Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat HÖF Hosszú távú önkormányzati finanszírozást segítő program Stiegler Beáta: Jász-Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
• 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. • Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
European Conformity Check Vállalkozásfejlesztési Tanácsadó Intézet
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
FEJLESZTÉSI FORRÁSOK A PIAC SZEMÉVEL ESSŐSY ZSOMBOR Elnök, Magyarok a Piacon Klub.
Beruházási projektek dokumentációja
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Magyar bankok termékei, speciális banki konstrukciók
Fejlesztési források a piac szemével Essősy Zsombor elnök Magyarok a Piacon Klub.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
1. 2 Az RFH cégcsoport • Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat • 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és.
Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése – KEOP Projektmenedzsment szempontok KvVM – január 9.
Koplányi Emil, PMP Nemzeti Fejlesztési Terv Új Magyarország Fejlesztési Terv ÁROPEKOPGOPKEOPKÖZOPROP TIOPTÁMOP.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Banki szolgáltatások közbeszerzése önkormányzatok részére
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttől a pályázatig
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
FINANSZÍROZÁSI ELVEK RENTABILITÁS BIZTONSÁG RUGALMASSÁG NORMATIVITÁS
Befektetői tőke szerepe a megújuló energiaforrások hasznosításában
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A Pályázatfigyelés szakmódszertana
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Jász-Nagykun-Szolnok megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
KRIMINAL EXPO BUSINESS ÉS BIZTONSÁG a tervezés és az üzemeltetés konfliktusa a bevásárlóközpontok esetében.
Építési projectek monitoringja a szakmai szakértő szemével
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
MFB Rt. a hazai bankszektorban – A tulajdonos, a tulajdonjog gyakorló – A Bank társadalmi szerepvállalása – A Bank tevékenysége 2.
LEADER pályázatok rendelettervezetével kapcsolatos véleményezés legfontosabb pontjai.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
1. 2 Az RFH cégcsoport Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó.
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
JT INFOTÉKA Szolgáltató Kft. CÉGBEMUTATÓ. Általános információk A JT INFOTÉKA Kft. kiskunhalasi székhellyel, Budapesten irodát fenntartva működő tanácsadó.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Projektfinanszírozás Projektszponzorok Tanácsadók Közös vállalatokkal kapcsolatos kérdések Projekttársaság jellemzői.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TOP vas megyei aktualitásai
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
SUMP - kérdés Magyarországon
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat HÖF Hosszú távú önkormányzati finanszírozást segítő program Stiegler Beáta: Jász-Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat KÖSZ Jogi Munkabizottság Dr.Littmann Éva: KÖSZ PPP Bizottság Dr. Takács György: Területfejlesztési Intézet & KÖSZ PPP Bizottság

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Korábbi projektek tanulságai S I K E R

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Korábbi projektek tanulságai S I K E R FEJLESZTÉS

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Korábbi projektek tanulságai S I K E R finanszírozás FEJLESZTÉS

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Korábbi projektek tanulságai S I K E R finanszírozás FEJLESZTÉS TÁMOGATÁS

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Korábbi projektek tanulságai S I K E R finanszírozás FEJLESZTÉS TÁMOGATÁS ÖNERŐ

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Új finanszírozási követelmény S I K E R Finanszírozás ????? FEJLESZTÉS

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Új finanszírozási követelmény S I K E R finanszírozás FEJLESZTÉS ÖNERŐ

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Új finanszírozási követelmény S I K E R finanszírozás FEJLESZTÉS TÁMOGATÁS ÖNERŐ

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Új finanszírozási követelmény S I K E R finanszírozás FEJLESZTÉS TÁMOGATÁS ÖNERŐ

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Új finanszírozási követelmény S I K E R finanszírozás FEJLESZTÉS TÁMOGATÁS ÖNERŐ

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A fejlesztés új követelményei •ÚJ SZEMLÉLET •ÚJ SZAKISMERET •ÚJ SZERVEZET •ÚJ ELŐKÉSZÍTÉSI ÉS MENEDZSMENT KÖLTSÉG

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Meglévő struktúra problémái AnyagiTárgyiKörnyezetiSzemélyi Idő!!!

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Meglévő struktúra problémái Anyagi Tárgyi KörnyezetiSzemélyi Idő!!! Alapfeltételek lényegében adottak Informatika, Kommunikáció Helyiség Jármű

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Meglévő struktúra problémái AnyagiTárgyi Környezeti Személyi Idő!!! KORÁBBAN: Decentralizált alapoknál = „térségi elosztás” Centralizált alapoknál = „mindenki sorra kerül egyszer” MOSTANTÓL: felgyorsult változás (anomáliák) pl: közbeszerzési tevékenységet, mint szolgáltatást  a Kbt 4. mellékletébe! V E R S E N Y ! ! = „EU diktál”  profizmus kell

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Meglévő struktúra problémái Anyagi Tárgyi KörnyezetiSzemélyi Idő!!! ALAPFELADAT = LETERHELTSÉG ÚJ SOKRÉTŰ SZAKISMERET  IDŐ KÖTELEZŐ PROJEKTSZERVEZET KÖLTSÉG  ELSZÁMOLHATÓSÁGA LEGFONTOSABB: ÚJ SZEMLÉLET!!!

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Meglévő struktúra problémái Anyagi Tárgyi KörnyezetiSzemélyi Idő!!! KORÁBBAN: Nagyprojekteknél: minimális %-os önerő Kisprojekteknél: nagyobb arányú, de kis volumenű önerő MOSTANTÓL: Mérettől független önerő  jelentős önerő-teher

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Meglévő struktúra problémái Anyagi Tárgyi KörnyezetiSzemélyi Idő!!! MOSTANTÓL:  jelentős önerő-teher RADIKÁLIS SZEMLÉLETVÁLTÁS SZÜKSÉGES KOMPLEX FEJLESZTÉS ÚJ FINANSZÍROZÁSI KONSTRUKCIÓS FORMÁK KOMPLEX ELEMEKKEL KOMPATIBILIS KÖZBESZERZÉS A PÁLYÁZTATÁSBAN

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Pályázati feladatok  Pályázatírás  Előzetes megvalósítási tanulmány (nincs EU támogatás)  Adatlap 1.forduló: DÖNTÉS 2.forduló:  Pályázatírás: Részletes megvalósíthatósági tanulmány  Feladatok / szakértők Közbeszerzés / tervezés / pü. / PR. / FIDIC-mérnök / stb. DÖNTÉS  Elszámolható előkészítési költségek (max.80%)  Elszámolható kivitelezési támogatás mértéke eldől  Projekt management szervezet  Kivitelezés

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Új szemlélet - komplexitás •A projektet egységben kell nézni •Kétfordulós pályázati rendszer ( KEOP ) – komplex kitekintést igényel •a szakértői tevékenységek meghatározása –Közbeszerzési eljárások –Pályázatírás –Projektmenedzsment –Tervezői szolgáltatás –Jogi szolgáltatás –PR –FIDIC-mérnök –Értékbecslő –A működő tőke bevonásának felelőse –Stb. •A becsült érték megállapítása, egybeszámítás •A közbeszerzési eljárások időbeli ütemezése •A pályázati feltételek figyelembe vétele az ajánlati felhívásban •A megkötött szerződések és a támogatási szerződés összhangja

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Új utak : Városfejlesztési-, Területfejlesztési Társaság •KonstrukcióKözbeszerzés •Önkormányzati tulajdonú ingatlan - üzletrész tárgya a közbeszerzésnek? -Projektcég/Társaság létrehozása - Kbt.nem rendezi(sem tárgyak, sem kivételek ↓ között) üzletrész felosztás,értékesítés - fogalmi meghatározásokból ( kb., magántőke bevonás árubeszerzés ) levezethető ↓ egyidejűség: üzletrész eladás - kb. köteles szindikátusi szerződés visszavásárlási jog ↓ Kivitelezés ↓ Üzletrész visszavásárlás

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A fejlesztés stratégiai pontjai

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A fejlesztés stratégiai pontjai S I K E R

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A fejlesztés stratégiai pontjai S I K E R FEJLESZTÉS

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A fejlesztés stratégiai pontjai S I K E R Finanszírozás ????? FEJLESZTÉS

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A fejlesztés stratégiai pontjai S I K E R Finanszírozás ????? FEJLESZTÉS

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A fejlesztés stratégiai pontjai S I K E R Finanszírozás FEJLESZTÉS KOMPLEX SZEMLÉLET

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A komplex szemlélet Fejlestési szervezet Koplex szemlélet Finanszí- rozás Konst- rukciók Idő!!! SZEMLÉLETVÁLTÁS és KOMPLEX FEJLESZTÉS = Stratégiai gondolkodás •A teljes Önkormányzatot kell rendszerként kezelni •A teljes Fejlesztési projektet kell rendszerként kezelni •A teljes Fejlesztési Team-et kell rendszerként kezelni Együtt gondolkodás és együttműködés

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat A finanszírozás Fejlesztési szervezet Fejlesztési stratégia Finan- szírozás Konst- rukciók Idő!!! FORRÁSOK •Saját: Pénz, Ingatlan, Egyéb vagyonelemek •Külső: •Támogatások, Megelőlegező eszközök, Magántőke

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Konstrukciók Fejlesztési szervezet Fejlesztési stratégia Finan- szírozás Konst- rukciók Idő!!! • Hitel • Pénzügyi lízing, operatív lízing • PPP • Váltó • Kötvénykibocsátás • Projektcég / Üzletrész értékesítés • Projektcég / Magántőke bevonás

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Szervezet Fejlesztési szervezet Fejlesztési stratégia Finan- szírozás Konst- rukciók Idő!!! • Jogszabáyi-pályázati kötelezettségek • Szakmai követelmények • Kapcsolati szempontok • Önkormányzat befolyása, biztonsága, tájékoztatása • Belső szakemberek – külső team - optimális mix

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Idő-tényező Fejlesztési szervezet Fejlesztési stratégia Finan- szírozás Konst- rukciók Idő!!! „Most vagy soha” Mérföldkövek „Az idő = pénz” 1 mrd = havi!! 10 millió! veszteség • A megbízók most kedvező versenypozíciója folyamatosan romlik (beszállítók, kivitelezők, bankok, stb.) • Előkészítés determinálja a megvalósítás minőségét • A korábban megvalósuló projekt társadalmi értéke magasabb, a megtérülés gyorsabb

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Észrevételeiket, javaslataikat, kérdéseiket várjuk: