BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich 46676 sz. vonat siklása Hintergasse és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Energia, Munka, Teljesítmény Hatásfok
Advertisements

a sebesség mértékegysége
VÁLTOZÓ MOZGÁS.
mint természeti veszélyforrás a Dél-Dunántúlon
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
Mgr.iur. Deli Andor október 29., Szabadka.  MÁR LASSAN TÍZ ÉVES SIKERES EGYÜTTMŰKÖDÉS  PÁLYÁZATI RENDSZEREN KERESZTÜL  ÓTA A MAGYAR NEMZETI.
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
1 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT Budapest, október 10. Háy György Balesetvizsgáló LÉGIKÖZLEKEDÉS.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
Tisztelték a román rendőrök a magyar címeres mozdonyt A pünkösdi csíksomlyói búcsú évről évre egyre nagyobb tömegeket vonz, idén is több százezren voltak.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
A Közös Agrárpolitika (KAP) aktuális kérdései, várható változások ÚMVP képzés „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó.
Műszaki és környezeti áramlástan I.
TÖMEGPONT DINAMIKÁJA KÖRMOZGÁS NEWTON TÖRVÉNYEK ENERGIAVISZONYOK
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
KINEMATIKAI FELADATOK
TÖMEGPONT DINAMIKÁJA KÖRMOZGÁS NEWTON TÖRVÉNYEK ENERGIAVISZONYOK
A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.
A Segovia-i akvadukt talán a legnagyobb és legépebb akvadukt (oszlopokon álló vízvezeték) az ókori római császárság idejéből.
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
1. feladat Makó és Veszprém között a távolság 270 km. Reggel 8-kor elindult egy vonat Makóról 60 km/h sebességgel. 9-kor Veszprémből indult egy gyorsvonat.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
Bankkártya- visszaélés én 01:34 órakor az OTP biztonsági ügyeletese telefonon tett bejelentést, hogy a Győr Teleki utca 51.
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Együttműködés a rendőrség és a biztonsági szervezetek között.
Kör és forgó mozgás.
Számítógép, navigáció az autóban (GPS) október 28. Számítógép, navigáció az autóban (GPS) A GPS (Global Positioning System - magyarul Globális.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
TÉMAZÁRÓ ÖSSZEFOGLALÁS
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
VILLAMOS, VEZETŐ NÉLKÜL KBSZ SZAKMAI NAP november 18. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció február 17. Alapító tagja.
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
Az üzemirányítás feladatai, kihívásai, működése
Tisztelték a román rendőrök a magyar címeres mozdonyt
Jelzőmeghaladás Dunakeszi állomáson
Szembeközlekedés Kaposmérő és Kiskorpád állomások között
Előadás másolata:

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich sz. vonat siklása Hintergasse és Braz állomások között június 16. Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Infrastruktúra •Arlbergroute •Hintergasse és Braz állomások között •Egyvágányú fővonal •Villamosított •Sok ív, legkisebb ívsugár 240 m •Lejtviszonyok: 25% 0 – 34% 0 •Megengedett legnagyobb sebesség 60 ill. 70 km/h

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich sz. vonat •Autó szállító tehervonat •Románia – Franciaország (Kürtös – Hegyeshalom – Bécs – Innsbruck – Buchs SG) •Vonat tömege: 863 tonna •Vonathossz: 548 m •16 kocsi • •Arlberg alagútig két mozdony, utána fékpróba, minden rendben

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Kialakult helyzet: •A fővezetékben hirtelen nyomásesés jelentkezik •Vonatszakadást vél a járművezető •Vészfékezés kezdeményezése •Azonban a fékhatás elmarad •A vonat sebessége folyamatosan emelkedik 60 km/h-tól indulva, 5,5 percen át… •Vészkapcsoló működtetése is hatástalan •Vészhívás, vonatforgalom félreállítása •Mozdonyvezető a géptérbe menekül •Mozdonyvezető visszamegy a vezetőállásra, próbálkozik… sikertelen

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Következmények •Az utolsó 5 kocsi siklása egy balos ívben •Ívsugár 250 m •Mozdony és első 8 kocsi siklása egy jobbos ívben •Ívsugár 249 m •A vonat sebessége a siklás bekövetkezésekor 125 km/h

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Sebesség – idő diagram A fővezeték szakadása

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Út – idő diagram A fővezeték szakadása

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Teherkocsi •Francia tulajdonos •2x2 tengelyes kocsi (csavarkapocs és fővezeték állandóan összekapcsolva) •Fővezeték összekötése kapcsolófejjel •Megfelelő szint (min. 140mm) biztosítása fémlap és biztosítókötél segítségével

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Okozati folyamat: •Biztosító kötél elvesztése •Ütődési, horzsolási nyomok a vágánytengelyben lévő tárgyakon •A 122,700 szelvénytől kezdve régi sínszálakat tároltak a vágánytengelyben •A sínszál végén jelentős ütési nyom •Az első kocsifélen lévő tömlővég leszakad •Vészfékezés kialakulása megkezdődik (nyomásesés) •A hátsó kocsifél tömlővége a teljes kapcsolófejjel és a biztosítólemezzel együtt az ütéstől hátrafelé, a kocsirész alá lendül •A féktömlő megtörik és a kapcsolófej valamint a lemez felakad a kocsi alján – a levegő kiáramlása megszűnik.

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Brake air hose bent and squashed

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Azonnali biztonsági ajánlás •Kiemelt vizsgálat a határállomáson •Biztosító kötél a helyén van, és állapota megfelelő •A fővezeték alsó pontjának magassága a sínkorona fölött min. 140 mm

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Biztonsági ajánlás A konstrukció módosítása (folyamatos fővezeték kialakítása)

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich A vizsgálat folyamatának áttekintése •Együttműködés a rendőrséggel és az ügyészséggel •Baleseti helyszín biztosítása •Fényképfelvételek (Légifelvételek) •Kihallgatások •Nyomok rögzítése, bizonyítékok felkutatása (biztosítókötél szorítója 6 km-re a helyszíntől) •Együttműködés más tagállamok balesetvizsgáló szervezeteivel •Svájc és Magyarország azonnal ajánlott segítséget •Referencia kocsik vizsgálata Hegyeshalom állomáson •Együttműködés a vasúttársaságokkal

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich A vizsgálat folyamatának áttekintése •Időadatok: •Baleset ideje: 3:07 •Bejelentés: 3:20 •Helyszíni szemle kezdete: 8:00 •Helyszíni szemle befejezése: 2. nap délutánján •Pálya visszaadva: kb. 4 órával később

BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich Homepage BAV: