Weszely Orsolya Bertalan Tamás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Fontosabb fogalmak Képesség :
Szűts József Általános Iskola
Matematika kompetenciaterület
Hagyományos szemléltető eszközök
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Weszely Orsolya Bertalan Tamás Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás 2017.04.04.

Tananyag fogalma Pedagógiai lexikon: „Az oktatás és a tanulás kiválasztott, elrendezett tudásanyaga.” Megjelenítés: Tankönyvek Egyéb taneszközök

Egy lehetséges tipizálás komplex, nagy terjedelmű, több témát átfogó tananyag Például: Életpálya építés műveltségterület; Sulinet: Nyomdaipari alapismeretek komplex 1-1 témát átfogó résztananyag Például: Olvasástanítás; Sulinet: Műszaki pályák világa egy adott tananyag elemhez, kompetencia elsajátításához, fejlesztéséhez kapcsolódó tananyag Például: Digitális tábla használata; Öltözködés

Tananyagok csoportosítása Információhordozó : Papír alapú Elektronikus Online Offline Alkalmazott médium: E-book jellegű Multimédiás Tanulói aktivitás: Közlő, leíró Interaktív, munkáltató Önállóság mértéke: Tanórai keretekben Önálló tanulásra alkalmas

Programcsomag, tananyagcsomag Programcsomag (komplex, nagy terjedelmű, több témát átfogó tananyag ) Szakmai koncepció Programtanterv Tanári eszközök Tanulói eszközök Értékelési eszközök Továbbképzési programok Támogató rendszer Tananyagcsomag (egy adott tananyag elemhez, kompetencia elsajátításához, fejlesztéséhez kapcsolódó tananyag)

Tananyagcsomagok elemei Tanulói eszközök: információhordozók, feladathordozók, hagyományos és digitális taneszközök Tankönyv, kapcsos könyv, tanulói jegyzet Munkatankönyv, modulfüzet, munkafüzet, feladatgyűjtemény Tanulói útmutató, tanulási útmutató Online, offline elektronikus tananyag, multimédiás CD, tanári prezentáció Tanári eszközök: leírás a feldolgozás menetéről, tanulói tevékenységekről, ajánlott eszközök, módszerek, tanulásszervezési és értékelési eljárások Tanári útmutató, tanmenet, óravázlat, módszertani segédlet Feladatgyűjtemény (megoldással), szakirodalmi ajánlás Aktív tábla, digitális taneszközök, gyűjtemények, tanári prezentáció

Mikor mit? Tananyag típusa Tudástípus (ismeret, alkalmazás) Célcsoport sajátosságai (előképzettség, infrastruktúra stb.) Képzés típusa (jelenléti oktatás, távoktatás) Fejlesztési lehetőségek (fejlesztői kompetenciák, idő, emberi és anyagi erőforrás, tárgyi feltétel)

Tananyagelem meghatározása Nem az OKJ szerinti tananyagelem fogalom! A tananyagelem a tananyag legkisebb, önálló jelentéssel bíró, tartalmi, funkcionális és szerkesztési egysége, amely előre meghatározott formai jellemzőkkel is bír. Pl. képzési cél, gyakorlat, mintapélda, fogalom, kép, ábra, animáció, feladat.

Miért hasznosak a tananyagelemek? Építőkövek Újrafelhasználhatóság Egységes szerkezet, tartalmi elemek Tananyagon belül Tananyagok között Formai egységesség (tipológia, jelzések)

Bertalan Tamás Weszely Orsolya Köszönjük a figyelmet! Bertalan Tamás Weszely Orsolya