A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Kerékpáros fejlesztések között Mitől lesz kerékpárosbarát egy település? Dr. Kukely György cégvezető Terra Studio Kft április 24.
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
„A városi közlekedés alternatívái”
· Látszódj! Henkel közlekedésbiztonsági program gyermekeknek.
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek
Bári I. A tervezés és a folyamatok újraszabályozása.
KÖZLEKEDÉSI TERVEK Marton Miklós /
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL DR. LUKOVICH TAMÁS MAGYAR URBANISZTIKAI TÁRSASÁG ALELNÖKE.
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Kerékpáros fejlesztések
A „Sellyei Kistérség” keleti térségének fejlesztése
H2O dihidrogén-oxid Víz! Se ízed nincs, se zamatod, nem lehet meghatározni téged, megízlelnek, anélkül, hogy megismernének. Nem szükséges vagy az életben:
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
evolúció a városi mobilitásban a kerékpározás reneszánsza Forrás:OBIS, wikipeia.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Óberling József r. ezredes
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Kistérségi Települési Egészségterv Készítette: Homokháti Önkormányzatok Kistérségfejlesztési Társulása Dél-alföldi Régió Települési Egészségterv Egyesület.
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
 Környezetünkre legalább annyi figyelmet kell fordítanunk, mint bármi másra az életben. A mai emberek nagyon keveset törődnek környezetükkel és egészségükkel.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
Vezető nélküli autók az utakon 2015-től? Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Környezeti nevelés uniós forrásokból
Globális változások-környezeti hatások és válaszok
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
 EU támogatásból Kemecse Város közösségi tereinek fejlesztése során több pontú beruházásként:  játszótér kialakítására;  a Répásy díszsírhely (Kegyeleti.
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
Magyar CIVINET második találkozója Székesfehérvár, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Levegő védelem Készítette: Kánya Gergő.
Zemplénagárd.
Foglalkozási ártalmak Népegészségügyi statisztikai adatok Források: KSH 2001 évi adatok, Statistics in Focus Population & Social Condiktion (Theme 3-17/2002);
INNOVÁCIÓ A GYAKORLATBAN Alapellátás új minőségben
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Gerje-Körút „A közös program”
roma integrációs modellek a közös sikerekért
Együtt közlekedünk Kerékpáros Budapest László János Elnök
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Előadás másolata:

A Kerékpáros Közlekedés Előnyei

Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban a járművekkel megtett összes út kb. 10%-a kerékpáron

Magyar Kerékpárosklub Adatok Magyarországról  Évi eladott kerékpár.  Országosan a járművel megtett összes út kb. 2%, városokban nő (főleg Bp.) Országosan csökken.

Magyar Kerékpárosklub Miért előnyös a kerékáros közlekedés? Előnyös mert kevesebb helyet használ, több marad közösségi térnek Városi környezetben található, 3,5 m széles területen 1 óra alatt áthaladó személyek száma:

Magyar Kerékpárosklub Előnyös, mert: AutóKataliz átoros autó BuszKerékpárRepülővonat energia fogyasztás CO Nitrogén-oxidok szénhidrogén co összes kíméli a környezetet

Magyar Kerékpárosklub Előnyös, mert: gyorsabb

Magyar Kerékpárosklub Előnyös, mert: biztonságos egy millió km-re jutó baleseti kockázat

Magyar Kerékpárosklub Előnyös, mert: egészséges egy óra alatt belélegzett szennyező anyagok

Magyar Kerékpárosklub Előnyös, mert: javítja a közösségi közlekedés hatékonyságát

Magyar Kerékpárosklub Előnyös, mert: segít a település fejlődésében

Magyar Kerékpárosklub Ha ilyen előnyös, miért nem használjuk?  Mert nem adottak a feltételek  Mert sok téves előítélet van

Magyar Kerékpárosklub Mi a teendő? A feltételek megteremtése  Vezetők, tervezők és a végrehajtó apparátus ismerjék meg a kerékpáros közlekedés fontosságát: Oktatás, tanulmányutak, kerékpáros programok, példamutatás a vezetők részéről  Függetlenített szakember a feladatra  Civil szervezetek bevonása

Magyar KerékpárosklubFeltételek  Elkülönített utak, ha van hely  Közös felület a gépjárművekkel, ha külön hely nincs Fontos: sebességkülönbség csökkentés, elegendő hely, elkülönítés a gyalogosoktól.  Tárolók mindenüvé Ott, ahol a közlekedőnek szüksége van rá, jól látható helyen, biztonságos

Magyar Kerékpárosklub

Kommunikáció. Célcsoportja : döntéshozók és végrehajtók, lakosság:  Téves sztereotípiák eloszlatása  Előnyök hangsúlyozása  Környezetre gyakorolt hatás hangsúlyozása

Magyar Kerékpárosklub Kommunikáció eszközei  Szemléletváltoztatás: Önkormányzatnál: tanfolyamok, tanulmányutak, közös kerékpáros rendezvények. Kerékpárbarát mozgalom a helyi munkaadóknál, versenyek, kedvezmények  Iskolai oktatásban a kerékpározás, mint a környezettudatos viselkedés oktatása, versenyek.

Magyar Kerékpárosklub Szemléletváltás hívószavai A kerékpározás pozitív megítélése, divatteremtés, trendi viselkedés, környezettudatosság, fiatalos és egészséges életmód, példamutatás!