Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ INFORMATIKA VIZSGA LEÍRÁSA KÖZÉPSZINTŰ VIZSGA Nyomtatható változat.
Advertisements

Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése TESTNEVELÉS.
Készült a leendő vizsgázóknak
Beiskolázási tájékoztató december
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Térábrázolás különböző életkorokban
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Informatika Reményi Zoltán
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Kétszintű ének-zene érettségi vizsga
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
A MATEMATIKA ÉRETTSÉGI VIZSGA EGY KÉRDŐÍV TANULSÁGAI Koncz Levente április 9.
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A válaszadók > május-június október-november
Tájékoztató az érettségi vizsga menetéről 2011/2012. tanév.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Érettségi vizsgák Végzős osztályfőnöki feladatok
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Kétszintű érettségi.
Közgazdaság szakmacsoport
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / A TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEINEK VÁLTOZTATÁSI JAVASLATAI.
Felvételi eljárás 2014/2015.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.
Vizsgaszabályzat ismertetése A vizsga ideje  május (csütörtök-péntek)  Azokon a napokon a tanulóknak nincs órarend szerinti tanítás.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Érettségi élő idegen nyelv
2016. november 12..
Érettségi tájékoztató 2016/2017
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Az érettségi számokban
a évi szakmai vizsgáról
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Középfokú oktatási intézmények
Aktuális érettségi időszak: május 06 – június 28.
Gimnáziumi statisztika
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei Művészettörténet Rajz és vizuális kultúra

Az érettségi rendszer áttekintése

Rajz és vizuális kultúra Csak középszintű érettségi Gyakorlati és írásbeli vizsgarész Központi írásbeli feladatsor Gyakorlati: portfólió, projekt feladat

Művészettörténet Csak középszintű érettségi Szóbeli és írásbeli vizsgarész Központi írásbeli feladatsor Szóbeli: három részből álló tételsor

Kérdések (rendszer) Kell-e, jó-e a projekt típusú feladat? (kevesekhez szól) Kell-e, jó-e a portfólió bemutatása? (lehetetlen megbukni, a bemutatott anyag dönt, nem a felelet) Kell-e szóbeli érettségi? Van-e jobb, megbízhatóbb a központi feladatsor mérésénél?

Emelt szintű érettségi Jelenleg nem szervezhető (2011-től) Van-e rá szükség? Miért lehet szükség az emelt szintű érettségire? Van-e olyan egyetem, amelyik „elfogadja” az emelt szintű érettségit?

Rajztanár oktatás

Művészettörténet-tanár

Rajz és vizuális kultúra Írásbeli vizsga 180 perc Gyakorlati vizsga 15 perc Művészettörténet-műelemző feladatsor Portfólió vagy projekt feladat 75 pont A portfólióba kizárólag ellenőrzött keretek között, a jelölt által készített és kiválogatott, lehetőleg az utolsó két tanév folyamán készült munkák kerülhetnek be. A kiválogatott anyaghoz kapcsolódva a tanuló szóban önállóan bemutatja, értékeli, értelmezi munkáját és indokolja a válogatását, ismerteti a munkáját irányító főbb gondolatokat. A bemutatást és az értékelést a vizsgacsoport gyakorlati vizsgáinak keretében kell megtartani. Az elkészített projektanyag írásbeli vizsgaanyagként kezelendő. Értékelés: problémamegoldó képesség, vizuális kommunikációs képesség, kreativitás, tartalmi komplexitás, a közlés, kifejezés, alkotás technikai színvonala, összkép

Művészettörténeti műelemző feladatsor Középszint Írásbeli vizsga Szóbeli vizsga 120 perc 15 perc Művészettörténeti műelemző feladatsor Tétel kifejtés 100 pont 50 pont Írásbeli: 10-15 képekkel illusztrált feladat. Egy-egy feladat több részfeladatra is tagolódhat. Szóbeli: 20 tétel, „A”, „B” és „C” résszel. „A” tételrész: művészettörténeti vonulat, „B” tételrész: műelemzés, „C” tételrész: technika. Ha az „A” rész egyetemes művészettörténeti korszakot elemez, akkor a „B” részben magyar művet kell értelmezni. „A korszak egy-egy kiemelkedő művészi teljesítményét ismertetve, a vizsgázónak utalnia kell az adott korszakot meghatározó történelmi, hitvilágbeli, filozófiai háttérre.”

Írásbeli tartalmi szerkezet (rajz)

Feladatsor témaválasztásának arányai (művészettörténet)

Változtatási javaslatok A rendszer jó. Követelményrendszer egységessé tétele művészettörténetből és rajzból (?). Követelményrendszer átalakítása. Segédanyagok átalakítása (műtárgylista, kifejezések listája). Változtatások a központi feladatsorban.

Követelményrendszer egységessé- tétele művészettörténetből és rajzból Legyen művészettörténetből is műtárgylista Legyen egységes feladatlap szerkezet. Legyen egységes javítási útmutató.

Követelményrendszer átalakítása A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (tájegységek).

Követelményrendszer átalakítása A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (vizuális kommunikáció).

Követelményrendszer átalakítása A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (magyar és egyetemes művészet).

Követelményrendszer átalakítása A számon kérhető anyag bővítése (Prehellén kultúrák, Nagybánya, II. világháború utáni magyar művészet). Művészeti csoportok és irányzatok Magyarországon a második világháború után.

Követelményrendszer átalakítása Követelményrendszer szűkítése (transz-avantgard / posztmodern, prekolumbián kultúrák, Kína, India, Japán művészete).

Segédanyagok átalakítása Műtárgylista átalakítása (Fedotov: Leánykérőben, Mackintosh: Glasgow-i Művészeti Iskola, Vajda Lajos: Ezüst gnóm, Jovánovics György: Részlet a nagy Gilles-ből, Kepes György: Programozott fényjáték-terv a bostoni kikötő számára, Lakner László : Mosoly, Erdély Miklós: Hűség) Szakkifejezések listája (emelt szintű kifejezések: kalligráfia, transz-avantgard, posztmodern, térszervezés)

Feladatsor Könnyebb kérdések? Nehezebb kérdések? Legyen-e tudásszint különbség a rajz és a művészettörténet feladatsor között? Új típusú feladatok?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!