PROJEKT A GYAKORLATBAN AVAGY A TANULÓPÉNZT MEG KELL FIZETNI
CSAK JÁR A SZÁM, JÁR A SZÁM… •TÉMANAP •TÉMAHÉT •PROJEKT: MÓDSZER?IRÁNYZAT?STRATÉGIA? NEM A TÉNYSZERŰ ISMERETEK FONTOSAK, HANEM A MEGSZERZÉS FOLYAMATA
A PROJEKT FELDOLGOZÁSÁNAK LÉPÉSEI Hogyan készül a palacsinta? •Témaválasztás- (CSAK DEMOKRATIKUSAN : AMIKOR A NYÚL VISZI A PUSKÁT) a tanulónak legyen köze hozzá ( de az se baj, ha téged is érdekel) egységben az erő (mindenki egyért, egy mindenkiért) ( csoportos megoldás), nincs versenyszellem=EGYÜTTMŰKÖDÉS •Tervkészítés a feldolgozáshoz (olyan, mint a kőleves a mesében: mindent beledobálunk, de tervszerűen!) •Adatgyűjtés (innen is- onnan is: idő-tehetség és kitartás kérdése )
•A téma feldolgozása (itt nincs rossz megoldás, de tökéletes munkát sem végezhetünk) •A produktum összeállítása (már látjuk az alagút végén a fényt) Ez a legizgalmasabb része a projektnek •A produktum bemutatása ( ahány ház, annyi szokás) •A produktum értékelése/következtetések ( csak a szépre emlékezem) Tulajdonképpen jól sikerült, de…
•Általános fogalom aktualitásegyedi elképzelések •EnergiaKarácsony „Nárcisz nap” •Kölcsönhatás A Föld napjaDeák-nap •Ritmus, Víz stb. Húsvét I. István (névadó) • • Bármi, ami benned valamit megmozgat! A TÉMA
TERVKÉSZÍTÉS •Tájékozódás a szakirodalomban •Aktív mag létrehozása •Tájékoztatás: iskolavezetés-szülő- diákok •Munka- SZM gyűlés értekezleten isk.hirdetés/of.órák
István projekt Homokszentgyörgy •M•Miért pont István? •M•Miért pont most? •M•Miért projekt? •A•A terv: kellemest a hasznossal •N•Névadó ünnepség + István projekt –I–István programok –O–Osztályfeladatok –É–Értékelési kritériumokISTVÁN-DEÁK
Hol tartunk most? •Témaválasztás: Szent István a- 10 éves évforduló •Tervkészítés:külön dokumentum, amit minden ped. megkapott •Adatgyűjtés •1.történelem szakosok/tanítók - alapozás Osztályfőnökök:a választott feladatnak megfelelően irányítja az adatgyűjtést, koordinál