2. évfolyam 1. szám2009. január 11. Hírlevél Víz és Egészség Tárcaközi Szakbizottság A 2009/1. szám tartalma: Aktuális hírek 2 Összefoglaló jelentés a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Az ökológiai állapotértékeléshez szükséges monitoring rendszer felülvizsgálata - Komárom-Esztergom megye - Vásárhelyiné Tóth Ildikó Nemzeti Környezetügyi.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Dél-Alföldi régió Ivóvízminőség-javító Program Mórahalom, július 02.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
1. évfolyam 1. szám február 1. Hírlevél Víz és Egészség Tárcaközi Szakbizottság Az első szám tartalma: Köszöntő 2 Víz és Egészség Szakbizottság 2.
A BIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK Jogszabályi háttér
Prof. Dr. Szabó Máté Dr. Lenkovics Barnabás
„Demo-Rendelet” 23/2011.(III.18.) Korm. Rendelet A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A vízjog időszerű kérdései
A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet változásai Nyíregyháza, október 2.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A területi vízgazdálkodási tervek készítéséhez (vizeink minősítése érdekében) végzett laboratóriumi mérésekből levonható következtetések Krímer Tibor.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Dobogókő, január Az előzetes vizsgálati eljárás (Kvt. 67. §, R §) Dancsokné Fóris Edina.
Tájékoztató az ÉÁOP vízrendezési pályázatainak szakmai véleményezéséről.
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Budapest Vízminősége Budapest Vízminősége Készítők: Csernus Anna, Karvalics Bence, Schiffer Ferenc Készítők: Csernus Anna, Karvalics Bence, Schiffer Ferenc.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
„A tivadari térségben lefolytatott supervisori ellenőrzés tapasztalati” Készítette: Gyenge László tű. őrnagy.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Munkahelyi egészség és biztonság
Hatósági ellenőrzések és annak tapasztalatai a fürdők szemszögéből
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Közegészségügy és egészségvédelem a vállalkozásokban
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Szakképzési dokumentumok
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Komplex ellenőrzés – közegészségügyi biztonság a közfürdőkben
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Miskolc, március 20. Az Európai Unió Víz Keretirányelvének végrehajtását szolgáló KEOP A sz. Vízgyűjtő- gazdálkodási tervezési projekt bemutatása.
VÍZELLÁTÁS FÜRDŐÜZEM VEZETÉKES VÍZ „201/2001.(X.25.) Korm. rendelet”
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
Jelentési kötelezettségek a szakfelügyeleti rendszerben Izbéki Jánosné Egészségügyi Igazgatási és Koordinációs Föosztály.
A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése, veszélyhelyzetek felismerése Előadó: Botlik Tibor A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése,
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Az élelmiszerekkel kapcsolatos szabályok
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
A TISZA-TÓ VÍZGAZDÁLKODÁSÁNAK JELENE ÉS JÖVŐJE SPECIÁLIS TERÜLETI FÓRUM A TISZA-TÓ KÉMIAI VÍZMINŐSÉGE.
Balatoni strandok közegészségügyi feltételei, a szemlék tapasztalatai Dr. Fadgyas Erzsébet Megyei tisztifőorvos Somogy Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A gyógyszertárak és az ÁNTSZ feladatai a megváltozott jogszabályi környezetben Dr. Bódis Lászlóné országos tisztif ő gyógyszerész.
A Paksi Atomerőmű üzemidő hosszabbítása Lenkei István Műszaki főszakértő A műszaki-vezérigazgató helyettes tanácsadója Energiapolitika 2000 Társulat Energiapolitikai.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
A kapacitás fenntartási program a nukleáris biztonsági hatóság szemszögéből Hullán Szabolcs GTTSZ konferencia „atomenergia=ellátásbiztonság” november.
GEOTERMIKUS ENERGIA KINYERÉS JOGI HÁTTERE, HATÓSÁGI FELTÉTELEI Készítette : Hojdákné Kovács Eleonóra Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi.
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
A Minőségellenőrzési Eljárási Szabályzat
MUNKAVÉDELMI ELLENŐRZÉS ZÖKKENŐMENTESEN? munkabiztonsági szakmérnök
TŰZÁLLÓ KÁBELRENDSZEREK TANÚSÍTÁSA
Előadás másolata:

