A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
NYUGAT-DUNÁNTÚL, AZ ERŐT ADÓ RÉGIÓ
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010.
Promóciós eszközrendszerünk
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Kincses Márk, marketing stratégiai titkár
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Az OTP Travel fő értékesítési stratégiái és csatornái
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Balaton régió turizmusában
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
2006/072007/ / / /11 Partnerségben Budapestért.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
TURISZTIKAI SZEZONÉRTÉKELÉS
Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

A MAGYAR TURIZMUS ZRT. 2010. ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE Dr. Róna Iván vezérigazgató, Magyar Turizmus Zrt. Gödöllő 2010. április 14.

Kitekintés a világra 2009, Világ Nemzetközi turistaérkezések száma: 880 millió (-4,3%, -40 millió) K-K-Európa -8,2% -1,9% Európa -5,6% -5,1% -5,6% +5,1% Információforrásaink: Nemzetközi trendek figyelemmel kísérése World Tourism Organization (2010. január vége) European Travel Commission Eurobarometer Külképviselői hálózatunk Hazai trendek figyelemmel kísérése KSH előzetes adatok (2009. január-december), MNB (2009. január-szeptember) Szakértői felmérés 2009 nyarán Nemzetközi turizmusból származó bevételek: ≈ -6%

Átrendeződés az utazási szokásokban A hivatásturizmust és a szabadidős turizmust egyaránt kedvezőtlenül érintette a válság. Az ÜZLETI UTAZÁSOKAT költségmegszorítások jellemzik. Rövidebb időtartam, kevesebb szolgáltatás. Utazást kiváltó telekommunikációs eszközök (pl. videokonferenciák). A SZABADIDŐS TURIZMUSBAN elsősorban a második-harmadik utazások (városlátogatások) maradnak el. Népszerűbbek a közeli desztinációk és a belföldi utazások. Csökken a tartózkodási idő. Csökkennek az egy utazásra fordított költségek. A jó ár-érték arányt kínáló desztinációk versenyelőnybe kerülnek. Az utasok kevesebb szolgáltatást vásárolnak, de ragaszkodnak a korábbi magas színvonalhoz.

A korábbi várakozásoknál kedvezőbb év a hazai turizmusban 2009, Magyarország A külföldi látogatók száma 2,7%-kal nőtt. Csökkenő vendégforgalom a kereskedelmi szálláshelyeken: Összes vendég: -8,3%, vendégéjszaka -8,4% Belföldi vendég: -7,2%, vendégéjszaka -7,1% Külföldi vendég: -9,7%, vendégéjszaka -9,8% Belföldi szállásdíj-bevétel: -4,0% Külföldi szállásdíj-bevétel: -12,0% Stagnáló devizabevételek Forrás: KSH előzetes adatok, MNB

2010-re óvatos, de javuló várakozások Változó utazási szokások A romló munkanélküliségi ráta ellenére lassú javulás Világ: +3-4 %, Európa: lassabb növekedés

Beutazó turizmusunk várható trendjei, 2010 Küldőpiacaink jelentős részéből a vendégéjszakák lassú növekedése várható. Az utazási döntések mind az üzleti, mind a szabadidős turizmusban későbbre tolódnak. Valamennyi piacunkon nagy jelentősége van a megfelelő ár-érték aránynak, a szolgáltatások magas színvonalának, a vendégszeretetnek, és a kreativitásnak! Fontos a légi járatok maximális kihasználása. Egyes piacokon (például Ausztria, Németország stb.) nő a vasút, illetve az autóbusz jelentősége.

Belföldi turizmusunk trendjei, 2010 A belföldi utazók is kevesebbet költenek Ugyanakkor még fontosabb számukra a jó ár-érték arány Kevesebb szolgáltatást vesznek igénybe Alacsonyabb kategóriájú szálláshelyet választanak Csökken a tartózkodási idejük Kevesebb utazást tesznek Közelebbi úti célt választanak Foglalásaikat későbbre halasztják Nő az internet, azon belül is a web2.0 szerepe.

