Szükség van-e az országimázs megújítására? A Hungarikumok szerepe az Újra-márkázásban Karsai Árpád 2013 Május 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Márkaépítés a gyakorlatban
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A stratégiai tervezés módszertana
Kecskemét, április 2O.Készítette: Ramháb Mária A kistelepülési könyvtári ellátás korszerűsítésének lehetőségei Informatikai és Könyvtári Szövetség.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
Put your logo here Pécs város Kreatív Ipari SWOT elemzése Pécs,
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Stratégiai tervezés.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Régióközi tudáshálózatok minőségének hatása a kutatási teljesítményre Sebestyén Tamás és Varga Attila.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Fejlesztési, stratégiai útmutató
„TI SZERETTEK ITT KINN, S MI OTT BENN…”. GYIMES FEJLŐDÉSÉNEK KÉRDÉSE A FOLKLÓRTURIZMUS TÜKRÉBEN. EGY TÖBBSZÖRÖSEN ELLENTMONDÁSOKKAL TERHELT KISTÉRSÉG PROBLÉMÁINAK.
Budapest turisztikai Marketingje
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
Kérdések a második zh-hoz
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Stratégia és valóság tapasztalatai a gödöllői kistérségben Karsai Árpád 2010.június. 21. Domonyvölgy Az előadás slide-jai csak vezérszavakat.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Minőség menedzsment 6.előadás
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, Január 07.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Ország – márka – műhely imázsoktól a márkáig top-kreatív marketingfeladat alulról történő építkezés összehangolt alkotómunka „carrier” szerepvállalás.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Okos városok – buta márkák?!
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Budapest: az eladható márka
Előadás másolata:

Szükség van-e az országimázs megújítására? A Hungarikumok szerepe az Újra-márkázásban Karsai Árpád 2013 Május 10

Gondolatmenet  Alapvetés,problémafelvetés  A Magyarország és Budapest márka dilemmái  Esettanulmányok (Hazai fogadóterületek márka aktivitása)  Az előadó propozíciója Hungary- Planet of Hungaricums

Országmárka építés • A márka segít a döntésben,csökkenti a kockázatot, minőség elvárását adja • A termékek promóciója nem elég • Az országmárka márkaszemélyiséggel bír (Megkülönböztető,emlékezetes legyen) • A márka értékeket hordoz • A márkáknak piaci értéke van

Országmárka vonások • Inkább többdimenziósok (az országmárkák) mint az árucikkek • Országmárka és ország turizmusának márkája nem azonos • A fogyasztó központú márkavagyonban a márkatudatosság, márkaképzetek,márkahűség igen fontos • Fogyasztóra építő márka vagyon(márkaértéktár).(CBBE) • A promóció a fogyasztóban a „Vágyom rá” érzetet hozza ki (AIDA=Figyelemfelkeltés, Érdek,Vágy, Akció)

Országimázs (A célzott) Márkaszemélyiség • Tudás- Érzelem-Akarás • A fogyasztó döntési folyamata • HIPI • Az agy védekezése • Organikus és csinált képek A meglévő Márkakép • Milyen is ez :mi is Magyarország imázsa? • KUTATÁSOK!!! • A Corvinus Konferencia vendégelőadói Magyarországról • Kontextus fontossága

Meglévő imázs Imázs Ténye(Külső kép) Akár ilyen is lehet: Önkép :Vélekedésünk imázsunkról (mit gondolunk, hogy mit gondolnak rólunk) ELTÉRHET !!!!

Imázs három+1 szög Hirdetett turisztikai imázs Önkép (Országé)Külső kép(Turistáé) Képünk arról,milyen a külső kép

Az építendő márkaszemélyiség (A cél) Legyen a márkát építő országközösség valódi bemutatkozó azonosítója,márkaígéretet hordozó. o az ország értékeit mutató o a hely érzetét hozó o A látogatónak adandó élmény helyiek szerinti lényegét továbbító o hiteles

Márka-családfa- ernyőmárka Régióké Helyi márkák Országé Országos Turizmusé

Márkaszemélyiség pillérekkel többelemű, de tömör legyen SPA MICE BP Kultura Balaton

Márkahasználati alapelvek • Erősségekre építeni(Kutatás SWOT analízisében feltártak szerint) • A márka hatékonyságot folyamatosan mérni- értékelni! • A stratégia hosszútávú elkötelezettségében gondolkodni

Pozicionálás • Célzott márka • Márka meglévő imázsa Pozicion á l á s

Pozicionálás :értéktételezés (Értékpropozícó ) Márkajegyek, ígéretek kitalálása és lefektetése (ezek megkülönbözetőek legyenek, ezek:)  Csábítsanak  Kipróbálásra ösztönözzenek  Hosszabb távú élményelőnnyel kecsegtessenek  Azonosulást kiváltóak legyenek

Hungary Hungary= Planet of Hungaricums

Tényimázs : a kép Magyarországról Márkánk helyzete Ez felelősen csak Kutatással látható, de annyi látszik, hogy : nem nagyon látszik (homályos) a kép. Ápr25 Corvinus Országimázsnap kulcselőadói vallomása :vegyes,összevissza,nem markáns kép.

Ki építi az országmárkában lényegi országimázst ? • Kormány • NGM +NFM+FVM • AMC • HITA(korábbi ITDH) • MT ZRT • Önkormányzat • Szolgáltatók(BKV stb) • Lakosság

Célkép :a célzott Imázs Magyar Turizmus Zrt szakmai munkája : Professzionális (ahogy a HITA.hu is) A márkakoncepció 2008 ban készült.( Az NTS-sel koherensen) Kell-e mégis új ? Igaza van-e a NEXT nek? ????????????? Márkakoncepció részeiÉrtékelés(KarsaiÁ) MárkakoncepcióJó (Stratégiával koherens) Pillérek meghatározásaJó SzlogenGyenge LogoKözepes Vizuális koncepcióSzuper

Korábbi márkakoncepciók Márkaesszenciák,szlogenek, logo-k,reklám. Europe’s Hidden Treasure, One of Us, Talent for Entertaining A 2007 es Újra-márkázás, a pályázat.

2008 előtt

Az új ( 2008 tól folyamatos) Márkaesszencia, logo,szlogen, képi világ

Márka 2013 ban hogy is áll? A márka a turizmusstratégián alapul Nemzeti stratégia régi Magasszínvonalú Budapest stratégia régi Magasszínvonalú Kell új stratégia??? Vagy csak meg kellene valósítani 2013 helyett érvényességét kitolni 2020 ig... Nemzeti Stratégia új Még nincs  Budapest Stratégia új Még nincs :  Kell –e új? Vagy csak meg kellene valósítani és 2010 helyett érvényességét kitolni?

Kell-e új márka ? o Stratégiai alapok ( NTS) jók o Eddigi márkaépítés jó o Mégis ránkfér egy újramárkázás Milyen elvek alapján ?

Egyedi,kiugró keresése SWOT Az erősségek tudatosítása t továbbra is kulcskérdés,de...aSWOTOK gyengéje : hosszu lista mik az erősségek, gyengeségek, stb. NA ÉS? VRIO modell szempontjai a stratégia,márkaépítés lényegét jobban kihozzák:  Érték (Value)  Ritkaság (Rare)  Utánozhatatlanság (Imitation)  Szervezettség (termékké összeállás)(Organized)

Helyettesíthetetlenség, felcserélhetetlenség Templomok, Épületek, Tengerpartok HELYETTESÍTHETŐ Budapesti Duna Panoráma, Hévizi tó, Miskolctapolcai barlangfürdő EGYEDÜLÁLLÓ

Budapest nekiugrott Régi és új Brand Régi brand pillérek és értékek Lenyűgöző dunai panoráma A látványos BP Épített örökség sokszínűsége A hangulatos BP Izgalmas kulturális pezsgés A szórakoztató BP Vizek fürdők városaA kényeztető BP Gasztro élmények városa Dinamikus üzleti központ A lendületes BP Új Az új Stratégia nézete szerint a kép „sokrétű,zavaró”, leegyszerűsíteni,minimalizálni kell,a Parlament, Lánchíd helyett a DUNA legyen a vezérmotívum a meghajtott kék szalaggal,mely továbbfűzhető...

Új és régi logo ÚJRégi

Előző Budapest logo

Hungary mint sikertörténet esély a turisztikai márkák között (Érvek)  Felcserélhetetlen egyedi vonzerők vannak!  Magyarságunk manifeszt értékei a HUNGARIKUMOK versenyelőnyt adnak (még nyelvünk is ilyen)  Szakmai-szellemi potenciálunk az előző kettőt képes készpénzre váltani Kezdődjön az Újramárkázás Új termékelemmel(Hungarikum)új szlogennel, régi- új logoval, kibővült vizuális koncepcióval.