2. évfolyam 1. szám2009. január 11. Hírlevél Víz és Egészség Tárcaközi Szakbizottság A 2009/1. szám tartalma: Aktuális hírek 2 Összefoglaló jelentés a strandok vízminőségének és általános higiénés helyzetének ellenőrzési tapasztalatairól a évi fürdőszezonban 3 Kapcsolatok 15 Elérhetők vagyunk az interneten! 2 Aktuális hírek Hírlevelünk ez évi első tematikus számában az új 2008 áprilisában kiadott természetes fürdővizek minőségi követelményeiről, valamint a természetes fürdőhelyek kijelöléséről és üzemeltetéséről szóló új kormányrendeletre (78/2008. IV.3.) tekintettel tájékoztatást szeretnénk nyújtani a strandok vízminőségének és általános higiénés helyzetének ellenőrzési tapasztalatairól a évi fürdőszezonban. A Víz és egyészség szakbizottság tájékoztatási kötelezettségére tekintettel hamarosan elérhető lesz a oldalon a szakbizottság honlapja, amely mind a szakmai érdeklődőknek, mind pedig a lakosságnak teljes körű tájékoztatást nyújt a szakbizottság munkájáról, célkitűzéseiről. Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1

A felsorolt 5 legfontosabb víztesten 171 fürdőhely található, ami az összes nyilvántartott fürdőhelyünk 73 %-a. A fürdővizekből a szezon folyamán augusztus 10-ig 591 mintát vettek bakteriológiai vizsgálatra, amelyek 98,3-ban megfelelőnek bizonyultak. Összesen 8 fürdőhelyen fordult elő kifogásolt eredmény, ebből 6 a Tiszánál (ld. 1. táblázat). A fürdőhelyek és a kifogásolt vízminták régiónkénti megoszlását a 2. táblázat részletezi. A vízminták kifogásoltsága országos átlagban is csak 1,7 %, és mindössze 12 fürdőhelyen fordult elő kifogásolt eredmény. Az előzetesen (az Uniónak is) bejelentett 232 fürdőhely közül 5 esetében nem történt vizsgálat különböző okok miatt; két nem bejelentett fürdőhely szerepelt a monitorozottak között. Az összes figyelembe vehető fürdőhely száma 234. Az ország öt legfontosabb vízteste közül négyről (Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó és Duna mellékágak) megállapítható, hogy a vízminőség megfelelő. Tartós fürdési tilalom alá a következő strandok kerülnek: • Budakalász, Omszki-tó, és • Bajánsenye, Krammer-tó (Vas megye). Az Omszki-tónál a nem megfelelő feltételek (magas növényzettel borított partszakasz, balesetveszélyes állapotú faszerkezetű stég, szociális helyiségek és úszómesteri felügyelethiánya) miatt a fürdővíz használatát nem engedélyezték. A Krammer-tó magántulajdonban van, a fürdési tilalmat a tulajdonos kívánságára rendelték el. ÖSSZEFOGLALÓ JELENTÉS A STRANDOK VÍZMINŐSÉGÉNEK ÉS ÁLTALÁNOS HIGIÉNÉSHELYZETÉNEK ELLENŐRZÉSI TAPASZTALATAIRÓL A ÉVI FÜRDŐSZEZONBAN A jelentés alapjául szolgáló, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat közegészségügyi vizsgálatai a évi fürdőszezonban kiterjedtek a természetes fürdőhelyekre és a szezonálisan működő medencés fürdőkre. I. Természetes fürdőhelyek A természetes fürdőkre vonatkozó szabályozás a évben jelentősen változott, mivel április hónapban életbe lépett a korábbi rendeletet felváltó, az új 2006/7/EK irányelvet átültető 78/2008. (IV.3) Korm. rendelet a természetes fürdővizek minőségi követelményeiről, valamint a természetes fürdővizek kijelöléséről és üzemeltetéséről. A kormányrendelet új feladatokat telepített az ÁNTSZ hatáskörébe, melyek egy része korábban jegyzői hatáskör volt. Az uniós irányelvből származó új fogalmak bevezetése, az eddig nem az ÁNTSZ hatáskörébe tartozó feladatok ellátása, valamint a kormányrendelet a szezonkezdéshez képest késői megjelenése jelentősen megnehezítette a közegészségügyi hatóság a kormányrendelet végrehajtásával kapcsolatos feladatainak ellátását. Jelenleg az országban 232 db kijelölt és engedélyezett természetes fürdőhely található, ebből a Balatonon 131, a Velencei-tavon 9, a Tisza-tavon 5, a Dunán és a Tiszán fürdőhelyet tartunk nyilván (1. táblázat). 4 3 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1

