Kontrolling a bankmarketing területén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kedvezményes források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
Advertisements

Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A cégértékelési módszerek elméleti háttere és gyakorlati alkalmazása
Mikrohitel konferencia
1 Dr. Szabó László, vezérigazgató Érték a brand mögött – a vállalati image szerepe a hatóanyag alapú felírásnál.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
International Customer Desk
PÉNZÜGYI ISMERTEK Aktív bankügyletek
Tartalom Gazdasági környezet, a hitelezés feltételeinek változása
KKV hitelezés és kockázatkezelés pénzügyi konferencia
Készítette: Dian Nóra Pénzügy és számvitel szak
Hogyan támogatják a bankok a kkv-k beruházási elképzeléseit? Budapest, november 30. dr. Tamás Gábor.
JVSZ KKV konferencia Ha eljön a változás szele, van aki falat épít, van, aki szélmalmot. (Kínai közmondás) Székely András.
4 K 1 ÜZLETI INFORMATIKA SZAKIRÁNY SZÁMÍTÁSTUDOMÁNYI ÉS INFORMÁCIÓELMÉLETI TANSZÉK PÉNZÜGY ÉS SZÁMVITEL TANSZÉK IPARI MENEDZSMENT ÉS VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN.
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
„Magánpraxis 2013” konferencia, 1. nap, Budapest, január 25. (C) ALGY1.
Talált pénz Profi ügyvitel a KKV szegmensnek
Műszaki ellenőrképzés
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
1 Vállalkozásfejlesztés - gyakorlati javaslatok Dr. Imreh Szabolcs SZTE GTK.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Mekkora készletet tartsunk?
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Kérdések a ZH-hoz.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
1. Az RFH csoport bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kontrolling házi dolgozat
Beruházás-kontrolling
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
KONTROLLING RENDSZER FEDEZETI ÖSSZEG KALKULÁCIÓHOZ Szatmári Zita és Vidák Péter BME, KGKIEG Kontrolling szakirány, I. évfolyam.
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Kérdések a második zh-hoz
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Termelésmenedzsment Production Management
Pénzügyi mutatószámok!
KARBON ALAPOK, BEFEKTETÉSI RENDSZEREK Dr. Fogarassy Csaba SZEI Egyetemi Klímatanács Főtitkára.
Vizsga feladatok (Minta)
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
16. Modern díj- és tartalékszámítás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
A bankok.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Zsembery Levente vezérigazgató
III. További finanszírozási alternatívák
A pénz időértékének további alkalmazásai Gazdasági és munkaszervezési ismeretek, 2. előadás Készítette: Major Klára ELTE TáTK Közgazdaságtudományi Tanszék.
Pályázati Tanácsadói Szakmai Nap április 16. START Tőkegarancia Zrt. HOL ÉS HOGYAN KAPCSOLÓDIK A PÉNZÜGYI SZEKTOR AZ ÚMFT GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMJAIHOZ?
Pénzügyi megoldások a válság kezelésére Kelbertné Lenthy Judit vállalati hitelüzletág vezető Szigetvári Takarékszövetkezet
Crowdfunding Dobozi Sándor Executive Vice President GCT Holding.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Vállalati terv bemutató
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Döntsünk okosan a hitelfelvételről!
Előadás másolata:

Kontrolling a bankmarketing területén Kleofász Nóra Bősze Szabolcs Dávid Balázs Kovács István Mátrai Márton

Bankszolgáltatások különlegességei? Kommunikációs eszközök? Milyen szempontok alapján rangsorolhatjuk az ügyfeleket?

Szolgáltatásmarketing 4P (Termék, ár, hely, promóció) +3P Tárgyi elemek Emberi tényezők Folyamat

Specifikumok A szolgáltatás tárgya a pénz A befektetési- és hitelszolgáltatások időelemet is tartalmaznak, nem egyetlen aktusból állnak, hanem hosszabb távú kapcsolat jön létre Nagymértékben bizalmi jellegűek Egyes bankok által kínált termékek egyre inkább hasonlítanak egymásra

Kommunikáció Csatorna Előny Hátrány TV, rádió Tömeghez szól, intézményi reklámok Költséges, nem szelektív Plakát Ismétlődő közlésre, termékek bemutatására Mindig ugyanazok látják Újság Szelektív Fajlagosan drága Direct mail Személyre szabott Új ügyfelek szerzésére nem alkalmas Belső reklámanyagok Olcsó, célcsoportos bontás Ritkán vonz új ügyfelet

Ügyfélérték Az ügyfélérték-számítás a jövedelmezőség javításának egyik fontos eszköze Segítségével ugyanis azonosítani tudjuk azokat az ügyfeleket, akik értéket termelnek a bankunk számára Két megközelítés: mutatószám-alapú ügyfélfedezet-alapú

Mutatószám-alapú ügyfélérték Pénzügyi (pl. ügyfelenkénti bevétel) és nem pénzügyi (pl. referencia érték) mutatók súlyozásával határozzuk meg Előnye: egyszerűen kialakítható Hátrány: nem mutatja ki azt, hogy az egyes ügyfelek elvesztése mekkora veszteséget jelent

Ügyfélfedezet-alapú ügyfélérték Az ügyfelek értékét a bevételek és a költségek különbözeteként értelmezzük Előny: pontosan meghatározhatjuk, egy ügyfél (vagy esetleg szegmens) mennyit ér Hátrány: bonyolultabb, mint a mutatószám-alapú megközelítés

Párhuzamos alkalmazás

Termék-piac stratégiák alkalmazása a bankszektorban? Információs rendszer szerepe? Korábban bevezetett termékek és eredményhatásuk?

Termék-piac stratégiák Már meglévő ügyfél Új ügyfél Már meglévő termék Piac kiaknázás Pl.: értékesítés Piacfejlesztés Pl.: akvizíció Új termék Termékfejlesztés Pl.: Bizalomhitel, Hitelautomata (HVB) Diverzifikáció Pl.: BB Hitelegyesítő k.

Információs rendszer IT rendszer Többszintű (Novell, Lotus Notes, SAP, ügyfél- és számlaadatbázis) Folyamatosan frissített naprakész információk hozzáférhetősége Belső információáramlás (front office szerepe)

Új termékek Vállalati üzletág Nagyvállalatok: export előfinanszírozó hitelek szállítmányozó cégekkel kidolgozott eszközbérleti konstrukciók KKV (SME): magáningatlan fedezetű jelzáloghitel konstrukció cash pooling (csoportos számlakezelés) részvétel államilag finanszírozott és egyéb támogatott hitelprogramban

Önkormányzati üzletág: Lakossági üzletág: új típusú lakáshitelek, államilag támogatott hitelek személyi kölcsön igénylésének egyszerűsödése hitelkártya konstrukciók Önkormányzati üzletág: Raiffeisen Consulting, támogatási projektekhez kapcsolódó tanácsadási és banki szolgáltatások teljes körét nyújtja

Eredmények 2002 2003 Vált. Vállalati üzletág Ügyfélszám 12360 14700 19% Hitelállomány 324 mrd 479 mrd 47% Betétállomány 200 mrd 286 mrd 43% Nagyvállalati ügyfélszám 1900 2100 10% KKV ügyfélszám 10460 12600 20%

2002 2003 Vált. Lakossági üzletág Ügyfélszám 109000 164000 50% Hitelállomány 28 mrd 53 mrd 90% Betétállomány 89 mrd 180 mrd 100% Önkormányzati üzletág 91 92 1% 32 mrd 36 mrd 10% 30 mrd 41 mrd 38%

Köszönjük figyelmedet!