E-learning rendszer fejlesztése Oltványi Gábor József Oltványi Gábor József diplomaterv bemutató Konzulens: Jaskó Szilárd 2012.07.04., PPKE-ITK Elektronikus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Advertisements

Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Flex: csak rugalmasan! Kiss-Tóth Marcell Magyarországi Web Konferencia március 18.
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Miskolczi Ildikó
Intranet portál bemutató
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
Étrendkészítő webalkalmazás OO PHP és MySQL alapon 2/4
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
DFAN-INF-524 és DFAL-INF-524 kurzus hallgatói számára
Adminisztratív kérdések
Kabai József AZ SQL-LEDGER SZABAD ÜGYVITELI RENDSZER
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Domain tesztelés bemutatása PHP tesztelés
Weben publikált térképek a földrajzi kutatásokban Ádám Eszter Geográfus MSc hallgató.
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
Statikus vs. dinamikus weblapok
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Web Application for Resource Planning
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
A Mahara 1.4 újdonságai és a Mahara.hu portál
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Előadóról Név: Zumpf Tamás
Silverlight Ajax Network Bridge Orbán Csaba Epam Systems Kft
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Az e-learning rendszer és szereplői
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
Web Architecture. Development of Computing Architectures Monolithic mainframe programming Client Server Real Client Server Web Programming.
Verzió 1.1.  Propszt István (csoportfelelős)  Resz János-Antal  Rusz Erzsébet  Varga Anita.
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
Illés Zoltán ELTE Informatikai Kar
Korszerű webes technológiák
Linux rendszergazda tanfolyam (kezdő) Partíció BT. Kurzus BT. invitel.hu/kurzus.
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
NÁDAI GÁBOR \t Tanulmányi rendszer fejlesztése Nádai Gábor előadása GDF TDK – 2009; Konzulens: Dr. Kovács János.
WEBSTAR CSOPORT WC S ADATBÁZIS VERZIÓKÖVETÉSE: LIQUIBASE Marics Tamás június 20.
Egy keretrendszer bevezetése Affentáller László MarkCon Informatikai Kft.
Hogyan készítheti el egy laikus egy nap alatt az INFOÉRA konferencia programlistázó és értékelő mobilalkalmazását? Menyhárt László Gábor Zamárdi,
IT-DEV-CON – Orchard CMS technológiai áttekintése Turóczy Attila Livesoft Kft.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
Java web programozás 5..
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Szoftver Program – a számítógép számára érthető utasítássor Operációs rendszer – Programcsomag. Kapcsolatot teremt a felhasználó és a számítógép között.
Szoftver Program Operációs rendszer – Programcsomag, kapcsolatot teremt a felhasználó és a számítógép között. Pl: Windows és DOS, Linux (ingyenes), Unix.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
dr. Siki Zoltán BME Általános és Felsőgeodézia tanszék
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Balsai Péter / Mithrandir Kft. Goreczky Roland / Rivendel Kft
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
MySQL története, részei, felhasználhatóság, PHPMyAdmin

Előadás másolata:

E-learning rendszer fejlesztése Oltványi Gábor József Oltványi Gábor József diplomaterv bemutató Konzulens: Jaskó Szilárd , PPKE-ITK Elektronikus oktatás szakirányú továbbképzés

 Válasszon egy létező (nyílt forráskódú) e-learning rendszert !  Ismerkedjen meg az alapelvei vel, a benne használt technológiák kal (programkód, adatbázis)!  Üzemeltesse a rendszert a saját gépén vagy egy szerveren!  Nézzen utána a rendszer eddigi fejlesztésének ! Pl. fejlesztői közösség, fő verziók, verziókövető rendszer.  Részletezze, hogyan támogatja a SCORM szabványt az adott e-learning rendszer!  Egy tetszőleges modult fejlesszen tovább – az elektronikus oktatás szemszögéből hasznos módon!  Esetleg fogadtassa el változtatását a fejlesztő szervezettel! 2 Feladatkiírás 1. „Egy tetszőlegesen választott e-learning rendszer továbbfejlesztése”

 Távoktatás, elektronikus oktatás, e-learning, LMS, CMS, LCMS, VLE, Virtual School  Tanulásigény (LLL), képzésigény (cégek)  Szereplők: rendszergazda, adminisztrátor, oktatásszervező, tananyagfejlesztő, kurzuskészítő, oktató, hallgató szabványok  Egységesítés => szabványok, pl. SCORM  Újrafelhasználhatóság  Újrafelhasználhatóság => LO-k: Képzés, kurzus, tanóra/teszt, oldal, média-elem  Előzmények  Előzmények/egyéb E-learning rendszerek: › Oktatásban: ingyenes (WebCT, Atutor, Moodle) › Cégeknél: IT-multik (Oracle, iLearning, IBM L.Space)  Előzmények  Előzmények/Moodle fejlesztéséről › jól dokumentált: moodle.org moodle.org 3 Fogalmak, előzmények 2.

 SzoftverPty LtdPartner Community  Szoftver (LMS/CMS/VLE); Moodle Pty Ltd.; Moodle Partner hálózat; Moodle Community (moodle.org)moodle.org odular bject-riented ynamic earningnvironment M odular O bject- O riented D ynamic L earning E nvironment  Felhasználók (e-learning szerepek szerint), kurzusok, tanórák, tesztek, hallgatók előrehaladásának nyomonkövetése, chat, címkék, wiki, fórumok, hírek, belső levelezés, értesítők, kérdőívek, stb…  Technológiai alapok: › nyílt forráskódú, ingyenes, PHP-alapú keretrendszer › Keretrendszer: PHP (kódkönyvtár + adatkönyvtár – moduláris!) › Adatbázis: választható ( MySQL, PostgreSQL, MSSQL, Oracle, SQLite ) › JavaScript: YUI, de elvileg JS nélkül is futnia kell, modularitás! › Verziókövetés: git (verzió-branch-ek…) 4 3.

 1999, Martin Dougiamas, 2002: 1.0, 2012: 2.3.  főverzió/ major /release, alverzió/ minor ; stable/unstable, alpha, beta, RC, heti release-ek  SCORM anyagot nem lehet létrehozni a Moodle-ben, de importálni és megjeleníteni lehet, vannak letölthető demó SCORM-anyagok is a Moodle egyik oldalán.  Kurzus, szerkesztési mód  Tananyag hozzáadása  SCORM-csomag => egy link jelenik meg a kurzusunkban  Példa: egy teszt csomag, médiaelemekkel tarkítva… 5 Verziók és SCORM 4.

6 Fejlesztői modell, telepítés és üzemeltetés 5.  Cél: › elérni a Moodle legújabb frissítéseit › egy „éles” és egy „teszt” Moodle rendszert üzemeltetni › Ide saját módosításokat is fejleszteni – a saját gépünkről – esetleg egy kolléga is tudjon hasonlóan fejleszteni.  Telepítés: › Szerver-oldal: apache, php, mysql, git  moodle.git klónozása  saját „origin”, éles és teszt környezetek létrehozása újabb klónozással  üres adatbázis létrehozása, moodle-telepítés követése › Fejlesztői gépen (lehet akár Windows is!):  EasyPHP – phpMyAdmin, adatbázis dump, local alias  git – klón a szerverünkről, moodle: config.php  Üzemeltetés  Üzemeltetés, karbantartás, frissítés, saját fejlesztések: › git remote update, git pull, …, git checkout, git commit, git push, git rebase/merge Official Moodle git repo (git://git.moodle.org/ moodle.git) Official Moodle git repo (git://git.moodle.org/ moodle.git) OurServer Our Moodle git repo origin Our Moodle git repo origin Our Moodle site (moodle.ourserver.com) Our Moodle site (moodle.ourserver.com) Moodle test site MyMachine My Moodle dev git repo My Moodle dev git repo OtherMachine OtherMoodle dev git repo OtherMoodle dev git repo