• A kisebb hiányosságok megszüntetésére jegyzőkönyvi illetve helyszíni intézkedés történik minden esetben (pl.: fürdővíz laboratóriumi eredményeinek kihelyezése a vendégek tájékoztatására). • A fürdővíz használati engedélyek és a strandkijelölő határozatok elkészítése néhány helyen jelenleg is folyamatban van, mivel a szakhatóságok hiánypótlásai miatt az ügyintézés határideje lényegesen meghosszabbodott. II. Szezonális üzemelő medencés fürdők Az strandfürdők létesítésére és üzemeltetésére vonatkozó rendeletek: - 121/1996. (VII. 24.) Korm. rendelet a közfürdők létesítéséről és működéséről, és - 37/1996. (X.18.) NM rendelet a közfürdők létesítésének és üzemeltetésének közegészségügyi feltételeiről január 1. óta a közfürdők medencéi csak vízforgató berendezés üzemeltetésével működtethetők. A vízforgató berendezés kiépítésére vonatkozó kötelezettséget a közfürdők létesítéséről és működéséről szóló 121/1996. (VII. 24.) Korm. rendelet tartalmazza. A medencék jó hidraulikai kialakítása és a vízforgató berendezések üzemeltetése minden egyéb intézkedésnél nagyobb mértékben járul hozzá a fürdőzők fertőzéssel szembeni védelméhez, mivel megfelelő üzemeltetésnél a fürdőzőkről esetlegesen bekerülő kórokozók igen rövid idő alatt elpusztulnak. Rossz vízminőség, illetve a tiszai áradás miatt több helyen kellett átmeneti fürdési tilalmat elrendelni. A szezon során előfordult rendkívüli helyzetek: • A kékalga (cianobaktérium) toxin által okozott egészségügyi kockázat egy esetben sem jelentkezett, de a magas klorofill-a érték miatt egy esetben történt intézkedés (Lengyeltóti Kék-tó). • Két helyen észleltek kagylópusztulást, mely nem okozott vízminőség romlást. • Vízbefúlásos haláleset a nyilvántartott fürdőhelyek közül egy esetben, az Omszkitónál fordult elő június 24-én. Nem engedélyezett és nem kijelölt strandok: • az ország több területén találhatók fürdőzők által nagy számban látogatott olyan víztestek, amelyeken a fürdés hatóságilag nem engedélyezett. Ezek többsége vízjogilag bányató (pl. Budakalász, Szentendre, Gyékényes). A bányatavak melletti strand határozati kijelölése nem történt meg, vízminőségről vízvizsgálati eredmény nincs. A strandok higiénés helyzetével kapcsolatos jelentősebb észrevételek: • Általánosságban elmondható, hogy a kijelölt természetes fürdők üzemeltetési szabályzattal rendelkeznek. A fürdővíz használati engedélyben előírt vízvizsgálatokat az előírásnak megfelelően végeztetik akkreditált laboratóriummal. A jogszabályi előírásokat betartására törekednek. 6 5 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1

1. A területen működő medencék: • Az ország területén 496 olyan fürdőegység található, amely szezonálisan is üzemelő medencéket működtet. A szezonban ezeken üzemelő 1635 medence - 76,1 %-a (1245 db) vízvisszaforgatásos, és - 23,9 %-a (390 db) töltő-ürítő rendszerű (ld. 2. táblázat). A forgatott vizű medencékből a szezon folyamán összesen 5409 mintát vettek bakteriológiai vizsgálatra, melyeknek 90,4 %-a megfelelőnek bizonyult. A töltő-ürítő rendszerű medencékből vett 1420 minta 57,2 %-a volt megfelelő, további 25,6 %-a tűrhető, és a kifogásolt minták aránya 17,2 % volt (ld. 3. táblázat). (A töltő-ürítő rendszerű medencékkel szemben támasztott követelmények lényegesen enyhébbek, amennyiben a „megfelelő” és „kifogásolt” minőségi kategóriákon kívül egy „tűrhető” kategória is létezik.) A megállapított vízminőségi arányok megfelelnek a sokéves tapasztalatnak. Az ország területén lévő strandok vízminősége a laboratóriumi vizsgálati eredmények alapján meglehetősen kiegyensúlyozottan mutat megfelelő eredményt. A kifogásoltsági arány 5,9 % és 13,6 % közötti a vízvisszaforgatásos rendszerű medencéknél. A 3. táblázatból kitűnik, hogy a töltő-ürítő rendszerű medencék vízminősége elmarad a vízvisszaforgatásos rendszerű medencékétől. A kifogásoltsági arány majdnem a kétszerese a forgatott vizű medencékéhez képest (17,2 %). Töltő-űrítő rendszerű medence a fenti időpont óta csak akkor üzemeltethető, ha a 121/1996. (VII. 24.) Korm. rendelet szerint az Országos Tisztifőorvosi Hivatal Országos Gyógyhelyi és Gyógyfürdőügyi Főigazgatósága egyedi felmentést ad a vízforgató berendezés létesítése és üzemeltetése alól. A vízforgató berendezés létesítésének kötelezettsége alóli felmentés megadásának a rendelet szerinti legfontosabb feltétele, hogy gyógymedence töltővize olyan minőségű gyógyvíz, amelynek a gyógyászati szempontból értékes, biológiailag aktív összetevőit a vízforgatás károsítaná. Tekintettel a töltő-ürítő rendszerű medencék vizének kimutathatóan rosszabb bakteriológiai mutatóira és a fertőző ágensek átvitelében betöltött szerepére, valamint a vízgazdálkodás gazdasági és a természetes vízkészletnek a jövő nemzedékek számára történő megőrzésének szempontjára, a vízforgató berendezések megépítésére történő kötelezés 10 éves átfutási idővel – az ombudsman évi vizsgálatát követő állásfoglalása alapján is - megfelelt a szükségesség-arányosság feltételrendszerének. A szezonális strandfürdők nyitásával kapcsolatosan az ÁNTSZ kistérségi intézetei a 37/1996. (X.18.) NM rendelet előírásai szerint helyszíni szemlét tartanak az egységekben, egyidejűleg a medencék töltővizéből vízmintát vesznek. A szükséges közegészségügyi feltételek megléte és megfelelő vízminőség esetén hozzájárulnak a strandok üzemeltetéséhez. A közegészségügyi szempontú szemle kiterjed a medencék és környezetük, a kerti zuhanyzók, a vendégek által használt szociális- és mellékhelyiségek állapotára, tisztaságára, a hulladékkezelésre, az elsősegély nyújtó helyek meglétére, a strandok területén működő vendéglátó egységek üzemelési feltételeinek biztosítása, stb. 8 7 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1

• Töltő-ürítő medencék engedély nélküli használta egy esetben, a Szegedi Partfürdőnél fordult elő, ami az üzemeltetés felfüggesztését és bírságolást vont maga után. • Kirívó, intézkedést is igénylő események: kifogásolt bakteriológiai minta esetében fertőtlenítés, műszaki felülvizsgálat után a kontrollvizsgálatok elvégzése minden esetben megtörténik, illetve a medencehasználat felfüggesztésre kerül a vízvizsgálati eredmények bemutatásáig. 3. A strandok higiénés helyzete • A fürdők általában rendelkeznek jóváhagyott Üzemeltetési Szabályzattal. • A strandok szezon előtti ellenőrzésekor az üzemeltetőket figyelmeztették az esetlegesen fennálló hiányosságok pótlására, azoknak kijavítását az indulás engedélyezése előtt ellenőrizték (pl.: szabadtéri öltözők nagytakarítása, fertőtlenítő meszelése, szabadtéri zuhanyozók felszerelése, megfelelő számú hulladékgyűjtő kihelyezése, elsősegélyládák feltöltése, vizesblokkok hiányzó, sérült burkolatának javítása). • A strandok az idei szezonban folyamatosan törekedtek a jó higiénés helyzet fenntartására. Az ellenőrzések tapasztalata alapján általánosságban elmondható, hogy a fürdők területén a rend, tisztaság megfelelő, a pihenőterületek gondozottak. Szociális helyiségeket folyamatosan takarítják. A medencék mellett úszómesterek jelenléte folyamatosan biztosított. Elsősegélynyújtó helyek ki vannak jelölve, felszerelés, személyzet biztosított. • Az esetek többségében az ellenőrzés során munkatársaink közegészségügyi szempontból mindent rendben találtak (pl. Mogyoród Aquapark). Az idei év ellenőrzési tapasztalatai alapján megállapítható, hogy biztosított volt a fürdőzők számára a jó vízminőség, és az üzemeltetők a strandok egyéb szolgáltatásai esetében is igyekeztek a megfelelő higiénés rendet megteremteni. A fürdők, strandok jó vízminőségének elérése és fenntartása olyan prioritást élvező szempont, amely nem lehet fordított arányosságban a gazdaságos üzemeltetéssel. A gazdaságossági tényező csak megfelelő vízminőségű egységeknél merülhet fel, mivel a működtetés és az ellenőrzés fő szempontja a humán megbetegedések megelőzése, amelyet az üzemeltetők jogkövető magatartása mellett a következetes hatósági felügyelet és a jogszabályi háttér is elősegít. 2. Súlyosabb baleset, intézkedést igénylő egyéb esemény • A Hajdúnánási Strandfürdőn a gyógymedencében megkezdték a víz leeresztését, miközben a medence széléről egy 10 éves leánygyermek a leeresztő nyílásnál beugrott a medencébe, ahol a kiáramló víz a gyermeket a nyíláshoz szippantotta. A helyszínen elvégzett elsősegélynyújtás után a mentők a gyermeket megfigyelésre kórházba szállították. • A Tókert Projekt Kft. által üzemeltetett ráckevei Aqualand termálfürdőből július 13-án három gyermeket mentővel, klórgáz mérgezéssel szállítottak a kórházba. A klórgáz mérgezést a vízforgató műszaki hibája előzte meg, mely hiba észlelése után a vízforgató ismételt beüzemelésekor nagy mennyiségű klór került a medencébe. Azokat a fürdőzőket érintette a klórgáz belélegzése, akik a befúvóhoz közel tartózkodtak. Utólagosan értesültek arról, hogy nem csak ezen a napon, hanem két nappal korábban is történt klórgáz mérgezés, ennek megfelelően összesen négy gyermeket érintett az esemény. A gyermekek néhány nap múlva gyógyultan távoztak a kórházból. A strand üzemeltetőjét magas összegű kémiai terhelési bírsággal sújtották. • A budapesti Palatinus strandon a termál vizű medencébe - mely korláttal védett, körülkerített, vízmélysége 0,9 m – váratlanul egy férfi fejest ugrott. Az ugrást a jelenlévő úszómester nem tudta megakadályozni. A fürdőző koponyaalapi törést szenvedett Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1