Szlogan,logo szerepe korlátai Hungary,Budapest Kerülni az általánosságokat! Más országok,városok (márkaalanyok)  Georgia Unforgettable Energy and Freedom  Incredible India  Brazil is your destiny  Slovenia –the green place of Europe.. .. Az országlogo megújítása kontinuitáson alapuljon, a fővárosnak új logo kell

Ki,hogyan, mikor márkázza újra hazánkat ha nincs pénz ??? Delphi módszer Szakemberek köztük a Puczkó Laszlo, Horváth Endre, Vigh Tamás, Kovács Dezső, Brachna J. Szabó Mihály lekérdezése A lakosság (közösség) Díjkitűzés :pályázat :érdeklődést kelt fel a turizmus iránt(gazdaszemléletet), kötődést épít !!! Az imázselemzés és építés kutatást igényel :kvantitatív,kvalitatív módszerek  Fókuszcsoportos kutatás  Mélyinerjúk  Repertory grid analysis  Delphi módszer stb.

. „A Delphi módszer kvalitatív kutatási technika, amely a vizsgált témában szakértőnek tekinthető személyek véleményét használja fel. A módszer lényege, hogy egymástól fizikailag távol lévő szakértők ismereteit, véleményeit összesíti és elemzi annak érdekében, hogy egy adott kutatási problémával kapcsolatban minél szélesebb kör tudásán és véleményén alapuló egységes álláspont jöjjön létre. A módszer alkalmazása során kulcsfontosságú, hogy az egyes résztvevők közvetlenül ne kerüljenek egymással kapcsolatba (rendszerint az anonimitásukat is megőrzik, azaz az egyes szakértők nem tudják, hogy rajtuk kívül még ki vesz részt a kutatásban), így ugyanis felszabadulnak a fókuszcsoportok esetében például helyenként jelentkező csoportnyomás alól, vagy nem kell felvállalniuk annak kockázatát, hogy egyéni véleményüket képviselve esetleg konfrontálódniuk kell az adott témakör nagy tekintélyű képviselőivel.” A Delphi módszer alkalmazásának lehetőségei a turisztikai elemzésekben (Dr.Rácz Tamara)

Újracsomagolás nem elég Ha termék részben romlott az újracsomagolás Tartós előnyöket nem hoz. Rendbe kell tenni a terméket. Városok, települések létrehoztak korszerű fogadóképességet, turisztikai miliőt, Budapest nem. Desztinációs menedzsment kell!(Nemcsak szervezet,hanem menedzselést végző szervezet)

Imázs szerintünk és valójában Azt hisszük ezt látjákPedig lehet hogy ezt

Imázs szerintünk, illetve valójában Azt hisszük ezt látjákPedig ezt is

Mit ne ?(Az Origo.hu cikkéről) • Ne akarjunk kicsik lenni • Ne akarjuk nem felturbózni a márkaépítést • Ne akarjuk a hollókői asszonyokat biztosítani affelől, hogy nem maradnak szárazon A turizmus termékszemléletet igényel nem(csak) kommunikációs,csomagolási kérdés.

Desztinációs Márka Esettanulmányok

Best practice Gyula,Héviz • Gyula,Hévíz,Gárdony,Szilvásvárad,Gödöllő • Honlap, Logo, Desztinációs kártya (Card)

Felemás :Esztergom • Kiváló logo • Prímás projekt- Város nincs kapcsolat hiánya, nem fenntartható • A turisták özönlenek de nem költenek

Felemás :Szentendre • Nincs logo, nincs szlogen Nem a festők városa • Művésztelep corsoval nincs kapcsolat • Skanzen vihetné a hátán • Római romok betakarva, giccsparádé mátrjoskival •  Eredmények: QR kódos Info pontok

Értékválság,márkahiteltelenség:Hollókő  Márkapropozició legyen igaz, őszinte, hiteles  „Live village”????  Unesco vélemény  Elmaradt intézkedések

A TUTSZ Márkapropozíciójából 2008 Copyright TUTSZ Egyesület + HavasWorldwid (Euro RSCG) Logojavaslat

Befejezésül Karsai Árpád (SOS BT )szlogenjavaslata Hungary Brand Pillér Szlogennel, Látványtervvel (Keményfi Gábor Grafikai Studió Felajánlásával a konferencia felé) A következő slide után köszönöm a figyelmet!

A Hungary brand első prioritása az egészségturizmus