 Tracker :  Tracker : a Moodle teendő-listája, feladatok: „issue”-k. Projektek: › Moodle; Community Sites; Mobile; › QA; Testing; Non-core contributed modules  Kontribúció :  Kontribúció : közreműködés a Moodle fejlesztésében › Ehhez meg kell felelni a „ coding standards ”-nek › Fő verzióhoz „Moodle” projekt-beli issue-nak kell lennie, a sajátok a „contrib”-ba mennek, ami a bővítménykönyvtárban jelenik meg (plugins) › Saját github létrehozása, issue a Trackerben (contrib + QA/Test), dokumentáció, fórumtémák.  A Moodle bővítése: pluginok (komponensek, bővítmények) › docs.moodle.org /dev/Plugins, meglévők: moodle.org /plugins docs.moodle.org /dev/Pluginsmoodle.org /plugins  Egy komponens: › modularitás => adott mappa almappája › meghatározott elnevezések, kötelező fájlok, osztály-öröklődés pl.: /blocks/conversations/  versions.php, (edit_form.php), blocks_conversations.php, lang/en/block_conversations.php › class block_conversations extends block_base { … 7 Tracker, kontribúció, fejleszthető komponensek 6.

 PHP: › config.php vs. install.php; lib/setup.php, lib/… › osztály-öröklődés modulonként › business logic és a template nem különül el…  › régi, elavulós PHP-s stílus fellelhető (var, global)  Adatbázis: › nincs objektum-relációs leképezés (ORM)  (=> adatbázis-szerver függő is lehet a lekérdezés) › nagyjából logikus, de van redundancia…  JavaScript: › YUI ~ nem használtam, helyette jQueryt… › a YUI gyorsabb, könnyebb súlyú, és modulárisabb, szigorúbb elvekkel, a jQueryt gyorsan lehet fejleszteni  Fejlesztőeszközök: › Linux/Windows?, Virtualbox ? Eclipse/Netbeans?; Notepad++ › EasyPHP phpMyAdmin/MySQL WorkBrench; PuTTY › git – GitK, GitGUI, Git Bash (~linux shell), KDiff3 › böngészők: Firefox, Chrome, + fejlesztésre: Inspector-ok, FireBug 8 Fejlesztői megjegyzések 7.

9 Conversations Block 8.  Ötlet, motiváció: › interaktív, felhasználóbarát, intelligens kommunikációs felület (chat+messaging) › nincs még hasonló plugin  Specifikáció: › block+modul integrált chat és levelezéssel, auto-frissítés, paraméterezhetőség › listázás: online felhasználók (vagy egyéb szűrés) – rájuk kattintva cset vagy levél-oldal › üzenetlistázás: felhasználónként, önfrissülő › új üzenet jelzése, olvasatlan-számláló, stb.  Implementáció: › egy központi AJAX-hívásra épül, › aminek egy paraméter-listjától függő funkciók hajtódnak végre – szerver- és kliens-oldalon is egy-egy „handle” függvény kontrollálásával. › listák betöltése: késleltetve, utána már csak frissítés › levélfolyam: korábbiak betöltése csak kérésre  Publikáció / hátra van : › a modul – csak a blokkon dolgoztam eddig › blokk funkciók, pl. chat egyesítése, chat elérhetőség › jQuery helyett YUI › fordítások

10 Demó 9.

 E-learning rendszerek alapfogalmai  Moodle vizsgálata › fejlesztésre alkalmas telepítési és üzemeltetetési modell és ennek kivitelezése › SCORM: megjeleníthető, de nem fejleszthető › fejlesztői közösség, verziók, tracker (feladattár), kontribúció feltételei › fejleszthető bővítmények, bővítménytár  Conversations block: saját fejlesztés › ötlet, specifikáció, elkészült részek és tervek Összefoglalás