Klemmné Lőrincz Ildikó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel Páva Péter igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Pécsi Megyeközponti Tankerülete.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Egészséges életmódra nevelés az iskolában, a Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel Selmeczi Zoltán.
A középfokú iskolai felvételi eljárás ütemezése a 2011/12. tanévben.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szabó György ÉM-i Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Bódor Andrea BAZ Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel
Zöldségek és gyümölcsök az egészséges táplálkozás tükrében
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Miskolc május 21.
Török Szabolcs tankerületi igazgató
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Oktatás kiemelkedő fontossága
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Továbbtanulás 2013/2014..
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Iskolakert.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A Széchenyi kártya jelentősége a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei vállalkozások életében Miskolc, május 9. Bihall Tamás elnök.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Előadás másolata:

Klemmné Lőrincz Ildikó Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Miskolci Tankerülete Miskolci Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója

. A PROGRAM CÉLJA Az általános iskolák 1-6. évfolyamos tanulóival megkedveltetni a zöldségeket, gyümölcsöket, ezáltal hosszú távon emelni a korosztály zöldség-, gyümölcsfogyasztását, így hozzájárulni az egészséges táplálkozási szokások kialakulásához, valamint a túlsúlyosság és az elhízás elleni küzdelemhez

Lényeges változások a 2013/2014-es tanévben A Vidékfejlesztési Minisztérium 50/2012.(V.25.) rendelete az iskolagyümölcs program végrehajtásáról Lényeges változások a 2013/2014-es tanévben Kibővített célcsoporttal folytatódott a program, hiszen ettől a tanévtől az alsó tagozatosok mellett az általános iskolák 5-6. évfolyamán tanuló gyermekek is részt vehetnek a programban. 2013/2014. tanévtől kezdve az iskolagyümölcs-programban való részvételhez szükséges megállapodásokat nem a köznevelési intézményeknek, hanem az intézmények fenntartóinak kellett megkötni a szállítókkal.

FELADATOK A FENNTARTÓ RÉSZÉRŐL: A megállapodás megkötése a szállítóval. Felelősség vállalás egyes kísérő intézkedések végrehajtásáért. Könyvelés. (pénzforgalom nélküli) Minőségi kifogás esetén az MVH értesítése. Közreműködés a program helyszíni ellenőrzése során. Kérésre közreműködés a program értékelésében.

FELADATOK AZ ISKOLA RÉSZÉRŐL: A termék átvétele, átmeneti tárolása a tanulóknak való kiosztásig. A termék kiosztása a tanulóknak (a közétkeztetéstől eltérő időpontban). Legalább két kísérő intézkedés végrehajtásában való közreműködés. Plakát elhelyezése a főbejáratnál.

Nyilvántartás vezetése (a programban és a kísérő intézkedésben résztvevő tanulók számáról és a kiosztott termék mennyiségéről), a nyilvántartásokat 5 évig meg kell őrizni. Selejtezési jegyzőkönyv vezetése. Minőségi kifogás esetén jegyzőkönyv felvétele. Közreműködés a program helyszíni ellenőrzése során. Kérésre közreműködés a program értékelésében.

FELADATOK A SZÁLLÍTÓ RÉSZÉRŐL: A termék kiszállítása és átadása a köznevelési intézménynek (legalább heti egyszeri szállítás). Legalább két kísérő intézkedés vállalása(önállóan, vagy az intézménnyel közösen - megállapodás alapján). Kommunikáció (plakát elkészíttetése és átadása a köznevelési intézménynek).

A NEMZETI ISKOLAGYÜMÖLCS PROGRAM A KLIK ÁLTAL FENNTARTOTT ISKOLÁKBAN MEGYE ELLÁTOTT GYERMEKEK / FŐ SZERZŐDÉSEK SZÁMA / DB SZÁLLÍTÓK SZÁMA / DB ELLÁTOTT TELEPÜLÉSEK / DB BARANYA 14 643 50 2 55 Borsod-Abaúj-Zemplén 36082 152 8 128 BÁCS 20 000 65 7 49 BÉKÉS 10 698 38 3 33 CSONGRÁD 11 653 43 4 20 FEJÉR 17 252 76 5 GYMS 19 401 83 1 63 HB 24 862 79 46 HEVES 12 817 69 JNSZ 16 337 51 6 KEM 16 447 39 NÓGRÁD 7 472 PEST 53 436 192 9 174 SOMOGY 14 626 66 61 SZSZB 26 865 124 10 115 TOLNA 11 128 36 30 VAS 10 079 52 VESZPRÉM 13 406 75 53 ZALA 11 689 ÁTLAG 18105

Az iskolagyümölcs-programban résztvevő telephelyek száma és tanulók száma tankerületenként   Tankerület Az iskolagyümölcs programban résztvevő telephelyek száma Iskolagyümölcsben részesülő tanulók száma 1. Cigánd 8 1.247 2. Edelény 10 1.765 3. Encs 1.768 4. Gönc 7 1.122 5. Kazincbarcika 3.977 6. Mezőcsát 3 671 7. Mezőkövesd 1.898 8. Miskolc 37 10.248 9. Ózd 13 3.300 10. Putnok 5 1.093 11. Sárospatak 980 12. Sátoraljaújhely 2 886 13. Szerencs 2.371 14. Szikszó 6 1.754 15. Tiszaújváros 2.245 16. Tokaj 757 Összesen: 152 36.082

A szállítók által vállalt kísérő intézkedések Interaktív honlap létrehozása Tanulmányutak termelőkhöz Oktatási segédanyag készítése Oktatási tevékenység Versenyek, pályázatok kiírása, szervezése, azok jutalmazása Kóstoltatás (legalább 4 féle gyümölcs és zöldség) A programban résztvevő intézményeknek a gyümölcsöt Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 16 tankerületbe 8 termelő szállítja.

TAPASZTALATOK - a szemlélet formálásához kiváló – egészséges életmód - az étkezési szokásokra vonatkozó ismeretek bővítése - tudatosabb fogyasztókká válnak a tanulók – reméljük a szülők is - az iskolagyümölcs-program növeli a gyermekek gyümölcsfogyasztását a hátrányos helyzetű gyermekek számára jelentős részben az iskolagyümölcs-program biztosítja a napi gyümölcsfogyasztást az idei tanévtől kiszélesedett a célcsoport (1-6. évfolyam) - az intézményekben egyértelműen örömmel fogadták a 2. és 3. időszak között hosszú idő marad ki – változás a módosítás következményeként, nő a lefedettségi idő az adminisztrációs (nyilvántartás, átvétel, selejtezés) és szervezési feladatok (kiosztás) az iskolában megnövekedtek – MEGÉRI !

Miskolci Arany János Általános Iskola és AMI TERVEK Miskolci Arany János Általános Iskola és AMI Egészséges táplálkozás nap – közös program, szülők, óvoda, iskola Zöldségek és gyümölcsök – témahét a festészet tanszakon Részvétel a diákokkal zöldség-gyümölcs termelőkhöz szervezett tanulmányúton Projekthét :egészséges táplálkozás, mozgás, szabadidő

Az iskolagyümölcs-programhoz kapcsolódó tevékenység

Az iskolagyümölcs-programhoz kapcsolódó tevékenység

Az iskolagyümölcs-programhoz kapcsolódó tevékenység

GYEREKEK RAJZAI