Kommunikációs politika a szállodaiparban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

??? Reklám!!!.
A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Szakmai alaptréning 3. fejezet Készítette: Balázs Zoltán.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Reklámeszközök, reklámhordozók
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Családbarát szálláshelyek Puczkó László Szakmai igazgató.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A reklámeszközök jellemzöi
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Reklám.
Közönségkapcsolatok (PR)
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Marketingkommunikáció
A könyvtár marketing stratégiája
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Sponsorare necesse est
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A marketingkommunikáció
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?

Avagy mire is emlékezem…
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
Tiszátúli Villamosenergia – ipari Szakszervezet TIVISZ Mozgósítás - tapasztalatok Siófok, Vértes Hotel június 20.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A reklám centruma.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A FALUSI TURIZMUS HÉTVÉGÉJE JÚNIUS Felső-Homokhátság Vidékfejlesztési Egyesület HAZAJÁRÓ HÉTVÉGE.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Előadás másolata:

Kommunikációs politika a szállodaiparban

Kommunikációs politika Azokat a befolyásoló eszközöket foglalja magába, amelyek továbbítják az adott üzeneteket a különböző célcsoportokhoz. Fajtái: reklám public relation (PR) eladás ösztönzés személyes eladás

Kommunikációs politika 1. Reklám A vendégek tervszerű befolyásolásának legfontosabb eszköze. Bár a reklám egyértelműen a szolgáltatásra irányul, a megcélzott vevőmagatartásnak nem közvetlenül a termék megvásárlásának ill a termék megvételének kell lennie. Siker, ha a a vevőben igényt ébreszt az információ megszerzésére, ill javítja a szálloda imázsát. Reklámcélok: közgazdasági (nyereség, költség, forgalom) cél: kihasználtság növelése, piaci részesedés növelése, forgalom növelése kommunikatív cél: ház ismertségének növelése, új célcsoportok feltárása, meglévő törzsvendégkör stabilizálása, vállalkozás iránti érdeklődés felkeltése A reklámüzenettel való találkozás során a megcélzott potenciális vendég több hatásfázison megy keresztül.

Attention – figyelem Interest – érdeklődés Desire – szándék AIDA séma/szabály Attention – figyelem Interest – érdeklődés Desire – szándék Action – cselekvés

Kommunikációs politika A szállodareklám sajátosságai 1. Termék bemutatása a reklámban Mivel a szállodai szolgáltatások közvetlenül nem szemléltethetőek, ezért kifejező erejűnek kell lennie az adott reklámnak. 2. A célcsoportok meghatározása Sajátosság, hogy a szállóvendégek sok helyről érkeznek, különböző szegmensekből, egyszerre nem lehet mindenkit megszólítani. Így a célcsoport meghatározásnak nagy szerepe van: ez alapján lehet kiválasztani a vendégmagatartást célirányosan befolyásoló reklámeszközöket és reklámhordozókat. Fontos meghatározni, hogy cégreklámról – cégimázs növelése a cél, vagy termékreklámról – szálloda egyes szolgáltatásainak kihangsúlyozása a cél, van szó. Általában a szolgáltatás reklámozásánál a reklám tárgyaként szolgál egy esemény, vagy téma. Ebben az esetben is úgy kell reklámozni, hogy az az egész cég imázsára pozitív hatással legyen. A célcsoport meghatározásánál figyelembe kell venni: időbeli térbeli mennyiségi kritériumokat.

Kommunikációs politika A reklámüzenet Reklámozva publikált információ Tartalmi kialakítás céljai: vendég felkeresse a szállodát a szolgáltatás különös/egyedi előnyeinek hangsúlyozása és indoklása Reklámüzenet fő elemei: alapinformáció (név, helyszín, szállodatípus, árszint, kategória) egyedülálló szolgáltatások

Kommunikációs politika Szlogenek Hotel Kálvária: Ékszerdoboz a városban. Hotel Kapitány: Keleti kényeztetés nyugati színvonalon – Középkori hangulatban Hotel Silver: A négycsillagos álom Erzsébet királyné Park Hotel: Egy hely, ahol a múlt varázsa, a jelen kényelme és a természet szemet gyönyörködtető látványa vár! Natur Med Hotel Carbona: Hévíz. Egészségére. Hotel Európa Fit: A nyugalom és az élmény oázisa. Hunguest Hotels: A szabadság élménye.

Kommunikációs politika Reklámeszközök és reklámhordozók Reklámeszköz pl.: hirdetés, szórólap, prospektus, direct mail, hírlevél, útmutató táblák, óriásplakátok, egyéb szállodai anyagok, TV-, rádióhirdetés, stb.) Reklámhordozó: a reklámeszközöknek a célcsoport felé történő szórását szolgálja (újságok, katalógusok, folyóiratok, levelek, e-mail, reklámtáblák, TV, rádió, stb.) Kiválasztásnál a kritériumok: célcsoport reklámelveket aktuálisan a legjobban továbbítani: helytállóság, egyértelműség, eredetiség szöveg, kép, hang költség konkurencia reklámtevékenysége

Kommunikációs politika Kollektív reklám Közösségi reklám: pl.: a szállodákat reklámozza az MT Zrt. Gyűjtőreklám: az egyes résztvevők név szerint megjelennek – értékesítési reklám, nem imázs reklám, pl.: szállodakalauzok, CD-k (Nexus – ingyenes kiadvány)