11 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Vízminőségi összesítés a turisztikailag legfontosabb vizeinkben Természetes fürdők, évi fürdési szezon 1. táblázat Víztest Összes fürdőhely Összes minta db Megfelelő minta db Kifogásolt mintaKifogásolt fürdőhely db(%)db(%)* Balaton ,210,7 Velencei-tó Tisza-tó Duna* ,117,7 Tisza ,7646,2 Összesen: ,784,7 * A Szigetköz és Dunaágak (Mosoni-, Ráckevei- és Kamarás Duna). A Duna főmedrében nincs engedélyezett vagy kijelölt fürdővíz

Szezonálisan üzemelő medencés fürdők 2. táblázat 12 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Regionális Intézet Csak szezonálisan működő medencés fürdők Folyamatosan üzemelő, de szezonálisan működő medencével is rendelkező medencés fürdők Üzemelő fürdők száma Töltő- ürítő medencék száma Visszaforgatásos rendszerű medencék száma Üzemelő fürdők száma Töltő- ürítő medencék száma Visszaforgatásos rendszerű medencék száma Dél-alföldi Dél-dunántúli Észak-alföldi Észak-magyarországi Közép-dunántúli Közép-magyarországi Nyugat-dunántúli Összesen:

Vízminőségi összesítés – május-augusztus Szezonális medencéket üzemeltető fürdő üzemegységek 3. táblázat 13 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 A. Forgatott vizű medencék RégióÖsszes medenceÖsszes mintaMegfelelő (%)Kifogásolt Dél-Alföld ,15,9 Dél-Dunántúl ,98.1 Észak-Alföld ,413,6 Észak-Magyarország ,611,4 Közép-Dunántúl ,98,1 Közép-Magyarország ,66,4 Nyugat-Dunántúl ,912,1 Összesen: ,49,6

B. Töltő-ürítő (gyógy- és termál) medencék 14 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 RégióÖsszes medenceÖsszes mintaMegfelelő (%)Tűrhető (%)Kifogásolt (%) Dél- Alföld ,626,514,0 Dél-Dunántúl389758,827,813,4 Észak-Alföld ,821,616,6 Észak-Magyarország ,619,011,3 Közép-Dunántúl32035,040,025,0 Közép-Magyarország213324,257,618,2 Nyugat-Dunántúl ,033,327,6 Összesen: ,225,617,2

16 15 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Víz és Egészség Szakbizottság 2009/1 Szakirodalmi források Programme of Work for adobted by the Meeting of the Parties: • • • • • A Hírlevél szerkesztősége: Főszerkesztő: dr. Dura Gyula Főszerkesztő helyettes: dr. Pándics Tamás Technikai szerkesztő: Szalóki András Postai cím: 1097 Budapest, Gyáli út 2-6. Telefon: A kiadvánnyal kapcsolatos észrevételekkel, közlési szándékkal szíveskedjenek a Hírlevél főszerkesztőjéhez fordulni: Postai cím: 1097 Budapest, Gyáli út 2-6. Telefon: