Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila
•2010. évtől jelentős változások a hazai turisztikai életben •Alulról szerveződő rendszerben elindultak a TDM szervezetek •Nem csak információ szolgáltatás, hanem generáló, szervező tevékenység •Egyfajta turisztikai ügynökségi funkció
Mi a cél? •A turizmus versenyképességének növelése •A látogatók megelégedettségének javítása •A desztinációhoz köthető információkkal való ellátottság növelése •A turizmusban szereplők ellátása üzleti információkkal
Milyen szolgáltatásokra van/lehet szükség? •Szálláshely fejlesztés, közreműködés pályázatokban •Helyi kedvezményrendszer kiépítése •Helyi és térségi programok szervezése, közvetítése •Kapcsolódás nagyobb szállásfoglalási rendszerekhez •Többnyelvű információs kiadványok készítése (szolgáltatókról, programokról, túraútvonalakról, falusi szállásadást népszerűsítő kiadványok, marketing lehetőségek támogatása.) •Összehangolt média tevékenység •Információs iroda működtetése egész évben, amely segíti a helyi szolgáltatók piacra jutását •Helyi termék bolt létesítése •Attrakció fejlesztés, egész hétvégés programok kialakítása •Túraútvonal rendszer kiépítése, meglévő fejlesztése
Mit értünk túraútvonalakon? •Nem csak a hagyományos értelemben vett erdei túrákat •Épített környezetünk, szokásaink bemutatása is ide tartozik •Települési, térségi látványosságok, szolgáltatások bemutatása •Tematikus csoportosítások •Több települést összefogó programok
Mi a cél a túraútvonalakkal? •Élményprogramok, turisztikai szolgáltatás csomagok kialakítása •A vendég helyben (térségben) tartása több napon keresztül •A vendég érdeklődési köréhez, idejéhez, pénztárcájához illeszkedő kész programok nyújtása •Az Euró vagy a Forint ahogy mondani szokás a szálloda lépcsőjén gurul •Feladat, hogy vendégéjszakát töltsön el helyben az idelátogató •A rendezvény általában csak pénzt visz el, míg a vendégéjszaka hoz •Fontos a szolgáltatók közötti együttműködés kialakítása, kedvezményrendszer
Hogyan alakítsuk ki a túraútvonalakat? •Együttműködésben a helyi szereplőkkel •Közös fórumok, ötletek, brainstorming •Közös bejárás, a helyi szereplők közreműködésével •Szolgáltatások integrálása, programcsomagok meghatározása •Promóció (Kisfilmek, Térképek, Kiadványok, Internet…)
Naturama együttműködés •Helyi vidékfejlesztési szereplők összefogása •Közös tematika és fejlesztési metódus •GPS-el támogatott túraútvonalak, letölthető információk •Google Earth megjelenés •KöVi (Közösségi Videó módszertana)
•Werkfilm •KöVi videók –(Langalló, Kovácsműhely, Erdei Iskola, Várkapitány)
Köszönöm a figyelmüket!