A HAZAI TÁMOGATÁSI RENDSZER 2009. ÉVI PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEI (decentralizált területfejlesztési célú támogatások)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Aktuális pályázati lehetőségek
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
1 Svájci Hozzájárulás – Információs Nap Miskolc és Debrecen, május Szalóki Flórián Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
A különleges tejtámogatás
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület A Falumegújítás és –fejlesztés, A vidéki örökség megőrzése pályázatok Kisbér,
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Jász-Nagykun-Szolnok megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A évi decentralizált helyi önkormányzati fejlesztési támogatási programok bemutatása Csontos Kornélia Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
TOP vas megyei aktualitásai
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén vállalkozói szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

A HAZAI TÁMOGATÁSI RENDSZER ÉVI PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEI (decentralizált területfejlesztési célú támogatások)

Területfejlesztési célokat szolgáló források 1. Közvetett források (az ágazati fejezetekben lévő előirányzatok): •NFGM - Beruházás ösztönzési célelőirányzat, Kis és középvállalkozói célelőirányzat (XV. fejezet) •KHEM - Útpénztár (XVII. fejezet) •ÖM - Turisztikai célelőirányzat (XI. fejezet) 2. Közvetlen források: •NFGM - terület- és régiófejlesztési célelőirányzat (XV. fejezet) •ÖM - helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatása (IX. fejezet Helyi önkormányzatok támogatásai és átengedett személyi jövedelemadója) •ÖM - leghátrányosabb helyzetű kistérségek felzárkóztatásának támogatása (IX. fejezet) •ÖM - céltámogatások (IX. fejezet)

Területfejlesztési célelőirányzatok célrendszere Két meghatározó irányvonal van: •Gazdaságfejlesztés: munkahelyteremtés és -megőrzés, ipari parkok, inkubátorházak, turizmussal összefüggő fejlesztések (pl. TRFC, TC) •Önkormányzati kötelező és önként vállalt feladatok ellátásával összefüggő fejlesztések: termelő- illetve humán infrastruktúra fejlesztések (pl. LEKI, TEKI, céltámogatás)

A decentralizált fejlesztési programok évi támogatási kereteinek régiónkénti összege A évi költségvetési törvény 16. számú melléklete tartalmazza a decentralizált fejlesztési források összegeit, melyek a regionális fejlesztési tanácsok döntési hatáskörébe tartoznak

Decentralizált önkormányzati fejlesztési támogatások évben Támogatási konstrukció évi forrás (millió Ft) Szabályozás kialakítása Döntés Pénzügyi utalványozás TEKI5.535NFGM/TPO regionális fejlesztési tanácsok ÖM/ÖGF CÉDE5.535NFGM/TPOÖM/ÖGF LEKI5850NFGM/TPOÖM/ÖGF TEUT8000NFGM/TPOÖM/ÖGF •A 85/2009. (IV. 10.) kormányrendelet határozza meg a decentralizált helyi önkormányzati fejlesztési támogatási programok előirányzatainak részletes szabályait •Felhasználásuk: pályázati rendszer keretében •Kedvezményezettek: önkormányzatok, önkormányzati és többcélú kistérségi társulások

Decentralizált önkormányzati fejlesztési források régiónkénti összege évben 4751,4 M Ft 1754,1 M Ft 1629,9 M Ft 4326,6 M Ft 5252,9 M Ft 3266,6 M Ft 3038,5 M Ft

Decentralizált önkormányzati fejlesztési támogatások bemutatása, pályázati lehetőségek évben Támogatási konstrukció megnevezése Támogatási konstrukció megjelenésének éve Helyi önkormányzatok fejlesztési támogatása:- - területi kiegyenlítést szolgáló önkormányzati fejlesztések támogatása (TEKI) önkormányzati fejlesztések támogatása területi kötöttség nélkül (CÉDE) 1998 leghátrányosabb helyzetű kistérségek felzárkóztatásának támogatása (LEKI) 2006 települési önkormányzati belterületi közutak felújításának, korszerűsítésének támogatása (TEUT) 2005

Pályázati lehetőségek évben TEKI I. Kedvezményezettek köre: a 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet 2. és 3. sz. mellékleteiben meghatározott hátrányos helyzetű kistérségek, a regionális szempontból kedvezményezett kistérségek, illetve a 240/2006. (XI. 30.) Korm. rendeletben meghatározott települések Saját forrás mértéke: legalább 10% A támogatás alapvető mértéke: az elismerhető költségek 75%-a (többlettámogatási lehetőségek: kedvezményezetti és területi szempontból, támogatási cél alapján)

