Környezeti Menedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Etikai Kódex.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Benchmarking.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
III. A logisztika jövője
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
A Grundfos Vállalatcsoport
Minőségdíjak.
Bauer András - Berács József:
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Foglalkoztatás-politika
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
Vállalati felelősségvállalás
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Fenntarthatósági Fórum
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalati felelősségvállalás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Környezeti Menedzsment PD 71685 A környezettudatosság összetevői és mérési lehetőségeik 2008-2011 Kutatásvezető: Dr. Berényi László Dr. Berényi László Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézet Környezeti Menedzsment

Környezeti és gazdasági érdek Jelen és jövőbeli szükségletek Fogyasztás és megtakarítás Egyéni és csoportos tényezők Áldozatvállalási hajlam Méretgazdaságosság Nyer-nyer típusú helyzetek Információk elérhetősége Pénzügyi lehetőségek

Fenntarthatóság integrálása

Fenntarthatóság integrálása

Szervezeti modell

Környezeti menedzsment A környezetmenedzsment tartalmazza az értékeket, attitűdöket, eszközöket és módszereket, amelyeket egy szervezet irányítása szempontjából – a környezeti érdekek figyelembe vétele mellett – alkalmaznak. Feltételek: Stratégiai személet: a szervezet és környezetének kapcsolatrendszerét stratégiai szinten kell kezelni - beleértve a tervezhetőség és a visszacsatolások megoldását is;  Priorált fenntarthatósági célok: magas prioritással kell integrálni a fenntarthatósági célokat a szervezeti célrendszerbe; Humánorientáció: a humán elemekre teljes körűen építeni kell, azaz vezetőként, munkavállalóként és magánemberként egyszerre; Elfogadhatóság: rugalmasan kell illeszkednie a menedzsmentnek a szervezeti sajátosságokhoz; Mérhetőség: mérhetővé és reprezentálhatóvá kell tenni a környezettel kapcsolatos cselekedetek hatásait; Hatékonyság: bevezethetőnek és fenntarthatónak kell lenni a ráfordítások tekintetében.

Koordinációs eszköz típusa Szervezeti jellemzők Koordinációs eszköz típusa Koordinációs eszköz Strukturális hierarchia (vertikális, horizontális, ad-hoc és állandó bizottság, team, projekt, közvetlen kapcsolat, termékmenedzserek, mátrix típusú megoldások Technokratikus szabályok, szabályzatok, eljárások, tervek, programok, menetrendek, költségkeretek, pénzügyi tervek, elszámoló árak Személyorientált konfliktusfeloldás, vezető-kiválasztás, szervezeti kultúra, belső értékrend, képzés

Környezeti menedzsment (ISO) A menedzsment rendszer azon részterülete, amely magában foglalja azon szervezeti funkciókat, tervezési tevékenységeket, felelősségi köröket, gyakorlati alkalmazásokat, eljárásokat, folyamatokat és erőforrásokat, melyek a környezeti politika kidolgozására, bevezetésére, megvalósítására, felülvizsgálatára és fenntartására irányulnak.

Környezeti menedzsment átfogó modellje

Környezeti menedzsment eszközök Környezet-menedzsment területe Domináns eszközök Vezetés elkötelezettsége Környezeti politikaalkotás. Célok kitűzése természeti és társadalmi dimenziókban is. Szabályozási rendszer fejlesztése. ISO és/vagy más irányítási rendszerek bevezetése. Belső partnerség Emberi-erőforrás menedzsment. Oktatás-képzés, tréningek. Alkalmazottak bevonása, empowerment. Termékek és Folyamatok ISO és/vagy más irányítási rendszerek működtetése Környezeti tervezés (ökodesign). Tisztább termelés, ipari ökológia, környezetbarát iroda megoldásainak alkalmazása. Környezeti hatásvizsgálat. Környezeti teljesítményértékelés egyes módszereinek alkalmazása. Különböző típusú auditok a rendszer fejlesztésének érdekében. Külső partnerség Környezeti marketing. Környezeti/fenntarthatósági jelentések készítése. Különböző típusú auditok, felülvizsgálatok.

Vállalatok társadalmi felelősségvállalása

Valóban felelős vállalat Hagyományos vállalat Valóban Felelős Vállalat Szállítás A szállítási távolság csak a költségek tekintetében számít, cél az olcsó beszerzés és minél nagyobb piac. Szállítási teher minimalizálandó, távolsági szállítás csak nagyon indokolt esetben. Törekvés helyi beszerzésére, piacokra. Igazságosság Ennek elérése nem a cég feladata, hanem az államé, egyházaké, társadalmi szervezeteké. Cél a hatékonyság, olcsóbb termékek előállítása jobb minőségben. Bár a fő cél nem az igazságosság növelése, a cég tevékenységével nem erősítheti az igazságtalanságot. Méltányos kereskedelem, munkabérek és – körülmények. Ökonomizmus A fogalom nem érthető. Gazdasági szereplőknek természetes célja a gazdaságosság. Érthető a különbség a gazdaság és a gazdasági mánia között. A gazdaságosság fontos feltétel, de nem fő cél. Méret Cél a növekedés – mindenáron. A versenyképesség és a piaci erő ezzel arányosan nő, a méretgazdaságosság törvénye szerint a növekedéssel csökkennek a relatív költségek. Aki nem tapos, azt eltapossák. Évről évre növekvő jövedelem kell. Cél az optimális méret. A túlnövekedés éppen olyan veszélyes, mint ha csenevészek vagyunk. Meg kell találnunk a piaci helyünket és hosszútávon fenntartható hozamunkat. Hosszútávon állandó, s nem növekvő jövedelem kell. Termék Az állítjuk elő, amire fizetőképes kereslet van. Minden megengedett, amit a törvények nem tiltanak. A termékeink iránti kereslet (igények) aktív növelése kötelező. Olyan terméket, tevékenységet keresünk, aminek igazán helye van egy fenntartható világban. Nem minden jó, amit szabad. Valódi szükségleteket elégítünk ki, s nem keltünk igényeket. Ott viszont vállaljuk a versenyt.