A holokauszt tanítása iskolámban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Szemléletformálás és közös munka a Centropa filmjeinek segítségével Komódi Andrea Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Mezőberény.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L II. félév.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A HORVÁT NEMZETISÉGI OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A kerettantervek fejlesztése
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Általános iskola első osztály
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Projekt program Magyar-lengyel bábjáték Magyar-lengyel mesekönyv Magyar-lengyel képregény Magyar - lengyel színdarab + EMK TRAINING + LENGYEL.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A munkahelyi diszkrimináció
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
Érettségi élő idegen nyelv
Szakmai és személyes portfólió elkészítése
DARUS a gyermekekért.
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Új tendenciák a történelem-tanításban
Cím elrendezés Alcím.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Köszöntjük intézményünkben!
Címdia elrendezés Alcím.
Előadás másolata:

A holokauszt tanítása iskolámban Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium Foki Tamás; 2012. Centropa szeminárium

Alkalmak, helyzetek Történelem, társadalomismeret: 8. és 12. évfolyam- a tananyagba illesztve (1-2 óra) A holokauszt áldozatainak emléknapja a 9. évfolyam számára (4-6 óra) Magyar irodalom: Radnóti Miklós (12. évfolyam) Képzettségek: a Yad Vashem Intézet (Jeruzsálem) 120 órás tanfolyamát 2 fő, a Wannsee-i Holokauszt Dokumentációs Központ (Németország) 60 órás tanfolyamát 1 fő végezte el.

A holokauszt áldozatainak emléknapja; április közepe; 9. évf. Előadások, filmnézés- beszélgetés csoportokban Kiállítás rendezés (9. o.- 12. o.)- tárlatvezetés (12. osztályos önkéntesek a 9. osztályosoknak) Kiállítás látogatás, feldolgozás (pl. Auschwitz- album, Történetek egy családi albumból- Holokauszt Emlékközpont, Páva u.) Zsidó kultúra, hagyományok (és a holokauszt)- forgószínpad – 12. osztályosokkal Identitásjátékok (és a holokauszt)- forgószínpad- 12. osztályosokkal

Születési és halálozási hely és idő- családfa Rövid szempont lista- családkutatáshoz- 8. osztály  1. A család eredete: a dédszülőkig, ükszülőkig  2. Nagyszülők, szülők:  Születési és halálozási hely és idő- családfa  Név, névváltoztatások; Anyanyelv és más használt nyelvek  Iskolázottság és foglalkozás, munkahelyek, anyagi és pénzügyi körülmények  Lakás/ház: szobák száma, berendezés, víz, világítás, fűtés módja, gazdálkodás, kert, állatok  Öltözködés, viselet és divat  Vallásosság, politikai, társadalmi vagy kulturális tevékenységek  Családi történetek, legendák a családról, gyermekkorról Mindennapi élet  

Gyökerek!

Családtörténeti szempontok és tanulságok Megjelenítés: 4-6 oldal; képek, képaláírások; rövid szövegek; tárgyak Kiállítás a tárgyakból

A Centropa filmek feldolgozása csoportmunkában a 8. osztályban 1) Mindenki mindent lát, de a „saját” filmjére koncentrál. 2) Minden csoport kitölt egy lapot. 3) Csoportbeszámolók, megbeszélés. Kitöltendő: A csoport tagjai: Az epizód címe: A szereplő(k) társadalmi helyzete: A mesélő személyes tulajdonságai: Fordulópont(ok) az életut(ak)ban:

Csoportmunka - haszon Adaptivitás (tanulókhoz alkalmazkodó tanítás): A látens tudást manifesztté tétele A többlettudás hasznosítása tanórán Szociális tanulás Kooperáció Motiváció Reagálás a tévképzetekre, az előítéletekre A tanár szerepe: Készenlét Megfigyelés Beavatkozás

Történelemórán, a második világháború témakörében Tárgyszerűen Tényszerűen Vitákra, dilemmákra figyelemmel Források: szövegek, képek, filmek, filmrészletek (dokumentum és játékfilmek) feldolgozása és értékelése [esetleg családtörténeti adatok, dokumentumok, történetek beemelése]

Előítélet és önigazolás Ha kárt okozunk más embereknek, embercsoportoknak igazolás magunk számára (bűntudatunk kiküszöbölésére) lekicsinylés (olyan tulajdonságokkal való felruházás, amely magyarázatot ad saját tetteinkre)