TEKI II. Támogatás nyújtható: a) közterületek akadálymentesítése; b) közfürdők korszerűsítése; c) helyi közterületek és közbiztonság fejlesztése: ca) közterületi ivókutak létrehozása, meglévők rekonstrukciója, cb) önkormányzati tulajdonban lévő közterületi illemhelyek kialakítása és felújítása, cc) zajvédő gátak, falak, fasorok kialakítása, cd) közbiztonságot szolgáló fejlesztések megvalósítása a közlekedésbiztonság és a bűnmegelőzés területén (pl. buszöböl, térfigyelő rendszer, járda), ce) települési önkormányzatok törzsvagyonába tartozó külterületi - kapacitást nem növelő szilárdburkolatú utak felújítása, cf) a tájékoztatást elősegítő információs rendszerek fejlesztése (utcanévtáblák, információs táblák, útbaigazító táblák, térképek); d) településrendezési eszközök, valamint települési környezetvédelmi programok és tervek, területrendezési tervek, közös egyszerűsített településszerkezeti tervek készítése, módosítása; e) közvilágítás energiatakarékos megoldása; f) középületek fűtésének, energiaellátásának korszerűsítése megújuló energiaforrások felhasználásával; g) településfejlesztéssel összefüggő, a régió pályázati felhívásában meghatározott fejlesztési célok, amelyek igazolható módon európai uniós forrásból támogatásban nem részesülhetnek; h) életmentő készülékek beszerzése.

CÉDE I. Kedvezményezettek köre: nincs területi korlátozás Saját forrás mértéke: legalább 10% A támogatás alapvető mértéke: az elismerhető költségek 65%-a (többlettámogatási lehetőségek: kedvezményezetti és területi szempontból, támogatási cél alapján)

CÉDE II. Támogatás nyújtható: a) épített és természeti környezet védelmét, fejlesztését szolgáló fejlesztések: aa) zöldterületek rekreációs célú megújítása, ab) tájsebek és természeti értékeket károsító jelenségek kiküszöbölése és megszüntetése, ac) pincék, természetes partfalak és földcsuszamlások okozta állami és önkormányzati tulajdont érintő veszélyhelyzetek megelőző jellegű elhárítása, ad) a játszótéri eszközök biztonságosságáról szóló 78/2003. (XI. 27.) GKM rendeletnek megfelelően köztéri játszóterek bővítése, felújítása, ae) országos védelem alatt álló veszélyeztetett építmények fejlesztéssel történő megőrzése önkormányzati funkció ellátása esetén; b) helyi önkormányzati feladatellátás színvonalának javítását eredményező fejlesztések, kivéve a TEUT keretében támogatható tevékenységeket; c) céltámogatással megvalósuló fejlesztések; d) felszíni vízelvezető rendszerek fejlesztése da) kül- és belterületen keletkező csapadékvizek szabályozott elvezetésével, db) csapadékvizek által okozott terhelések csökkentése szűrőmezők, vízminőségvédelmi tározók hordalékfogó műtárgyak építése által; e) önkormányzati fejlesztésekhez kapcsolódó közcélú foglalkoztatás anyag- és eszközbeszerzése; f) helyi önkormányzatok alapfeladatainak ellátásához kapcsolódó egészségügyi infrastruktúra fejlesztési célok, amelyek igazolhatóan európai uniós forrásból támogatásban nem részesülhetnek.

LEKI I. Kedvezményezettek köre: a 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott, a területfejlesztés szempontjából leghátrányosabb helyzetű 47 kistérségekben (!) megvalósuló fejlesztésekhez adható Saját forrás mértéke: legalább 5% A támogatás alapvető mértéke: az elismerhető költségek 85%-a (többlettámogatási lehetőségek: kedvezményezetti és területi szempontból, támogatási cél alapján) •az egyes kistérségek lakónépessége arányában kerül felosztásra a keret •a megállapított keretek erejéig forráshiány miatt pályázat nem utasítható el •amennyiben az adott kistérségből nem érkezik be olyan összegű támogatási igény, mint a megállapított támogatási keret, akkor a Tanács a fel nem használt részt más kistérségekben megvalósuló fejlesztésekre fordíthatja

LEKI II. Támogatás nyújtható: a) a helyi önkormányzatok alapfeladatainak ellátása között meglévő színvonalbeli különbségek csökkentése érdekében a bel- és külterületen megvalósuló infrastruktúra fejlesztéséhez, kivéve a TEUT keretében támogatható tevékenységeket; b) a közműves ivóvíz-ellátás fejlesztésére, meglévő létesítmények rekonstrukciójára az ivóvíz minőségi követelményeiről és az ellenőrzés rendjéről szóló 201/2001. (X. 25.) Korm. rendelet 6. számú mellékletében nem szereplő, illetve ivóvízminőség-javítási fejlesztésre nem kötelezett települések esetében; c) a turizmushoz, a környezet- és a természetvédelemhez, a sporttevékenység gyakorlása infrastrukturális feltételrendszerének megteremtéséhez és idegenforgalmi jelentőségű rendezvényekhez kapcsolódó önkormányzati fejlesztésekhez; d) a helyi piacok, vásárcsarnokok fejlesztéséhez, bővítéséhez; e) korszerű információ-technológiával felszerelt közösségi hozzáférési pontok kialakítását szolgáló fejlesztésekhez (teleházak); f) szociális földprogram megvalósításához, a program keretében megtermelt termékek piacra jutásához kapcsolódó fejlesztési költségeket is beleértve; g) a helyi gazdaságfejlesztéssel összefüggő, a régió pályázati felhívásában meghatározott fejlesztési célokra, amelyek igazolható módon európai uniós forrásból támogatásban nem részesülhetnek; h) egészségfejlesztéshez kapcsolódó infrastrukturális fejlesztésekhez.

