Budapest, 2008. február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
Advertisements

Sikeres kommunikáció – Sikeres projektek – Sikeres közösségek
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Lobbizás az egészségügyben
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Közegészség.
Dr. Kincses Gyula szept. 1/16 A Nemzeti Rákellenes Program összefoglalása Dr. Kincses Gyula.
Orvos – és Egészségtudományi Centrum
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Kommunikációs politika
Budapest, február 27. Betegtájékoztatás és/vagy betegorientálás?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VII. Országos Konferencia.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Élj Tovább 5 Évvel! Egy társadalmi felelősséget vállaló program a magánegészségügyben.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Társadalmi szerepvállalás
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
1/9 Kőleves kő nélkül azaz kényszerek, peremfeltételek és esélyek Dr. Kincses Gyula.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
kiemelt projekt bemutatkozása
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában Egészségügyi kutatások, adatok közzététele.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A fenntarthatóság anyagi és kommunikációs motivációja CARBON SOLUTIONS GLOBAL LTD.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Budapest, február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Az egészségfejlesztés hatósági vonatkozásai
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
A BIIRSZ tegnap, ma és holnap;
Előadás másolata:

Budapest, február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XI. Országos Konferencia

Az egészségügy helyzete Mivel magyarázható a magyarok alacsony várható élettartama? (rangsorátlagok)

Miről is beszélünk? C ivil szervezetek az egészségügyben •Alapítványok •Támogatás, segítségnyújtás •Egyesületek •Igények artikulációja (érdekképviselet) •Információgyűjtés •Szolgáltatások •Információs munka •Hálózatok (LÁNC, Védőháló)

Miről is beszélünk? Információforrások az egészségügyben •Egészségügyi szerepelők •Érthetőség? •Társak •Szubjektivitás, esetlegesség (de javuló tendencia pl. szülészet) •Közvetlen környezet •Információhiány •Tömegkommunikáció •Torzítás, szelekció •Betegszervezetek

Miről is beszélünk? C ivil szervezetek az eü. informálásban •Betegség marketing (awarness) •Bipoláris zavar, orphan disease •Primer prevenció •Onkológiai szűrések •Szekunder prevenció •Szív- és érrendszer •Életmód marketing •Active ageing

Kihez is beszélünk? Célcsoportok •Érintett •Magas motiváció •Minden „húsba vágó” információ •Potenciális érintett •Láthatatlan célcsoport (vegyes motiváció) •Üzenet marketing •Érintett környezete •Mentális terület (pl.: skizofrénea, alzheimer) •(Véleményvezérek)

Határok nélkül…? Lehetőségek… •Média •Saját média •Tömegmédia •Online világ •Statikus és dinamikus megközelítés •One-to-one környezet •Rendezvények, klubok, betegnapok (szakértők szerepe) •Egyéb, speciális csatornák •Lobbi, belső képzések

Határok nélkül…? Korlátok… •Média •Elérhetőség, bekerülés •Témaszelekció (kor) •Online világ •Szelektív elérés (előny vs. hátrány) •One-to-one környezet •Költségek, lehetőségek •Speciális csatornák •Szakértelem

„Egészség marketing” Népegészségügyi program •Onkológiai alprogram – primer prevenció •Liliom program •ELÉG program •Vastagbél szűrés •Szív- és érrendszeri alprogram – szekunder prevenció •„Éljen 140/90 alatt!” •ÉRV program •Faluszűrés (primer) •?????? – Egészséges életmód •Flora program?

Egészséges életmód promóció •Adatok az EU elhízástudományi felmérésből •Hozzáférhetőség vs. Elhatározás •Táplálkozás •TESZ alapítvány •Jó célcsoport, hosszú távú gondolkodás •Termék alapú megközelítés •kizárólagos megjelenés esetén etikai megfontolások •Mozgás •Hősök tornája •Séta a cukorbetegekért •MASZÍV sportnap

•Káros szenvedélyek •Dohányzás •EU Help, ELÉG program •Termékalapú kooperáció: Champix •Alkoholfogyasztás •Társadalmi szemléletformálás hiánya •Termékalapú megközelítés: Detox •Drogprevenció - ??? •Dühös szülők •Mentális betegségek - ??? •Betegszervezetek immár háttér nélkül Egészséges életmód promóció

Gyógyszergyártók Ön szerint mit tegyenek a gyógyszergyártók a lakosság egészségéért? (%)

Lehetőség cégeknek?! •Betegség (probléma) awarness •Szabályozási kérdések: „termékkapcsolás”? •CV: cukorbetegség, magasvérnyomás-betegség •„HgA1c” •Divatos betegség: igénygenerálás? •Menopausa (hormonterápia) •Onkológia (hozzáférési kérdések) •Mentális gondok terápiás kezelése (nem elsősorban Mo. relevancia!) •Népegészségügyi programok •„Éljen 140/90 alatt!”, Liliom Program •Pr és CSR haszon •Lobbi lehetőség és erő?

Lehetőség cégeknek?! •Betegszervezeti támogatások •Stratégiai megfontolások! •Hosszabb távon, módszeresen •„Üzleti viszony” (donáció vs. szponzoráció) •Transzparencia! •Nemzetközi gyakorlat: Lif •Programtámogatás •Pénz + pántlika (MACOSZ programsorozat) •Korrekt szerződéses viszony! •Együttműködés és lojalitás •Kizárólagosság kérdése •Fiókszervezet alapítása •„Megveszlek kilóra” •Visszaszoruló gyakorlat 

Lehetőség cégeknek! Mit várhatunk? •Termékismertség növekedése (értékesítés) •Elismertség növekedése •Új termék vagy terápia •Pr haszon (árazás) •Lobbi lehetőség •Krekasztal megbeszélések •CSR haszon (újravásárlás) •Image formálás •Beteg lojalitás „complience”

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/