 29 000 ember él az Avason, egymástól elszigetelve, panelházak magányában  Nincsenek találkozási lehetőségek  Nincsenek közösségi terek (nincs művelődési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Családi nap az Értelem és érzelem jegyében
Budapest Főváros Ifjúsági Koncepciója „Kezdeményezés, Koordináció és Kooperáció” Gergely Péter április 6.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
Rettegi Attila programja
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
Bemutatkozik a Kecskeméti Ifjúsági Kerekasztal
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
„A BAKONYÉRT” Egyesület fejlesztése a TÁMOP projekt keretében.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
BIZTONSÁGOS MÓRAHALOMÉRT Főpályázó: Mórahalom Város Önkormányzata.
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat szerepe a szociális város- és település-rehabilitációs folyamatokban.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Mezőnagymihály, december 9.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Wichern Alapítvány a magyarországi szociális munkáért és ifjúságvédelemért Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Tranzit Szolgálat.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
TRANZIT ADDIKTOLÓGIAI SZOLGÁLAT
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
"NYITOTTABB HŐS UTCÁT" KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSSEL A SZEGREGÁTUMBAN ÉLŐK HÁTRÁNYAINAK MÉRSÉKLÉSÉÉRT PROJEKTBEMUTATÓ.
Harruckern János Közoktatási Intézmény Gyula „Zöld út a jövődhöz” május 01. – február 28 TÁMOP B
Pillanatképek a Hős utcából Előzetes eredmények a júliusában lefolytatott szociológiai kutatásból Vigvári András ELTE Angelusz Róbert Társadalomtudományi.
Kik vagyunk? A szervezet alapítói elsősorban az ELTE szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus, pszichológus és jogász hallgatói közül kerültek.
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
A polgárőrség: alulról szerveződő, helyi lakosok által létrehozott, az adott település közigazgatási határain belül működő, a helyi közbiztonság javítása.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Tervezési folyamat.
LEADER, Identitás, Sport
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Győri helyi közösség Helyi közösségi fejlesztési stratégia
Óvodai és iskolai szociális segítés
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

 ember él az Avason, egymástól elszigetelve, panelházak magányában  Nincsenek találkozási lehetőségek  Nincsenek közösségi terek (nincs művelődési ház, nincs szórakozóhely, nincs nyitott ház, ami befogadná a programokat, közösségeket, beszélgetni vágyókat, gyerekeket, …)  Vannak tenni akarók, egymástól külön-külön dolgozva

 Az Avason lévő Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium meghívása  Az iskolaigazgató tervei, partnerség kialakulása -A Jezsuita Gimnázium, az Avasért Egyesület és a Dialóg Egyesület együttműködésében kezdődött a program  2009 február - közös cél meghatározása  A program célja: közös gondolkodás, cselekvés lakóhelyünkért, az Avasi lakótelepért  2009 május - a program előkészítése

 Egyesületünk 2009 májusától alkalmanként, majd szeptemberétől tematikus foglalkozások keretében rendszeresen megkezdte ifjúsági közösségfejlesztő koordinátorok felkészítését, egy hosszú távú munka előkészítő szakaszaként.

 2009 decemberében ezzel párhuzamosan az Avason működő  oktatási,  szociális intézmények,  társadalmi csoportok vezetőit meghívtuk egy Fórumra, amelyen elindult a közös gondolkodás az Avas közösségi életének fellendítése érdekében.

 potenciális közösségi terek közös feltárása,  közös kialakítása - közösségi tervezés  tartalommal való megtöltése közös erővel – kulturális, szabadidős programok szervezése  közösségi hasznosítás

 Az Avasért fórumok alkalmain tanulmányoztuk az avasi intézményvezetőkkel Miskolc város IVS-ét. Munkánkkal az abban tervezett fejlesztéseket is kívánjuk segíteni, együttműködve a város főépítészével.

 Az avasi aluljáró kulturális programokkal való megtöltése  Közterület parkosítása, szépítése: első ízben a Jezsuita Gimnázium és az egyetem közötti terület parkká szépítése. Az Avas Városrész közepén elhelyezkedő zöld övezeti, jó levegőjű környezetben lévő terület alkalmas szervezett szabadtéri programok mellett kötetlen sétákra, közös programokra, sportolásra.

2010 tavaszán a Budapest Műszaki Egyetem építész hallgatóinak segítségével közösségi tervezést valósítottunk meg az Avason.  terv az avasi aluljáró közösségi célú használatára, (a funkcióját vesztett aluljáró a lakótelep közepén van kihasználatlanul)  és a Munkácsy Mihály Általános Iskola udvari rekonstrukciója egy szabadtéri színpaddal

 Ehhez kapcsolódik a Városmegújítási munkacsoport, amely a Közösségfejlesztők Egyesületének vezetésével és Norvég Civil Támogatási Alap támogatásával vizsgálja a helyi közösségek bevonásán alapuló városmegújítás kérdéskörét.  A munkacsoport céljai: összegyűjteni a fellelhető ismereteket, korábbi kutatásokat, egyetértésre jutni a módszertani kérdésekben, városmegújítási protokoll összeállítása, gyakorlati tervezési programba bekapcsolódni, azt befolyásolni, tapasztalatot szerezni. TERVEZZ BÁTRAN! programjuk g yakorlati beavatkozó terepe lettünk.

 Az akciónapból hagyomány, évi két alkalommal – nyilvánosság, akciószerű közös cselekvések  Szeretet iskolája – avasi cigányok felzárkóztató programja önkéntes tanárok bevonásával  Közösségfejlesztő folyamat beindítása, egyetemisták bevonásával mikrokörnyezetben  Közösségi tervezés folytatása – IVS-hez illeszkedve, ennek segítéseként lakossági fórumok, Avasi Fórum folytatása

 Célja a lakók aktivizálása, a lakókörnyezet önerőből történő fejlesztése, a lakóközösség megerősítése.  A folyamat hosszú távra (2-3 évre) tervez, ennek első lépése volt a lakókkal elkészült interjúk. Következő lépésekként olyan közösségi beszélgetéseket tervezünk, amelyek a feltárt helyi értékek, problémák, és lehetőségek mentén indulnak el, és generálnak olyan helyi cselekvéseket, amelyek megoldások a jobb életminőség felé.

Az Avasi Ifjúsági csapat, a Dialóg Egyesület, az ÉLETFA Segítő Szolgálat Egyesület és a Debreceni Egyetem szociális munkás hallgatói interjúkat készítettek a lakóházakban. 104 beszélgetés,(interjú) készült el.

- Városi Főépítésszel egyeztetés - Közösségi tervezés lépéseinek tervezése májusi akción újabb kérdőívezés és lakossági fórum

Info:   Dialóg Egyesület Közösségfejlesztői: Sélley Andrea  Molnár Aranka  Avasi Ifi műhely koordinátorai: Mozgó Mónika  Mozgó Endre 