GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VI. Országos Konferencia Budapest, február
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Tematika 1, Az adatforrás 2, Érdeklődés az egészség iránt 3, Egészségtudatos olvasók 4, Az egészségtudatos olvasók médiahasználata 5, Konklúziók
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 1 Az adatforrás
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 4 Nemzeti Média Analízis A nyomtatott sajtó piac hivatalos közönségkutatása 1995 óta A GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös kutatás Közel 200 sajtótermék, illetve televíziók, rádiók, és az Internet közönségkutatása, azaz a legnagyobb multimédia kutatás Magyarországon A 8 éve jórészt sztenderd kérdőív miatt hosszú idősorok is elemezhetők Az olvasók szegmentálására rengeteg információt gyűjtünk a médiahasználaton kívül, mint pl.: érdeklődés, szabadidő eltöltés Az adatok rendkívül megbízhatóak, miután a kutatás mintaszáma évi között mozgott. (Mintahiba < 1%)
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 2 Érdeklődés az egészség iránt
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 6 Rendszeresen sportolók arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében százalék évesekmagas végzettségűek nagyvárosiak
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 7 A természetgyógyászat iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében százalék nők évesek magas végzettségűek
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 8 Az orvostudomány iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében százalék nők 50+ évesek
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 9 Az egészséges életmód iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében százalék nők18-39 évesek magas végzettségűek
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 3 Egészségtudatos olvasók
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 11 Egészség megőrzéssel foglalkozó lapok olvasottsága Ezer fő
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 12 Egészség megőrzéssel foglalkozó lapok „Az egészség lapok” a nyomtatott sajtó közönségkutatásban • Családi Lap • Elixír • Ideál Reforméletmód Magazin • Patika Magazin • Természetgyógyász Magazin Női életmód lapok • Cosmopolitan • Joy • Shape • Beau Monde • Elle • Diéta & Fitness • Wellness
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 13 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – nemek szerint
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 14 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – korcsoportok szerint
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 15 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – iskolai végzettség szerint
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 16 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – társadalmi státus szerint
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 17 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – településtípusonként
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 4 Egészségtudatos olvasók médiahasználata
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 19 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Újságolvasás - Átlagosan olvasott lapok száma
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 20 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Televízió nézés – tévézésre fordított idő hossza
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 21 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Rádiózás – rádiózásra fordított idő hossza
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 22 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Internet – Internet hozzáféréssel rendelkezők aránya
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 5 Konklúziók
GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 24 Konklúziók • Bár a lakosság reáljövedelme, a kiskereskedelmi forgalom, a szabadidőre fordított idő és jövedelem 1998 óta folyamatosan nő, a lakosság érdeklődése 1998 óta nem növekedett (sőt inkább csökkent) az egészséges életmód iránt. • Részben ebből következően, részben a lappiaci trendeket követve csökkent az egészség és életmód lapok olvasottsága is. • E lapokat egyébként sem teljesen az egészséges életmód iránt érdeklődők, hanem a középkorú, magas végzettségű, magas státuszú emberek olvassák. • Ezen olvasók más médiumok iránt is fokozott érdeklődést mutatnak, azokat intenzívebben használják. • Az egészséges életmód iránt kevésbé érdeklődők elérése leginkább a tömegmédiák segítségével lehetséges.