni Egyetem OEC, Népegészségügyi Kar Magatartástudományi Intézet
Dr. Pikó Bettina SZTE ÁOK Magatartástudományi Csoport, Szeged
Az Orvosi Antropológia oktatása a Pécsi Tudományegyetemen
Csabai Márta* és Molnár Péter** *MTA Pszichológiai Kutatóintézet;
„A vizsgára tanulunk vagy a hivatásra készülünk
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A tanárképzés szerkezete
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Technikai információk ÁVF Civil társadalom. Tanár Kuti Éva 407. szoba Fogadóóra: Csütörtök: –
Tájékoztató NGM_AK002 NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban csütörtökön óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Tájékoztató NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán és óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGM_AK004.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Hiányzó kreditek (30-60) MBA és Számvitel mesterszak
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tájékoztató NGM_AK004.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Urbánné Malomsoki Mónika
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen Belec Borbála SZTE Népegészségtani Intézet

Orvosi szociológia oktatása tanszék: SZTE ÁOK Népegészségtani Intézet a magatartástudományi modul része oktatók: Molnár Regina (GYED) Külső munkatárs: Deli Mónika Belec Borbála II. évfolyam, őszi félév ÁOK: 14 magyar és 8 angol csoport FOK: 2 magyar és 1 angol csoport

Tantárgy oktatásának formája 30 óra gyakorlat Kötelezően választható kurzus, ennek ellenére szinte mindenki felveszi Kredit értéke: 2 A szemináriumokon való részvétel a hallgatók számára kötelező A félév során egy alkalommal valamennyi hallgató számára kötelező egy 15 perces szóbeli referátumot tartani az orvosi szociológia tárgykörébe tartozó tanulmány, cikk alapján (többnyire internetről letölthető anyag) Vizsga: kollokvium, írásbeli számonkérés Megkövetelt ismeretanyag: Orvosi szociológia (szerk.: Szántó Zsuzsa-Susánszky Éva), Semmelweis Kiadó, Bp. 2006., valamint az órákon/gyakorlatokon elhangzott anyag Elektronikusan elérhető: tematika, követelmények, tételsor a vizsgára

Tapasztalatok Erősségek szemináriumi jelleg: mindenkihez eljut az anyag, erőteljesebben hat rájuk a bio-pszicho-szociális szemlélet informatívabb, oldottabb atmoszféra: „szabad gondolkodás” lehetősége; azonnali visszajelzés: egyéni téveszmék korrigálása; a konkrét célcsoport igényeihez alakítani a tananyagot elméleti anyag kiegészítése demonstrációs esetek beemelésével, közös megvitatással önálló feladatmegoldást, munkavégzést támogató és prezentációs képességeket fejlesztő referálási lehetőség egyéni érdeklődés kielégítése → nő a motiváció aktív részvétel nincs stressz az órán nyitottság az e-learning irányába hallgatói igényekre való reagálás, hallgatóbarát környezet oktatók közötti jó munkakapcsolat → összehangoltság

Tapasztalatok Gyengeségek preklinikai időszak: nincs még meg a hallgatókban a tapasztalati megalapozottság (se társadalmi, se szakmai) a felmerülő problémákat illetően jelentős időbeni távolság az elmélet megismerése és a gyakorlati tapasztalatok megszerzése között tanulók túlterheltsége korszerű oktatási technika nem minden órához áll rendelkezésre tananyag (a vizsgára) nem érhető el interneten ingadozó minőség a referátumok miatt oktatók túlterheltsége

Tapasztalatok Lehetőségek fakultatív szakszeminárium a képzés későbbi klinikum szakaszában esetelemzés, gyakorlat-, probléma orientált oktatás szociálpszichológiai ismeretek dinamikus e-learning

Tapasztalatok Veszélyek növekvő csoportlétszám szaktantárgyi terhelés miatt csökkenő érdeklődés, involváltság rejtett tanterv én-védő stratégia: erős biomedikális szemlélet social gap: az orvosi hivatást választók nagyon gyakran középosztálybeli, értelmiségi családból származnak → nem értik a társadalom egyéb rétegeit előítéletesség, alulinformáltság, tapasztalatlanság az orvosoknak a társadalommal való kapcsolatáról főképp a médiából van információjuk, túlhangsúlyozott konfliktusok → a beteg ellenség

Összefoglalás az orvosi szociológiának rögzült a pozíciója magatartástudományi modul része szemináriumi jelleg megtartása gyakorlatorientáltabb képzés, készségfejlesztés megküzdési stratégiák, pályaszocializáció segítése, hogy az én-védő stratégiák közül ne csak a biomedikális szemlélet álljon rendelkezésre tolerancia és szolidaritás fejlesztése

Köszönöm a figyelmet!