Tarcsi Ádám (ade@inf.elte.hu) Tanulásmenedzsment Tarcsi Ádám (ade@inf.elte.hu)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-learning A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
NWS' 2000 Gödöllő Távoktatás a KFKI RMKI-ban Giese Piroska
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az e-learning rendszer és szereplői
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Kommunikáció-technológia specializáció
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Nemzeti Köznevelési Portál
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Tarcsi Ádám (ade@inf.elte.hu) Tanulásmenedzsment Tarcsi Ádám (ade@inf.elte.hu)

Tanulásmenedzsment, E-learning és társai Tematika Bemutatkozás Téma elhelyezése Tanulásmenedzsment, E-learning és társai Eszközök a tanárok kezében - kitekintés E-learning keretrendszerek OLAT Tanulásmenedzsment - E-learning

Tudás, tanulás TUDÁS OPERÁTOROK ISMERETEK KÉPMÁSOK FOGALMAK SZÖVEGEK ISMERETOPERÁTOROK SZOKÁSOK képzetek KÉSZSÉGEK fogalom-operátorok JÁRTASSÁGOK szabály-operátorok MŰVELETI KÉPESSÉGEK szöveg-operátorok ÁLTALÁNOS KÉPESSÉGEK ISMERETEK RÖGZÍTETT ISMERETEK képek objektívált fogalmak objektívált szabályok objektívált szöveg (MŰ)TÁRGYAK KÉPMÁSOK FOGALMAK SZABÁLYOK SZÖVEGEK KOMPE-TENCIÁK Tárgyiasult tudás Tanulásmenedzsment - E-learning

Tanulás, oktatási folyamat Tudástranszfer a tanár által kontrollált módon Keret: oktatási rendszer definiálja  iskola, pedagógus, diák, viszonyrendszer, feladatok, kötelességek, stb. Tanulásmenedzsment - E-learning

A tanítás-tanulás folyamata 1. 2. 3. Taneszközök oldaláról: A tanóra információs közeg, a taneszközök pedig információhordozók, melyek eszközei a cél elérésének. Tanulásmenedzsment - E-learning

Ez így elég zagyva, kezdjük egy kicsit másik irányból, avagy: Mi az e-learning? e? Elektronikus? learning? Tanulás? Elektronikus tanulógép? Magától tanuló robot? Vagy az ember tanul, az elektronika segítségével? Ez így elég zagyva, kezdjük egy kicsit másik irányból, avagy: Mit jelent az, hogy távoktatás? Tanulásmenedzsment - E-learning

Távoktatás A távoktatás olyan oktatási forma, ahol a tanár és tanuló között földrajzi távolság van. A távoktatás egy teljesen egyedi oktatási forma, lényegesen többet jelent a távolból oktatásnál! A távoktatás megszületése és elterjedése alapvetően három jelenségnek köszönhető. Ezek a következők (Kovács Ilma szerint): "egy új képzési forma iránti szükséglet, az oktatási költségek csökkentésének általános igénye, a modern kommunikációs technológiák megjelenése az oktatás területén is." Tanulásmenedzsment - E-learning

Tanár Mentor Tutor Új oktatási forma, ami új módszereket igényel Mi a távoktatás? Új oktatási forma, ami új módszereket igényel Tanár: ismeretátadó  tanulásirányító Tanuló: a tanulási folyamat aktív résztvevője Tanár Mentor Tutor Tananyag fejlesztő Tutor: szakmai segítségért, fejlődésért felelős Mentor: adminisztratív ügyeket intézi Tanulásmenedzsment - E-learning Tarcsi Ádám: SOA és Web 2.0

Mi az e-learning? Olyan oktatási/tanulási formák, melyek aktívan építenek a IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) adta lehetőségekre, a számítógép interaktivitására. Iskolában tantermi oktatás esetén alkalmazott „számítógéppel segített tanulás” Az IKT eszközöket alkalmazó távoktatást, nyitott képzés A felsőoktatásban megjelenő vegyes képzés (blended learning) Web (táv) előadás, web (táv) szeminárium A televíziós oktatás, különös tekintettel a digitális televíziózás új interaktív lehetőségeit kihasználó kurzusok A tréningezés céljából alkalmazott vállalati képzések. A számítógépes multimédiával, web tartalmakkal támogatott önálló tanulás. (Pl. egy alkalmazói szoftverbe épített tutorial használata…) A multimédiás oktatóprogramok Internetes kollaboratív eszközöket használó tréningek Mobil informatikával támogatott oktatási formák stb. Ezen felül mindegy, hogy az adott oktatási/tanulási forma tantermi vagy távoktatás, közoktatás vagy felnőttképzés, nyitott képzés vagy egy egy szakmacsoport célirányos továbbképzésére szolgál. Tanulásmenedzsment - E-learning Tarcsi Ádám: SOA és Web 2.0

Szinkron módszerek Aszinkron módszerek Telefonos konzultáció Chat E-tanulás eszközei Szinkron módszerek Telefonos konzultáció Chat Web előadás Web szeminárium „elő” TV adás Aszinkron módszerek „E-book” Interaktív web tananyag E-mail Fórum Oktatófilm Tanulásmenedzsment - E-learning

Tanulási környezetek A virtuális tanulási környezetek (Virtual Learning Environments - VLE), - gyakori szóhasználattal oktatási keretrendszerek - lehetőséget biztosítanak a diákok és tanárok számára, hogy megszervezzék a tanulási folyamatot: kommunikációs és kollaborációs eszközök; online tananyagok és kurzusok létrehozására szolgáló eszközök, az online ellenőrzés és osztályozás eszközei; kapcsolódik az iskola online menedzsment-rendszeréhez. A Taninform iskolai adminisztrációs- és ügyviteli rendszer (alapvetően nem oktatási keretrendszer) Tanulásmenedzsment - E-learning

Gyakori elnevezései, fajtái MLE: Managed Learning Environment - Irányított tanulási környezet LMS: Learning Management System -Tanulásszervezési keretrendszer MLS: Managed Learning System -Tanulásszervezési keretrendszer LCMS: Learning Content Management System -Tananyagkezelő keretrendszer CMS: Course Management System - Kurzusszervezési keretrendszer Tanulásmenedzsment - E-learning

Oktatási keretrendszerek Nyilvántartják a hallgatókat (Hallgatói nyilvántartó – ETR vagy HR rendszer a vállalati szférában) Hozzáférést biztosít a kurzusok különböző anyagaihoz, elemeihez: megjeleníti a tananyagokat Naplózza a felhasználók: tanárok, tanulók tevékenységét Rendszerint elsődleges kommunikációs felületet biztosít Automatikus funkciókkal kísérli meg növelni a tanulók aktivitását Nyilván tartja a kurzusra, vizsgára jelentkezéseket Támogatja a tanári értékelést (formatív és szummatív értékelést egyaránt) Önértékelő és számonkérő elemeket tartalmaz Informálja a felhasználókat az oktatással kapcsolatos hírekről Támogatja web-előadások, webszemináriumok lebonyolítását Támogatja a virtuális csoportmunkát, kollaboratív felületet biztosít Tanulásmenedzsment - E-learning

Sulinet Digitális Tudásbázis Tanulásmenedzsment - E-learning

Moodle Tanulásmenedzsment - E-learning

ILIAS Tanulásmenedzsment - E-learning

OLAT Tanulásmenedzsment - E-learning

Taninform - Távoktatási modul funkciói Hatékony információáramlást elősegítő eszközök: fórum, belső levelező rendszer, társalgó, chat. Pedagógusok, tanulók és szülők is hozzáférhetnek. Pedagógusok e-tananyagot tölthetnek fel a rendszerbe, meghatározhatják a feladattal szemben támasztott követelményeket. Video-, kép- és hanganyag feltöltésére is lehetőség van. A tanulók a feladatokat online tudják megoldani, azonnali kiértékelési lehetőséggel. Pedagógusok a saját csoportjában tartozó tanulóiról készült statisztikát megtekintheti, kinyomtathatja. Szülő saját gyermekeinek statisztikáit, elért eredményeit meg tudja nézni bárhonnan Interneten keresztül. Pedagógusok beállíthatják, hogy mely feladatokat, mely tanulók részére szeretnék hozzáférhetővé tenni. A távoktatási modul nemzetközi szabványoknak megfelel, akár más rendszerből hozott tananyag is beemelhető a rendszerbe. Tanulásmenedzsment - E-learning

SCORM szerkesztő (RELOAD editor) Lépésről-lépésre: http://www.reload.ac.uk/ex/ReloadSSv1.pdf Kézikönyv: http://www.reload.ac.uk/ex/editor_v1_3_manual.pdf Tutorial: http://edutechwiki.unige.ch/en/Reload_Editor_Tutorial Példa csomagok: http://www.reload.ac.uk/ex/ Tanulásmenedzsment - E-learning