Marketingtervünk kulcsszavai Versenysemlegesség Együttműködés Imázsépítés Magyarország márka Turisztikai információ Vendégbarát attitűd

Milyen forgalomra számíthatunk? 2010 Beutazó turizmus Belföldi turizmus Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken Szinten tartás Vendégéjszakák száma a magánszálláshelyeken +0-5% +0-3% Kereskedelmi szálláshelyi bevételek +0-2% +2-4% Devizabevételek +5-8% -

A fókuszban 2010-ben Belföldi kommunikáció: Külföldi kommunikáció: Fesztiválok Éve 2010, eseményturizmus Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa Természetes vizeink Egészségturizmus Budapest és környéke Balaton Hivatásturizmus Egészségturizmus Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa Fesztiválok Éve 2010 Ezen a dián a marketingtervben kiemelt termékeket mutatjuk be.

Szolgáltatói szemléletünk és partnerségi kapcsolataink A szolgáltatók bevonása a tervezésbe. Előzetes marketingterv szeptemberre. Versenysemlegesség és 1+1-es akciók. Az eredmények közös értékelése. Erőforrásokat koncentráló és a rendelkezésre álló marketingeszközöket integráló, partereinkkel együttműködésben megvalósuló kampányok előnyben részesítése. Partnerségi körünk folyamatos bővítése. A következő diákon néhány fontos gondolatot, irányelvet emelünk ki a marketingtervből. A szolgáltatói szerepvállalás növelése nem csupán azt jelenti, hogy akcióinkba a turisztikai szolgáltatókat bevonjuk, hanem már az akciók tervezésekor együtt gondolkodunk potenciális partnereinkkel, az állami és regionális szervezetekkel, a szakmai szervezetekkel is. Közös kampányok (LMA, BWI, Budapesti Téli Fesztivál, stb) Stratégiai partnereink: Társminisztériumok és azok háttérintézményei, Külföldön működő magyar nagykövetségek, képviseletek, kulturális intézetek, Regionális idegenforgalmi bizottságok, Országos szakmai szervezetek, szövetségek, Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., Pécsi EFK Menedzsment Központ, Regionális fejlesztési ügynökségek, területfejlesztési tanácsok, Önkormányzatok turisztikai szervezetei, Tourinform-hálózat, Légitársaságok és repülőterek, Szállodavállalatok, Utazásszervezők és –közvetítők, Vonzerőgazdák, Média A nem szigorúan szakmai partnerekkel szervezett közös akciókkal a Magyar Turizmus Zrt. marketingre fordítható forrásait kívánjuk bővíteni és hatékonyságunkat tovább növelni. A nagy szolgáltató vállalatok, telekom cégek, bankok, üzemanyag töltőállomás láncok, üzletláncok, bevásárlóközpontok bevonását tervezzük kampányainkba.

Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Beutazó turizmus Fókuszálás a szomszédos és közeli küldőpiacokra Forgalomélénkítő akciók a közeli országokban Budapest Winter Invitation Hangsúly a nagyközönségi kampányokon (pl. vásárokhoz/tematikus évhez kapcsolódó plakátkampányok) A jó ár-érték arány mellett az egyediség hangsúlyozása A European Travel Commission-nel, V4 országokkal történő szoros együttműködés LMA folytatása, szoros együttműködés a légitársaságokkal A források koncentrálása érdekében partnereinkkel közös akciók

Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Belföldi turizmus Az üdülési csekk felhasználásának ösztönzése Kampányok a turisztikai szakmával és a régiókkal együttműködve A rendelkezésre álló információk megosztása a turisztikai szakmával A 2010. évi marketingtervben foglaltak folyamatos felülvizsgálata Témaévek: - Fesztiválok Éve 2010, Egészségturizmus Éve 2011

Mit várunk a hazai turisztikai szektortól? A válság negatív hatásainak enyhítése proaktív módon: Innováció a termékfejlesztésben és a marketingben Erőteljesebb együttműködés, partnerség, regionalitás Szemléletváltás a szolgáltatók és a lakosság részéről: vendégbarát attitűd A szolgáltatási minőség folyamatos javítása A Magyarország-márka további építése, együttműködésben a Magyar Turizmus Zrt.-vel