TEUT I. Kedvezményezettek köre: települési önkormányzatok Saját forrás mértéke: 50%, illetve 42% A támogatás mértéke: az elismerhető költségek legfeljebb 50%-a, kivéve a 240/2006. (XI. 30.) Korm. rendeletben meghatározott településeket, ahol az elismerhető költségek legfeljebb 58%-a

TEUT II. Támogatás nyújtható: a települési önkormányzatok törzsvagyonába tartozó – kapacitást nem növelő – belterületi közutak felújítására, korszerűsítésére

Pályázati felhívások ütemezése, határidők I. forduló: o Pályázati felhívások közzététele: április 30-ig o Pályázatok benyújtási határideje: június 1. o Döntéshozatal: augusztus 10. II. forduló (ha marad forrás): o Pályázati felhívások kiírása: július 25-ig o Pályázatok benyújtási határideje: augusztus 19-ig o Döntéshozatal: október 30. „III. forduló”: o lemondásból, visszavonásból, közbeszerzés miatti összköltségcsökkenésből eredő támogatási összeget a Tanács a tartaléklistán szereplő pályázatok támogatására fordíthatja, amiről tárgyév december 15-éig hozhat döntést TARTALÉKLISTA!

A decentralizált fejlesztési források pályázati folyamata I. FELHASZNÁLÁSI JOGSZABÁLY MEGJELENÉSE 1. Pályázati felhívás megjelentetése •A pályázati dokumentáció elkészítése •A pályázati dokumentáció elfogadása és nyilván-tartásba vétele •Pályázati felhívás megjelentetése, közzététele •Pályázók tájékoztatása 2. Pályázatok érkeztetése, formai értékelése (MÁK Igazgatóságok közreműködésével) •Pályázatok érkeztetése •Pályázatok formai értékelése •Hiánypótlás •Pályázatok befogadása •A befogadott pályázatok átadása a döntéshozónak 3. Pályázatok tartalmi, szakmai értékelése •Szakértők kijelölése, felkérése •Pályázatok szakmai értékelése •Döntés Előkészítő Szakmai Bizottság elé beterjesztése •Döntés Előkészítő Szakmai Bizottság javaslatának beterjesztése a döntéshozó Tanács felé

A decentralizált fejlesztési források pályázati folyamata II. 4. Döntéshozatal (döntéshozó szerv a Regionális Fejlesztési Tanács) 5. Tájékoztatás a döntéshozatalról •Érintettek értesítése a döntésről, közzététel •Pályázati anyagok és döntési listák megküldése a MÁK Igazgatóságokhoz 6. Támogatási szerződés előkészítése, aláírása •Szerződéskötési dokumentumok bekérése •Szerződés aláírása 7. Támogatás igénylése, folyósítása •Támogatási igénylés benyújtása, dokumentumok vizsgálata •Támogatás folyósítása 8. Támogatási szerződés módosítása (A fejlesztés megvalósulásának időszakában bármely okból (pl. határidő módosítása, biztosítékcsere) a Kedvezményezett kezdeményezheti a szerződés módosítását a döntéshozó Tanácsnál, vagy az Igazgatóságnál. A benyújtott kérelmet a Tanács bírálja el.) 9. Ellenőrzés, a projekt zárása (Az ellenőrzés elsődleges feladata a támogatási szerződések teljesítésének, a források rendeltetésszerű és a támogatási szerződésnek megfelelő felhasználásának ellenőrzése. Segítséget nyújt a finanszírozás keretében feltárt esetleges szabálytalanságok tisztázásához és megoldásához, továbbá igazolja a megvalósulás tényét. Az ellenőrzés lehet dokumentum alapú ellenőrzés, valamint helyszíni ellenőrzés.) 10. Követeléskezelés (Amennyiben a Kedvezményezett a fejlesztést nem a támogatási szerződésben rögzített feltételek szerint valósítja meg, továbbá a szerződésben rögzített szerződésszegés valamely esetét valósítja meg, úgy a döntéshozó a támogatást visszavonja.)

 Kérdések  Interaktív beszélgetés: - a hazai fejlesztési források helye az eddigiekben összegyűjtött projekt-ötletekben - a résztvevők települési/térségi fejlesztési elképzelései és azok pályázati lehetőségei az elhangzottak alapján

K ö s z ö n ö m a f i g y e l m e t ! Keller Zsuzsanna önkormányzati támogatási referens Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Területfejlesztési Főosztály Támogatáspolitikai Osztály 1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1. Levelezési cím: 1903 Budapest, Pf.: 314. Tel: Fax: