V. Kollégiumi Konferencia 2010. március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakképzésben
Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szaktanácsadó segítő szerepe
Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.
A tanárképzés szerkezete
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Integráció, inkluzió PPK,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Felvételi a középfokú iskolákba
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye

Országos adatok Kollégiumok száma Diákok száma60-65 e Hátrányos helyzetű tanulók40 % Gimnáziumban tanulók24,5 % Szakközépiskolában tanulók48.1 % Szakmunkásképzésben tanulók20,4 % Általános iskolában tanulók4,0 % Egyéb3,2 %

Fővárosi adatok Kollégiumok száma25 Diákok létszáma3879 Hátrányos helyzetűek16,4 % SNI5,7 % SZEGREGÁLT nevelésben tanulók0,4 %

A közoktatás felépítése  Óvoda  Általános iskola  Középiskola  Gimnázium  Szakközépiskola  Szakiskola  Szakmunkásképző  Kollégium

Kollégium - intézményfilozófia  Nevelési- oktatási intézmény, mely  Szociális hátrányok kompenzációját végzi  Tanulássegítő tevékenységet végez  felzárkóztatás,  tehetséggondozás  Életmód-modell nyújtása – szabadidős tevékenység

A tanulók összetétele  Hagyományos középiskola évfolyama  Művészeti oktatásban résztvevők  Szakképzési, technikusi (OKJ) képzésben tanulók  Sajátos nevelési igényű tanulók:  Enyhe értelmi fogyatékkal élők (F70)  Mozgásszervi fogyatékkal élők  Érzékszervi fogyatékkal élők  Részképesség zavarral rendelkezők:  diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia

SNI + HÁTRÁNYOS HELYZET „Zűrös gyerekek” „Zűrös gyerekek” iskolában és kollégiumban! iskolában és kollégiumban! Alternatív pedagógiai módszerek alkalmazása Alternatív pedagógiai módszerek alkalmazása

o Egyéni fejlesztési terv minden tanulóról; o Folyamatos visszajelzés, teljesítményértékelés; o Kapcsolattartás a szülővel, gondviselővel; o Együttélési normarendszer kialakítása – „Csoport alkotmány” készítése

Pedagógusok a kollégiumban Igazgató Általános igazgatóhelyettes Fejlesztő pedagógus PszichológusNevelőtanár Esetmegbeszélő csoport Fókusz csoport Egyéni Nevelőtanári konzultáció Nevelési igazgatóhelyettes Szabadidő- szervező SzociálpedagógusKönyvtárosNevelőtanár Gazdasági igazgatóhelyettes Gondnok Karbantartók Takarítók Recepciós Gazdasági dolgozók Kollégiumi titkárság Ápolónő RendszergazdaBelső ellenőr Innovációs Csoport

Tanulók közösségei Lakócsoport Napindító órák Fejlesztőpedagógiai órák Nevelőtanári órák Szilenciumi csoport Szabadidős tevékenységek Szociálpedagógiai tevékenységek csoportjai Pszichológiai foglalkozás Tanulói önkormányzat

Pedagógus személyisége • Felvételi eljárás • Pedagógiai tevékenység folyamatvizsgálata • Célkitűző-visszajelző interjú • Önértékelés, vezetői értékelés • Nevelőtestületi tréningek, egyéni és csoportos szupervízió

Szakmai tevékenység bemutatása  Kétévenkénti szakmai konferenciák  Workshop  Kiadványok, weblap, előadások, bemutató órák, „Nyílt nap”

Köszönöm figyelmüket! Mikes György tanügyigazgatási szakértő, a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium igazgatója