Egyészség-turizmus Éve 2011 Témaévek Vizek Éve 2008 Zöld Út 2007 Nagy Ízutazás 2006 Egyészség-turizmus Éve 2011 Fesztiválok Éve 2010 Kulturális Turizmus Éve 2009 Témaévek pro: Források koncentrálása Külső partnerekkel közös akciók „Ernyő” alatt összefogott ajánlatokkal átütőbb és hatékonyabb a megjelenés

A fesztiválok mellett szól… Széleskörű fesztiválkínálat: több, mint 3000 fesztivál, rendezvény Pozitív fogyasztói attitűdök, divatos Környék megismerésének lehetősége, további turisztikai fogyasztás Visszatérés más időszakban Széleskörű célcsoportok megszólításának lehetősége Új elemek bevonása a turisztikai kínálatba

Fesztiválok Éve 2010 Célok: A magyar lakosság érdeklődésének felkeltése hazánk turisztikai kínálata iránt. A hazai, Budapesten és vidéken egyaránt sokszínű fesztiválkínálat népszerűsítése. A kereskedelmi és magánszálláshelyi vendégéjszakák számának növelése. Célcsoportok: Belföldi utazók Fesztivállátogatók

Fókuszban a kedvezményes szállásajánlatok Szálláskedvezmények Országos Bármely időszak Rugalmas tartalom Az ajánlatokhoz kapcsolódó nyereményjáték

Marketingeszközeink Közterületi megjelenés Honlap az itthon.hu aloldalaként Mobiltelefonon elérhető fesztiválnaptár Kiadványok Figyelemfelkeltő fesztiválnaptárak Ajánlati katalógus Programfüzetek stb. És még: televíziós programajánló, hirdetések, PR cikkek, utazás kiállítások, reklámajándékok Szakmai rendezvények…

Egyészség-turizmus Éve 011 Pécs 2010 Magyar Turizmus Zrt. TEDEM Pécs Pécs2010 / Hungarofest Belföld: Kulturális turisztikai ajánlatok Garantált programok, turisztikai útvonalak Külföld: 2-5 napos tematikus csomag Turisztikai útvonalak Pécs2010 kulturális programjai Egyészség-turizmus Éve 011 Fesztiválok Éve 2010

Turisztikai szolgáltatók Széleskörű együttműködésben Turisztikai szolgáltatók Média Kulturális és Sportturisztikai Csoport Regionális Marketing Igazgatóságok Tourinform-hálózat ÖM TSZÁT / ÖM - MT Zrt. OKM és háttérintézményei Más nagyközönségi csatornák Külképviseleteink Fesztiválszervezők és szakmai szövetségeik Fesztiválok Éve 2010

Csatlakozás a promócióhoz Nemzetközi Országos, regionális Helyi MT Zrt. központ és képviseletek MT Zrt. központ és RMI-k Tourinform irodák, TDM szervezetek

Egészségturizmus Éve 2011 Miért az egészségturizmus? Az egészségturizmus komplex termék. Az egészségmegőrzésről kevésbé mondanak le az emberek, az egészséges életmód divat. Hosszabb átlagos tartózkodási idő, magasabb költés, magasabb színvonalú szolgáltatások, kisebb szezonalitás. A termék fontos küldőpiacainkon is jól kommunikálható. Nemzetközi viszonylatban is jó adottságok országszerte, kedvező ár-érték arány. A Vizek Éve 2008 kampányév pozitív tapasztalatai. A turisztikai szakma javaslatára.

Felkészülés 2011-re …idei marketingtervünk alapján Időszakos, egészségturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadványok Belföldi és nemzetközi tanulmányutak – újságíróknak, orvosoknak Együttműködés a Spa & Wellness – Egészség, Turizmus és Életmód Kiállítás szervezőivel Wellness.itthon.hu weboldal tartalmi fejlesztése Nemzetközi szaksajtóban elhelyezett hirdetések Szakmai fórumok, kerekasztal beszélgetések, szakmai hírlevél

Köszönöm a figyelmet!