Az informatika mindenkié

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Számadás a talentumról
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Informatika Jogi informatika Mai témáink u A jogász és az informatika viszonya u Információs tevékenység a jog területén u Az információ fogalma u Az.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Gyarmathy Éva Az iskolai kudarcok háttere – a másképpen tanulók
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
RENDSZER ELŐTT RENDSZER UTÁN
KATONAI MŰSZAKI DOKTORI ISKOLA BIZTONSÁGTECHNIKAI TUDOMÁNYSZAK.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
OKTATÁS, NEVELÉS, ÉLETHOSSZIGLANI TANULÁS SZÉKESFEHÉRVÁR, JANUÁR 15.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
Miért jó az informatika a hallássérülteknek?
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Danyi Gyula Informatikai fejlesztések fontossága az iskolákban - különös tekintettel a tanári szemléltetés (oktatástechnológia) problémáira Budapesti Műszaki.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Figyelem irányító ábrák
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
Mi az a kompetencia? (1.) =competence Arra való képesség, hogy az élet különböző szituációiban alkalmazni tudjuk tudásunkat, tapasztalatainkat, személyes.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
A pszichológiai mérés alapjai
A tehetséggondozás rögösebb útján
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

Az informatika mindenkié Tehetség és informatika Dr. Gyarmathy Éva

A tehetség: sajátos attitűd és reakciómód kiemelkedő teljesítményre való törekvés és képesség Dr. Gyarmathy Éva

A tehetség: a kultúrával változik Dr. Gyarmathy Éva

A tudományt a hadiipar mellett az ember lustasága vitte előre a kereket is ezért találtuk fel Dr. Gyarmathy Éva

akik nem tudják használni az informatika adta lehetőségeket Modern analfabéták akik nem tudják használni az informatika adta lehetőségeket Dr. Gyarmathy Éva

Informatika a tanítás eszköze Az iskolában nincs ott a technika, ami körülvesz minket Dr. Gyarmathy Éva

Informatika a tanítás eszköze Az iskolában nincs ott a technika, amire épül a mai tudomány, művészet, kereskedelem, a mindennapi élet Dr. Gyarmathy Éva

Informatika a tanítás eszköze A tipográfiai embert felváltja az elektronikai ember Az eszközhasználat kialakulása óta nem változott az emberi agy annyit, mint most a cyber korszak beköszöntével. Dr. Gyarmathy Éva

Informatika a tanítás eszköze DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK Az interneten való böngészés több agyterületet aktivál, mint az olvasás. Akik rendszresen interneten böngésznek, nagyobb rövidtávú memóriával rendelkeznek, a döntéshozatali és problémamegoldási régiókban nagyobb aktivitás mutatkozik DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK Dr. Gyarmathy Éva

Informatika a tanítás eszköze DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK ELTÉRŐ AZ AGYI HUZALOZÁS Az interneten való böngészés több agyterületet aktivál, mint az olvasás. Akik rendszresen interneten böngésznek, nagyobb rövidtávú memóriával rendelkeznek, a döntéshozatali és problémamegoldási régiókban nagyobb aktivitás mutatkozik DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK Dr. Gyarmathy Éva

Informatika a tanítás eszköze fejlettebb rövidtávú memória, döntéshozatal DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK fejlettebb arckifejezés-felismerés Az interneten való böngészés több agyterületet aktivál, mint az olvasás. Akik rendszresen interneten böngésznek, nagyobb rövidtávú memóriával rendelkeznek, a döntéshozatali és problémamegoldási régiókban nagyobb aktivitás mutatkozik DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK Dr. Gyarmathy Éva

Informatika a tanítás eszköze könnyebben dolgozzák fel a változó információkat DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK módszeresebb, pontosabb információfeldolgozás Az interneten való böngészés több agyterületet aktivál, mint az olvasás. Akik rendszresen interneten böngésznek, nagyobb rövidtávú memóriával rendelkeznek, a döntéshozatali és problémamegoldási régiókban nagyobb aktivitás mutatkozik DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK Dr. Gyarmathy Éva

Ki lesz a tehetség az elektronikai korban? Az interneten való böngészés több agyterületet aktivál, mint az olvasás. Akik rendszresen interneten böngésznek, nagyobb rövidtávú memóriával rendelkeznek, a döntéshozatali és problémamegoldási régiókban nagyobb aktivitás mutatkozik Dr. Gyarmathy Éva

Ki lesz a tehetség az elektronikai korban? DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK 10 év múlva már az iskola elektronizálódik, és a fő problémánk az lesz, hogy mit kezdjünk azokkal, akik csak módszeresen tudnak információt feldolgozni DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK Dr. Gyarmathy Éva

Ki lesz a tehetség az elektronikai korban? Az iskola elektronizálódik, és a fő problémánk az lesz, hogy mit kezdjünk azokkal, akik csak módszeresen tudnak információt feldolgozni, és ezért lemaradnak 10 év múlva már az iskola elektronizálódik, és a fő problémánk az lesz, hogy mit kezdjünk azokkal, akik csak módszeresen tudnak információt feldolgozni, és ezért lemaradnak a tanulásban. már az iskola elektronizálódik, és a fő problémánk az lesz, hogy mit kezdjünk azokkal, akik csak módszeresen tudnak információt feldolgozni 10 év múlva Dr. Gyarmathy Éva

Az informatika mindenkié Technikai segítség Információ szerzésben segítség INFORMATIKA Információ közvetítésben segítség Dr. Gyarmathy Éva

Az informatika mindenkié Tanárok elektronizálása Informatikai tehetségek azonosítása TEHETSÉGEK ELLÁTÁSA Diákok technikai alapképzése Dr. Gyarmathy Éva

10 év múlva Az informatika mindenkié Tanulási- tanítási eszköz Információszerzés eszköze INFORMATIKA 10 év múlva Mindennapi élet része Dr. Gyarmathy Éva

MTA Pszichológiai Kutatóintézet Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet gyarme@mtapi.hu www.diszlexia.hu