Kommunikációs politika Egyedi reklám Személy szerint a potenciális vendéghez szól. épületreklám: külső megjelenés legyen imponáló, akkor megy be a vendég szívesen szállodaprospektus terjesztése: szállodában a recepción és a szobákban, Tourinform irodákban, utazási irodákban reklámlevél / hírlevél: címlistára kiküldik az aktualitásokat hetente / havonta hirdetés (újságok, utazási lapok, célcsoport specifikus szaklapok) fajtái: helyi – azokat a szolgáltatásokat hirdetni, amit a helyiek is tudnak használni (étterem és sportolási lehetőségek), de egyben a szálloda ismertsége nő a helyi vállalkozások körében, akik potenciális vendégeket tudnak küldeni a szállodába országos – inkább márka és imázs reklám Érdemes egységes formában hirdetni mindig – cél: az újra felismerés elérése plakátreklám: imázs reklám, leginkább szálloda neve és elérhetősége áll rajta, legjellemzőbb: autópályák mellett rádió- és TV- reklám: túl drága, csak nagyobb szállodaláncoknak éri meg, egyszeri hirdetés nem hirdetés belső reklámeszközök: recepció, hall, lift, szállodai szoba, szállodai folyosó

Kommunikációs politika A száj-reklám – Word of mouth – Mundpropaganda A szájról-szájra reklámot azok a személyek végzik, akik már igénybe vették a szállodai szolgáltatást és tapasztalatukat, véleményüket átadják harmadik személynek. Előnye: ingyenes Hatása: hosszan tartó Összefügg a reklamációk kezelésével - a vendégek elégedetlenségének minimálisra való csökkentését kell megkísérelni.

Kommunikációs politika 2. Értékesítés ösztönzés – sales promotion Értékesítést fokozó intézkedés. Fajtái: - munkatársak értékesítés ösztönzése: azok a munkatársak, akik a vendéggel közvetlen kapcsolatban vannak A vendéggel való bánásmódnak lehet ösztönző és gátló hatása is. Érdemes folyamatos továbbképzést tartani a dolgozóknak akár havonta is. - értékesítés-ösztönzés értékesítési szervezeteknél: közvetítők és értékesítést segítő cégek (utazási irodák, idegenforgalmi hivatalok, konferencia közvetítők, stb) Feltétel: ezen cégek ellátása prospektusokkal, árakkal, akciókkal, de a legfontosabb a személyes kapcsolattartás (házbejárás, titkárnő-party, partner találkozó, látogatás a szálloda részéről az adott cégnél – differenciáltabban lehet ajánlani a szállodai szolgáltatásokat, promóciós és egyéb ajándékok, figyelmességek – névnapi üdvözlőkártya) Workshopokon, kiállításokon való részvétel is fontos - vendégek értékesítés-ösztönzése: Házban lakó vendégek – étlap elhelyezése jól látható helyen, hétvégi akciók, stb. Törzsvendégek – születésnapi, karácsonyi jókívánságok küldése, aktualitások megküldése Potenciális vendégek – házi ünnepségek, a helyi lakosságra összpontosít (pl.: speciális hetek, nyílt napok, stb.)

Kommunikációs politika 3. PR- munka A vállalkozás és a nyilvánosság közötti kapcsolatoknak a pozitív imázs kialakítása céljából történő tervszerű, szisztematikus és gazdaságilag ésszerű alakítását, formálását értjük. PR intézkedésekkel nőhet az ismertségi fok és erősödhet a versenypozíció. A szálloda szolgáltatás lehetőségét a PR munka részéve kell tenni – térítésmentesen ad a szálloda helyiséget, vagy ellátást. Fajtái: Sajtómunka Ismertségi fokot az új eseményekről szóló publikációkkal lehet szinten tartani. Szállodáknál nehéz új, hírértékű anyaggal szolgálni a sajtónak. Lehetőségek: rendezvények, népszerű személyiségek látogatása, ökológiai jelentőségű beruházási tervek Személyes kapcsolatok ápolása A helyi sajtó ismerje a házat, legyen közvetlen kapcsolat. A helyi társadalmi személyiségek is a kapcsolattartás célcsoportjai. Társadalmi nyilvánosság politikája Szponzorálás Személy, csoport, rendezvény pénzzel, tárgyi eszközzel vagy szolgáltatással való támogatása – saját pozitív imázs befolyásolása érdekében (sport, kulturális, társadalmi)

Név PR Eladásösztönzés Reklám Személyes eladás Célja, fogalma Közönség kapcsolatok ápolása, bizalomépítés, jó hírnév. Az értékesítés befolyásolása, akciókkal, kedvezményekkel. A termék, szolgáltatás bemutatása, hírverése. A vendég személyes, szóbeli befolyásolása az értékesítésben. Kihez szól? A szálloda közönségéhez: vendégek, dolgozók, sajtó, közvélemény. Vendégekhez Dolgozókhoz Értékesítési hálózathoz A szálloda tényleges és potenciális vendégeihez. Potenciális vendégekhez. Eszközei 1. jó munkahelyi légkör, " hónap dolgozója", dolgozók informálása, megvendégelése. 2. Jó kapcsolat a vendégekkel, forró drót, VIP vendégek kezelése, vendégpanaszok kezelése. 3. Kapcsolat a sajtóval, szponzorálás, kapcsolat az értékesítési hálózattal. Kiállítások, vásárok, rendezvények, vacsora estek, akciók, árengedmények, ajándékok. Jutalékos bérezés. Utazásszervezők, utazási irodák megvendégelése, jutalmazása A szálloda neve, logója. Prospektusok, szórólapok, plakátok, hirdetések, képeslapok, reklámfilmek Belső feliratok, ajándékok, reklámtárgyak. Szóbeli kommunikáció a vendéggel. A személyes meggyőzés, a termék ajánlása.