Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége H-1119 Budapest, Bártfai u. 5B Telefon 1-203-8144 majosz@mail.datanet.hu www.majosz.hu Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
A szövetség tevékenysége Ellátja tagjai munkaadói érdekképviseletét Segíti az üzleti kapcsolatok létrejöttét, megerősítését Közreműködik tagjai versenyképességének fejlesztésében Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Az iparág főbb adatai: Cégek száma: ~ 340-360 Foglalkoztatottak száma: ~ 97.000 fő Árbevétel: 2650 milliárd Ft. Export hányad: ~ 92% Fő piac az EU Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Magyarországi személyautógyárak AUDI Motor Hungária Kft. Magyar SUZUKI ZRt. Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
AUDI Motor Hungária Kft. Alapítva: 1993-ban Telephely: Győr Magyarország második legnagyobb árbevételű cége Profil: Motor és komponensek gyártása AUDI TT szerelése AUDI TT Roadster szerelése Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár A gyár adatai: 1994-ben indult a motorgyártás 1998-ban indult az AUDI TT összeszerelés 2000-től diesel motor gyártás Jelenleg 7 féle Otto motort és 3 féle diesel motort, továbbá 2 féle AUDI TT tipust gyárt Kiépített kapacitás: 2700 egység R4 Otto motor/nap 2050 egység R4 TDI RD motor/nap 1400 egység V6 motor/nap 300 egység V8 motor/nap 250 gépjármű összeszerelés/nap Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyar SUZUKI ZRt. Alapítva: 1994-ben Telephely: Esztergom Profil: Jármű- és járműalkatrész-gyártás Technológiák: Lemezmegmunkálás Műanyag-feldolgozás Hegesztés Felületkezelés Szerelés Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Főbb adatok: 2007 első hat hónapjában 112.072 gépkocsit gyártott, (év végéig 220.000 várható) Jelentős kapacitásbővítő beruházás folyik évi 300.000 gépkocsi gyártására Gyártott típusok: Új Swift Suzuki SX4 Még ebben az évben új típust bocsát ki Frankfurtban bemutatták a Splasht, a Kizashit és a SX4 WRC-változatát Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Jellemzően kis- és középvállalkozások Jellemző a nagysorozat gyártás és a kooperáció Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Főegység/részegység-gyártók aránya Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Tendenciák A cégszám folyamatosan nő Alkalmazotti létszám nő Folyamatos beruházások az iparban A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak Folyamatos a technológiai fejlesztés A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
A gyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Az improduktív dolgozók arányának alakulása az 1999-es évet véve bázisul Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Közép-Európa, mint a személygépkocsi gyártás helyszíne A gyártási költségek csökkentése érdekében új autógyárak letelepedése (PSA, KIA, stb.) 100-150 Km-es beszállítói vonzáskörzet Magyarország, mint alkatrészgyártó bázis Idetelepített gyártások Bővülő gyártóképesség Új európai gyártóközpontok A globalizáció hatása A redszerbeszállítók dominanciája, ennek hatásai Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
A magyar járműalkatrész-ipar kapcsolatai Beszállítói kapcsolatok Együttműködések (bel- és külföldi) Tőkekoncentráció hatása Beszállítói hálózat átalakulása és fejlesztése Kormányzat rásegítő szerepe Szövetségi kapcsolatok, és ezek eredményei Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Mi tehet bennünket továbbra is eredményessé? Az elvárt minőség garantálása Bekapcsolódás a termékfejlesztésekbe A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése A munkaerő képzése, minősége, költsége Az infrastruktúra fejlesztése A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés Specialitások Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
A járműipar szerveződései Szövetségek Magyar Gépjárműipari Szövetség (26 tag) Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége Klaszterek Pannon Autóipari Klaszter Technológiai ágak szerinti klaszterek Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Köszönöm megtisztelő figyelmüket Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár