Kinszki’s art Kinszki Imre müvészete
Tudnivalók Az 1901 március 10-én Budapesten született Kinszki Imre nem csak mint fotográfus érdemel figyelmet. Igazi polihisztor volt, filozófiai, természettudományos, irodalmi és ismeretterjesztö munkássága is jelentös. Cikkei jelentek meg a Nyugatban, a Századunkban, az Aurórában. Feljegyzései tanúsága szerint felvételeit a 20-as évek elejétöl készítette, s csak a történelem szabott határt alkotni akarásának. 1931-ben a Magyar Amatörfényképezök Országos Szövetsége tagjai sorába fogadja. A Fotómüvészeti hírek 1932-es számában "A múlt árnya" címmel adja közre írását, melyben a hagyományos - a MAOSZ által is képviselt - értékeket támadja, s határozottan foglal állást az "új fényképészet" mellet, mely a "Neue Sachlichkeit"-hez áll közel. Ez az ellentét vezet ahhoz, hogy néhány társával együtt kilépjen a MAOSZ-ból, s 1937-ben megalakítsa a Modern Magyar Fényképezök Csoportját. Az MMF egyik legjelentösebb vállalkozása a Daguerre centenáriumi kiállítás, mely utóéletéhez tartozik az 1939-ben megjelent Magyar fényképezés címü album, melynek szerkesztésében Kinszki is részt vett. 1931-töl rendszeresen publikált a hazai és külföldi fényképészeti lapokban, gyakran kapott megbízást az American Photography, a Studio és a Popular Photography címü lapoktól is. He was born on 10, March, 1901, in Budapest.He was not only a photographer, his philosophical, scientific, literary articles were published in different newspapers, journals(Századunk, Auróra).He took his 1-st photos at the beginning of the 20-th century. He published his articles in the foreign journals also(American Photography, Studio, Popular photography). He founded the Group of Modern Photographers in 1937.In 1939 the Hungarian Photography Album appeared, where Kinszki also worked as an editor.
Stílusáról Kinszki a városi élet modernistalátása és a modern világ mindennapos tárgyai az idöszak csodálatos dokumentumai az kettö World Wars Kelet-Európában. Fényképezö bódé napvilágban és éjszakai utcai lámpák által szemtanúja volt az ö körüli világnak és az alak, fény és árnyék melléhelyezett elemeinek hogy dinamikus fogalmazásokat hozzon létre. His style:He took his photos between the 2 world wars. He showed the city life, the objects of the modern world. You can admire his shadows, shades, light, night and day.
Fotográfiái A Király utca, 1929 Ez a kép is a mindennapi életet mutatja meg, hogy 1929-ben milyen is volt a hétkoznapok menete His photos-Király Street.This photo shows the everyday life in 1929
Shadows, 1929 Árnyékok, 1929 Budapest, 1929
Locomotive, 1929 After the rain, 1930
Typewriter, 1930 Shadow on the snow, 1931
Családi idill egy bérház udvarában, 1932 körül Family idyll in a house yard around 1932 Családi idill egy bérház udvarában, 1932 körül
Triciklit toló férfi, 1935 körül Man with tricycle, around 1935------------------------Village street in the morning, around 1932 Triciklit toló férfi, 1935 körül Falusi utca reggel, 1932 körül
Munkában, 1936 Pihenö fuvaros, 1935 körül Relaxing carrier around 1935, At work,1936 Munkában, 1936 Pihenö fuvaros, 1935 körül
Chess Night phantoms, 1938
Judit, 1934 Man with the bike Férfi biciklivel
Bulilding workers, 1932 Children walking
Ez az utolsó képe, amiröl tudunk The photo on the right is the last of his pictures Ez az utolsó képe, amiröl tudunk Bridge and Fog, 1930
Készítette: Hutter Réka Made by Hutter Reka