Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
2. Nemzetközi Környezetipari, Energiahatékonysági és Megújuló Energiaforrások Szakkiállítás Budapest november
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
Rába Futómű Kft. Fejlesztési irányok és kkv-kal közös együttműködési lehetőségek november 12.
1. 2 Az RFH cégcsoport • Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat • 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
Hideg Mihály Elnök Kell egy reptér… Magyar repülőterek fejlődési lehetőségei workshop Budapest, Március 29.
 by Auto Consulting Cluster HU , péntek Széchenyi István Egyetem VIP Terem Győr, Egyetem tér 1. Részvételi díj: Autóipari Tanácsadó Klaszter.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Az észak-alföldi közép- és kisvárosok feldolgozóipara az ezredfordulón
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
„Disputare necesse est” Dr. Buzás László a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója november 7. GÖD.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
A Magyar Suzuki Zrt. tapasztalatai
Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT szeptember 30. Pécs.
Cementipari észrevételek és javaslat november 20. a es időszak tervezett CO 2 kvóta kiosztásával kapcsolatban MAGYAR CEMENTIPARI SZÖVETSÉG.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
A magyar gazdaság várható helyzete
Energiamanagement jelentősége Audi Hungaria Motor Kft. KLENEN Konferencia
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Kassa Kárpát-medencei gazdasági fórum Szolnok, május 16.
Fém- és műanyag feldolgozó Kft.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
A gazdaság és szakképzés összefüggése. 1. Kialakult hosszabb távra a termelési és termékszerkezet Húzóágazat a feldolgozóipar Húzóágazat a feldolgozóipar.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
Kismértékben javuló kilátások A magyar vállalkozások üzleti helyzete és várakozásai Az MKIK GVI áprilisi vállalati konjunktúra felvételének eredményei.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Dobos Erzsébet Elnök HITA Május 26. Az eredmények tükrében.
A vegyiparral kapcsolatos kormányzati politika alapvetései Zsarnóci Csaba Belgazdaságért Felelős Helyettes Államtitkár Budapest, május 18.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Hurrá, nyertünk! Karádi István Karádi Rendszerház.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Stratégiai Műhely EU modellek műhelycsoport Szlovákia személygépkocsi gyártó ipara Készítette: dr. Sipos Mihály szakmai tanácsadó szeptember 27.
Fordulópont? Növekvő bizonytalanság és romló üzleti helyzet Az MKIK GVI 2003 áprilisi vállalati konjunktúra felvétel eredményei MKIK GVI Magyar.
VESZPRÉMI EGYETEM GEORGIKON MEZŐGAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR TÁRSADALOM-ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI INTÉZET AGRÁRGAZDASÁGTANI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI TANSZÉK KESZTHELY.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Kollár Katalin Győr, október
KKV-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségeik *** A HITA szerepe a kereskedelemfejlesztésben Miskolc, november 13.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
1 Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ / AHAI) Elnökségi ülés Magyar Gépjárműipari Szövetség Helyszín: Magyar Suzuki Zrt. Esztergom Magyar.
GKI Zrt., A gépipar kilátásai, fejlődése ban Budapest, május 23. GÉPIPARI ÁGAZATI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG Némethné dr. Pál Katalin.
Győr-Moson-Sopron megyei TOP 100 kiadvány bemutatása
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Győr, 2012.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Dr. Kovács László főtitkár
Az Intern Kft 1994-ben alakult fő tevékenységek: fémszerkezet gyártás
A főbb gabonafélék és olajnövények versenyesélyei az Európai Unióban
Előadás másolata:

Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége H-1119 Budapest, Bártfai u. 5B Telefon 1-203-8144 majosz@mail.datanet.hu www.majosz.hu Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

A szövetség tevékenysége Ellátja tagjai munkaadói érdekképviseletét Segíti az üzleti kapcsolatok létrejöttét, megerősítését Közreműködik tagjai versenyképességének fejlesztésében Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Az iparág főbb adatai: Cégek száma: ~ 340-360 Foglalkoztatottak száma: ~ 97.000 fő Árbevétel:  2650 milliárd Ft. Export hányad: ~ 92% Fő piac az EU Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Magyarországi személyautógyárak AUDI Motor Hungária Kft. Magyar SUZUKI ZRt. Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

AUDI Motor Hungária Kft. Alapítva: 1993-ban Telephely: Győr Magyarország második legnagyobb árbevételű cége Profil: Motor és komponensek gyártása AUDI TT szerelése AUDI TT Roadster szerelése Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár A gyár adatai: 1994-ben indult a motorgyártás 1998-ban indult az AUDI TT összeszerelés 2000-től diesel motor gyártás Jelenleg 7 féle Otto motort és 3 féle diesel motort, továbbá 2 féle AUDI TT tipust gyárt Kiépített kapacitás: 2700 egység R4 Otto motor/nap 2050 egység R4 TDI RD motor/nap 1400 egység V6 motor/nap 300 egység V8 motor/nap 250 gépjármű összeszerelés/nap Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyar SUZUKI ZRt. Alapítva: 1994-ben Telephely: Esztergom Profil: Jármű- és járműalkatrész-gyártás Technológiák: Lemezmegmunkálás Műanyag-feldolgozás Hegesztés Felületkezelés Szerelés Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Főbb adatok: 2007 első hat hónapjában 112.072 gépkocsit gyártott, (év végéig 220.000 várható) Jelentős kapacitásbővítő beruházás folyik évi 300.000 gépkocsi gyártására Gyártott típusok: Új Swift Suzuki SX4 Még ebben az évben új típust bocsát ki Frankfurtban bemutatták a Splasht, a Kizashit és a SX4 WRC-változatát Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Jellemzően kis- és középvállalkozások Jellemző a nagysorozat gyártás és a kooperáció Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Főegység/részegység-gyártók aránya Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Tendenciák A cégszám folyamatosan nő Alkalmazotti létszám nő Folyamatos beruházások az iparban A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak Folyamatos a technológiai fejlesztés A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

A gyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Az improduktív dolgozók arányának alakulása az 1999-es évet véve bázisul Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Közép-Európa, mint a személygépkocsi gyártás helyszíne A gyártási költségek csökkentése érdekében új autógyárak letelepedése (PSA, KIA, stb.) 100-150 Km-es beszállítói vonzáskörzet Magyarország, mint alkatrészgyártó bázis Idetelepített gyártások Bővülő gyártóképesség Új európai gyártóközpontok A globalizáció hatása A redszerbeszállítók dominanciája, ennek hatásai Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

A magyar járműalkatrész-ipar kapcsolatai Beszállítói kapcsolatok Együttműködések (bel- és külföldi) Tőkekoncentráció hatása Beszállítói hálózat átalakulása és fejlesztése Kormányzat rásegítő szerepe Szövetségi kapcsolatok, és ezek eredményei Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Mi tehet bennünket továbbra is eredményessé? Az elvárt minőség garantálása Bekapcsolódás a termékfejlesztésekbe A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése A munkaerő képzése, minősége, költsége Az infrastruktúra fejlesztése A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés Specialitások Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

A járműipar szerveződései Szövetségek Magyar Gépjárműipari Szövetség (26 tag) Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége Klaszterek Pannon Autóipari Klaszter Technológiai ágak szerinti klaszterek Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

Köszönöm megtisztelő figyelmüket Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár