2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
A tervezés mint menedzsment funkció
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A személyiség.
A fogyasztói magatartás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
1. ELŐADÁS.
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
TUDÁS és TANULÁS a szervezetben
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
A kulturális intelligencia
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Soft skills.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A HEM kialakulása és fejlődése
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A pszichológia mint tudomány
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Pedagógus értékelési rendszer
Vállalkozásmenedzsment I.
„Információvédelem menedzselése” LXVI. Szakmai Fórum Budapest, május 20. „Az idő lejárt” – hazai és nemzetközi átállási tapasztalatok az ISO/IEC.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Tervezési folyamat.
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Szociálpszichológia-2 Attitűd
SEEM alapok.
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4. MOTIVÁCIÓ 5. VEZETÉSI STÍLUSOK 6. IDŐMENEDZSMENT - ZH 7. VEZETŐI KÉSZSÉGEK, KÉPESSÉGEK

ÚTRAVALÓ – A GYAKORLAT SZÁMÁRA ELMÉLETI HÁTTÉR ÖSSZEFOGLALÁSA A GYAKORLATOK JELLEMZŐ FELÉPÍTÉSE TÉMA KIEMELÉSE TANULMÁNY, ESETPÉLDA, SZITUÁCIÓ HOROG PROBLÉMA FELVETÉS ÁTTEKINTŐ VÁZLAT A TANKÖNYVBŐL MEGÁLLAPÍTÁSOK ÚTRAVALÓ – A GYAKORLAT SZÁMÁRA ELMÉLETI HÁTTÉR ÖSSZEFOGLALÁSA

PROBLÉMA FELVETÉS

Egy tanulmány érdekességei forrás: Dr Egy tanulmány érdekességei forrás: Dr. Simák Pál: Globális beszerzési sikerkritériumok c. előadása MTA 2007. május 16. Global Purchasing Excellence McKinsey, 2002-2007 200+ szervezet 5 md+ USD árbevétel 11 kulcstényező vizsgálata

Kidolgozta-e a mgmt a stratégiát? Ismert? Működtetik? Összhang van-e a terület megítélése és identitás tudata között? Kik vagyunk? Mi a feladatunk? Mások is így látják? Milyen rendszereket működtet a mgmt az emberi erőforrás biztosítására, fejlesztésére és megtartására? Felvétel, tréning, továbbképzés gyakorlata Hogyan szervezi a terület a feladatait? Kategória menedzsment, beszállító menedzsment, igény menedzsment Folyamatok Naprakész? Karbantartott? Működik?

Értékteremtő képesség Teljesítmény menedzsment Milyen értéket hoz létre, mit ad tovább? Teljesítmény menedzsment célok konkrét mérhető eredményekre bontása, rendszeres mérés (hibakutatás, fejlesztés) Szerepek és felelősség Világosak a szerepek? Hatalom és felelősség? Kereszt-funkcionális együttműködés együttműködési gyakorlat, hatékonyság Tudás és információ menedzsment adatértékelést támogató rendszerek, tudás megosztás (Integrated Knowledge Base) Befolyásolás és hatáskör szabályok betartatásának képessége, eszközei

FŐBB MEGÁLLAPÍTÁSOK Egy „egészséges” funkcionális tevékenységének jelentős pénzügyi eredménye van a legmarkánsabb hatása az emberek képességeinek, a szervezeti kultúrának, és az un. horizontális koordinációnak van a jól teljesítők elköltött dolláronként 50%-kal többet fektetnek be a beszerzők tudásfejlesztésébe – jelentős korreláció mutatkozik a megtakarításokkal

a jól teljesítők beszerzési vezetői tagjai a felsővezetői körnek beszerzés-logisztika részt vesz a stratégiai döntésekben a centralizáció javítja az eredményeket a jól teljesítők több költésért felelnek, mint az alulteljesítők a jól teljesítők alul értékelik produktumukat és állandó fejlesztésben vannak a jobb eredmény eléréséért (az alulteljesítők optimisták)

IPARÁGI ÁTLAG LEGJOBBAN TELJESÍTŐK AUTOIPAR HIGH TECH & TELECOM FOGYASZTÁSI CIKKEK VEGY- ÉS GYÓGYSZERIPAR SZOLGÁLTATÁSOK ÉPÍTŐIPAR ÉS NYERSANYAG PÉNZINTÉZETEK ENERGIA, KÖZMŰ 4,3 3,25 (+1,05) 3,21 (+0,89) 4,1 (+1,04) 4,2 3,16 3,7 2,95 (+0,75) (+0,89) 3,6 2,71 (+1,25) 3,9 2,65 4,0 2,45 (+1,55) (+1,08) 2,42 3,5

„A vizsgált tényezők eltérő hatással vannak az eredményességre. Kiemelkedő súllyal szerepel a beszerzés-logisztikai szakemberek más funkcionális területen szerzett tudása, tapasztalata, illetve a társosztályok együttműködési képessége.” EGY FONTOS GONDOLAT A FELMÉRÉSBŐL….

A hinta Ahogy a vevő elmagyarázta Ahogy a Planner megértette Ahogy a termék- terv elkészült Ahogy a progra- mot megírták Ahogy a Tanács- adó jellemezte Ahogy a vevő elmagyarázta Project dokumentáció Ahogy a termelés létrehozta Ahogy a vevőnek kiszámlázták Amire a vevőnek szüksége van „Support”

MEGÁLLAPÍTÁSOK

SZABÁLYZÓK RENDSZEREK FOLYAMATOK STRATÉGIÁK MODELLEK MUTATÓSZÁMOK SZERVEZETI KULTÚRA KOMMUNIKÁCIÓ ÉRTÉKEK EMBERI ERŐFORRÁS KAPCSOLATOK ATTITÜD SZERVEZETI VISELKEDÉSFORMÁK

ELMÉLETI HÁTTÉR ÖSSZEFOGLALÁSA

A menedzsment vezetés: önálló tevékenységet végez szervezeti célok megfogalmazója, az elérés feltételeinek biztosítója, értékteremtő folyamatok és rendszerek létrehozója, működtetője, fejlesztője PDCA (Plan, Do, Check, Act) ciklus vezérlője a hatékony működés érdekében erőforrás gazdálkodó fókuszában a kulcs erőforrás áll – HR (Human Resource) – (együttműködést alakít, irányít, szervez, fejleszt, visszacsatol, motivál..stb.) funkciói (Henry Fayol – 1916): tervezés, szervezés, közvetlen irányítás, koordinálás, ellenőrzés

Az egyén, a szervezetek különleges erőforrása AZ EGYÉNISÉG ÖSSZETEVŐI sokféle tudományos személyiség elmélet pl: 16 elsődleges személyes vonás – két szélsőérték (pl: nyitott – zárt; vidám – komor…) Hippokratész 4 temperamentum szerinti csoportja (szangvinikus, kolerikus, melankólikus, flegmatikus) - Eysenck szerinti személyiségjegyek (stabil-labilis/ introvertált – extrovertált) képességek - öröklött lelki, szellemi és fizikai adottságok – fejleszthetők készségekké tehetők – vezetői feladat felmérni, jól felhasználni a munkacsoportban

beállítódások (attitüd) értékek alapvető kérdésekben elfogadott elvek, meggyőződés, preferenciák, állásfoglalás = az értékek összefüggése, értékrend beállítódások (attitüd) személyiségjellemzők – meghatározzák reagálásunkat a környezetre, jelentős az érzelmi hatás, egy része nem nyilvánul meg a személyiség viselkedésében (szándékok, indítékok) hiedelmek érzelmi összetevő nem játszik szerepet környezeti hatás + mértékadó személyek + kialakított világkép alapozza meg hosszabb időn keresztül hat - befolyásolja az egyéniséget

kognitív disszonancia összhanghiány – pl: döntésünk nincs összhangban meggyőződésünkkel (feszültséget okoz: viselkedésváltozás, kimagyarázás ..stb) tanulás klasszikus kondícionálás (Pavlov) operáns kondícionálás (viselkedés befolyásolása a következményekkel) behelyettesítő tanulás (megfigyelés, utánzás, modellezés) komplex tanulás (gondolati szimulációk magatartás változás) észlelés külső valóság transzformáció (belső szűrő alapján) befolyásolja: (belső) tanulás, beállítódás, … a teljes személyiség (külső) feltűnő tulajdonságok, mozgás, újdonság, kontraszt… szelekció, torzítás (sürítés, kiegészítés)

ítéletalkotási tendenciák személyek észlelésekor kialakuló torzítások a viselkedés okának kutatása (belső, vagy külső) – összefüggés az eredménnyel (tartós, vagy eseti) probléma: jellemzően belső okokat kutatunk és nevezünk meg (!) Néhány tipikus ítéletalkotási tendencia: - egy tulajdonság alapján általánosítás - sztereotípiák felépítése - általánosítás - „mindig, soha” - prekoncepció (előfeltevés)

ÚTRAVALÓ A GYAKORLAT SZÁMÁRA

NÉHÁNY ARANYSZABÁLY ÚJ VEZETŐKNEK ISMERD MEG ALAPOSAN A CÉGKULTÚRÁT! - a menedzsment tagjai - alapelvek, értékek, honnan- hová tartanak, erővonalak - mit tekint a cég eredménynek NÉZZ KÖRÜL MINDEN SZINTEN! „kávézz” és ebédelj! hallgasd meg! figyeld meg! „TANULD EL AZ ÜGYESSÉGÉT”! ÖNISMERET, ÖNFEJLESZTÉS, PÉLDAADÁS! KERESS JÓ PÉLDÁT! ADJ MAGADNAK IDŐT A GONDOLKODÁSRA! AMI JÓ, AZT NE JAVÍTSD MEG!