Matematika és módszertana

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Óvodapedagógus szak Geometria.
Advertisements

a terület meghatározása
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Matematika kompetencia
Geometriai transzformációk a felsőtagozaton
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Matematikai nevelés az óvodában
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Félévi követelmény (nappali)
Epizód:a téglatest térfogata,felszíne
Geometriai transzformációk
A térfogat mérése.
Testek felszíne, térfogata
Halmazok.
Térelemek Érettségi követelmények:
Testek csoportosítása
Testek térfogata, felszíne
Halmazok, relációk, függvények
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
MATEMATIKA e-tananyag 9. osztály
Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK
Fuzzy rendszerek mérnöki megközelítésben I
Halmazelmélet és matematikai logika
Halmazok Összefoglalás.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Valószínűségszámítás
*** HALMAZOK *** A HALMAZ ÉS MEGADÁSA A HALMAZ FOGALMA
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Geometriai fogalmak két svéd tantervben és egy tankönyvben
Halmazok Tanítás.
16. Modul Egybevágóságok.
Alaprajz
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Kerület, terület, felület, térfogat
Transzformációk egymás után alkalmazása ismétlés
Analitikus geometria gyorstalpaló
A szövegértési feladatok összeállítása
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) (Wonder) Mit tanultam?
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Szabályos sokszög az alapja. Mindent meg szeretnék tudni velük.
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
Geometriai transzformációk
1. MATEMATIKA ELŐADÁS Halmazok, Függvények.
Az informatika logikai alapjai
Harmadik matematikakönyvem
Elektronikus tananyag
Az informatika logikai alapjai
„C” típusú programcsomag bevezetése
A MATEMATIKA FELÉPÍTÉSÉNEK ELEMEI
Szemléletes hiperbolikus geometria I.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
előadások, konzultációk
Síkidomok, testek hasonlósága
Hasonlósági transzformáció ismétlése
Halmazok Érettségi követelmények:
Hasonlóság modul Ismétlés.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Országos kompetenciamérés május 21. A kompetenciamérésben szereplő feladatsorok célja, tartalma - matematika -
Előadó: Horváth Judit. Varga Tamás üzenete Érdekeljen a tárgyad! Ismerd a tárgyadat! Ne feledd: a tanulás legjobb módja az, ha magunk jövünk rá valamire.
A testek néhány mérhető tulajdonsága 3. óra
Tengelyes tükrözés.
TÉRGEOMETRIA.
óra Eltolás tulajdonságai, párhuzamos szárú szögek
Testek osztályozása Térfogat mérése
93. óra Transzformációk összefoglalása
ELEMI GEOMETRIAI ISMERETEK
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Matematika és módszertana Vizsgakérdések áttekintése

Általános tudnivalók a vizsgáról Vizsga: A szóbeli vizsgához belépőt jelent a beadandó feladat ismertetése, és a legalább 4-es zárthelyi. Jó zárthelyi hiányában feladatok megoldása a vizsgán. A tételhez tartozó elméletet pontosan ismertetni kell Szabó István jegyzetei alapján (matematikai alapismeretek, geometria), és az elmélet után a témához kapcsolódó gyakorlati óvodai módszertani eszközöket és példákat kell bemutatni.

Konkrét fejlesztő feladatok A halmazok fogalma, halmazműveletek, a halmazképzés képességének kialakítása óvodásokban, halmazműveletek gyakoroltatása Elmélet: halmazok uniója, metszete, különbsége, alaphalmaz, komplementer halmaz, halmazok Descartes szorzata Számfogalom kialakítása, fejlesztése halmazok, halmaz műveletek segítségével, ezek módszertani kérdései Konkrét fejlesztő feladatok

Sorképzés, a sorképzés képességének kialakítása az óvodában Elmélet: számtani és mértani sorozatok, számtani sorozat n tagjának összege, szabály-játékok A számlálási képesség fejlesztésének módszertani kérdései Szabályok felismerése, betartása Fejlesztő feladatok bemutatása, kiemelten a számtani sorozatok összegképletére rávezető

Mérés, mértékegységek, becslés; ezek óvodai módszerei Relációk: kisebb, nagyobb, egyenlő, ezek tulajdonságai Hosszúság, terület, térfogat mérése az óvodában. Mit hogyan, mivel mérünk? Milyen mértékegységeket használunk? Gyakorló fejlesztő feladatok

Logikai műveletek; a logikai képesség alakítása óvodásokban Elmélet: A matematikai logika alapfogalmai. Logikai műveletek, és azok tulajdonságai. De Morgan szabály Módszertani kérdések: A gondolkodás fejlődése, a matematikai logika képességének fejlesztése óvodáskorban Konkrét fejlesztő játékok, gyakorlatok

Módszertan: rend, rendszer kialakítása az óvodai életben Axiomák, alapfogalmak, a geometria axiomatikus felépítése; az axiomatikus gondolkodásra való képesség (rend, rendszer) fejlesztése Elmélet: Az axiomatikus gondolkodás legfontosabb jellemzői Az euklideszi geometria axiómáinak főbb csoportjai Módszertan: rend, rendszer kialakítása az óvodai életben Konkrét fejlesztések, az óvodai rend elfogadtatásának problémái

Egybevágóság fogalma, egybevágó alakzatok felismerése, egybevágósági „transzformációk” az óvodában Elmélet: az egybevágóság fogalma, egybevágósági axiómák, sokszögek egybevágósága Módszertan: egybevágó alakzatok felismerése, egybevágósági transzformációk alkalmazása Konkrét óvodai feladatok

Elmélet: sokszögek, testek hasonlósága, hasonlósági transzformációk A hasonlóság fogalma; hasonlóság, a kisebb, nagyobb érzékelésének gyakoroltatása a hasonlóság felhasználásával Elmélet: sokszögek, testek hasonlósága, hasonlósági transzformációk Módszertan: kisebb, nagyobb gyakoroltatása, kicsinyítés, nagyítás Konkrét gyakorlati tevékenység és magyarázat

Elmélet: a tájékozódási képesség kialakulása A tájékozódás elméleti problémái, a tájékozódási képesség javítása; labirintus játékok és azok jelentősége a fejlesztésben. Elmélet: a tájékozódási képesség kialakulása Módszertan: az irányok felismerésének problémái, lehetséges megoldások, kapcsolódás egyéb foglalkozásokhoz (testnevelés, rajz, zene) Konkrét labirintus feladatok az óvodában

Geometriai transzformációk (tükrözés, forgatás, eltolás) fogalma, azok gyakoroltatása Elmélet: a tükrözés, forgatás, eltolás fogalma, a transzformációk jellemző tulajdonságai, transzformációk egymás utáni alkalmazása Módszertan: pontos szöveges megfogalmazások, elemzések fontossága, kapcsolódás más tevékenységekhez. Konkrét feladatok bemutatása

Konkrét tájékozódási játékok, foglalkozások A gyermek térszemléletének alakulása, a térszemlélet és tájékozódás fejlesztésének eszközei Elmélet: testek tulajdonságai, perspektíva, vetületek (alaprajzok, egyszerű térképek) Módszertani kérdések: tájékozódás a szobába, az óvodában, az udvaron,az utcán, kirándulásközben Konkrét tájékozódási játékok, foglalkozások

Testek felszíne, térfogata, számítások; a tudás felhasználása az óvodában Elmélet: kocka, téglatest, gúla, henger, kúp és gömb felszíne, térfogata, jellemző tulajdonságai Módszertan: térfogatok összehasonlítása (öntögetés, kitöltés), felszín mérése (csomagolás), testhálókból testek hajtogatása Konkrét foglalkozások, játékok

Milyen problémák ismerhetők fel az óvodában? Hogyan? A gyerekek számolási, tájékozódási problémáinak felismerése az óvodában, a segítés elvei, módszerei Milyen problémák ismerhetők fel az óvodában? Hogyan? Módszertani kérdések: a problémák felismerésének folyamata, megoldási javaslatok keresése az óvodában, együttműködés a szülőkkel. Konkrét megoldások – pozitív és negatív példák

Szimmetria Elmélet: szimmetria a geometriában, a természetben, művészetekben, szabályos testek és azok tulajdonságai Módszertan: a szimmetria-érzék fejlesztése, szabályosságok felismerése, tükörkép Konkrét fejlesztő játékok, foglalkozások