Szélvédők javítása és cseréje. Gépkocsik rekondicionálási műveletei Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

Vonóhorgos, 4 kerékpáros szállító
Az élet körfolyamat Mit jelent az életben a siker?... A magyarázat nagyon egyszerű.
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
Szakítódiagram órai munkát segítő Szakitódiagram.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Atmoszféra - A Földünk légköre
EuroScale Mobiltechnika Kft
Második nap DVD LUMINEERS PLACEMENT. Második nap DVD LUMINEERS PLACEMENT.
Veszprém megye bűnözése1. A polgárőrség feladat ellátásával kapcsolatos pályázati elszámolások, illetve a dokumentálást érintő gyakorlati.
GÉPKIVÁLASZTÁS.
Nanotechnológia Nehéz a felületeket tisztán tartani? Itt van megoldás!
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Gyakorlati alkalmazás Terjedési és egyéb modellek Környezeti - üzemi zaj számítása Készítette: Akusztika Mérnöki Iroda Kft. Vidákovics Gábor Az MSZ 15036:2002.
Számítógép, navigáció az autóban (GPS).
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Járműfenntartás I. I. előadás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Jármű meghibásodások elemzése
Speciális rétegelt termékek
Ragasztás és felületkezelés
Furatbaszerelési és felületszerelési technológiák
KÖZMŰVEK, KERESZTEZÉSEK
MOLNÁR LÁSZLÓ MILÁN adjunktus február 9.
A CSONTOK BIOMECHANIKÁJA
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
Távhővezetékek csapadékvíz elleni gazdaságos és tartós szigetelése
Tűzoltás vezetés GPS-el?. Sajátosságok Nagy terület - nehezen átlátható Terjedési sebessége, iránya gyorsan változik. Jelentős erő- és eszközigény Gyakori.
Elektronikus Eszközök Tanszék
Mikroelektronikaéstechnológia Bevezetõ elõadás Villamosmérnöki Szak, III. Évfolyam.
6. FORGÁCSOLÁS HATÁROZATLAN ÉLŰ SZERSZÁMMAL
Szerelési egységek modellje
FORRASZTÁS.
Pesti Béla MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletág
Az áramlástan szerepe az autóbusz karosszéria tervezésében Dr
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Energiatakarékos tetőszerkezet
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Nanotechnika az iparban és az autóiparban
163 SÉRÜLTELLÁTÁS DEBRECEN MENTŐÁLLOMÁS
A jövő a nano-technológia nanotechnológiai alkalmazások.
BALESETI MECHANIZMUSOK
Optikai lemezek jellemzői, típusai
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y ! A mobiltelefon ölhet !
Vállalati Gazdaságtan. Vállalati gazdaságtan Kötelező és ajánlott irodalom Kötelező irodalom: 1.Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan, Aula,
Rekonstrukció Alapfogalmak. A felújítást - rekonstrukciót kiváltó okok Elhasználódás Meghibásodások Szállított közeg minősége Elavulás Költség csökkentés.
Elektronikus Eszközök Tanszéke 2003 INTEGRÁLT MIKRORENDSZEREK MEMS = Micro- Electro- Mechanical Systems.
Elektronikus Eszközök Tanszék 1999 INTEGRÁLT MIKRORENDSZEREK MEMS = Micro- Electro- Mechanical Systems.
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
Kockázat és megbízhatóság Megbízhatóság alapú kapacitás- és költségtervezés Dr. Kövesi János.
Szélvédők javítása és cseréje. Gépkocsik rekondicionálási műveletei
Készítette: Sovák Miklós Konzulens: Dr. Kiss Endre
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Energia és környezet Szennyezőanyagok légköri terjedése Bevezető Dr. Gács Iván BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Járműfenntartás I. I. előadás
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Szalai Ádám Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y !.
Welding 2000 Kft A piaci igényekhez folyamatosan alkalmazkodva bővítettük termékpalettánkat, mely egy új és korszerű telephely létrehozását is meg követelte.
Welding 2000 Kft A piaci igényekhez folyamatosan alkalmazkodva bővítettük termékpalettánkat, mely egy új és korszerű telephely létrehozását is meg követelte.
Welding 2000 Kft A piaci igényekhez folyamatosan alkalmazkodva bővítettük termékpalettánkat, mely egy új és korszerű telephely létrehozását is meg követelte.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Szélvédők javítása és cseréje. Gépkocsik rekondicionálási műveletei Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

1922: USA-ban találták fel a biztonsági üveget => edzett szélvédő üveg: - hírtelen hűtés => feszültségek - pókhálós törés. 1928: Franciaországban kezdték gyártani: Sekurit, 1929: Feltalálták a 3 rétegű ragasztott biztonsági üveget => 2 réteg üveg közé teherhordó fólia van ragasztva. A fólia anyaga: celluloid, polivinil acetát A fólia anyaga: celluloid, polivinil acetát - Egyik réteg: 4,5…9mm vastag. - Beépítésük 35…60° alatt történik.

Tulajdonságai: - fényáteresztő képesség: fehér üveg: 82,5 % színezett üveg: 73,5 % Előírás: mellső üveg:75 % egyéb üveg:70 % Hőáteresztő (hőelnyelő) képesség: fehér 14 % színezett42 % Fejlődés iránya: elektronikusan vezérelt fényáteresztő képesség Új anyagok: poli karbonátból

Meghibásodások: - törés: helyi v. teljes - repedés Szélvédők beépítése: - régebbi autó típusoknál: gumiágyas rögzítés, - mostanság (rugalmas) ragasztás technológiával,

Csere műveletei: 1, A törött szélvédő kiszerelése: - takarólécek és belső borítások eltávolítása - a vágószerszámot a ragasztóban kell végig vezetni! - Vágás:- vágószállal, - kisgéppel, 2, Zsírtalanítás: A szélvédő belső felületét desztillált vízzel, vagy víztartalmú ablak tisztítóval kell áttörölni. 3, Fémes felület alapozása: a, - a felületen maradt ragasztó réteget kb. 1mm magasra kell visszavágni, - Sika Aktivator folyadékkal és tiszta ronggyal letisztítani. b,- az alapozott ill. lakkozott tartóperem esetén 1, Sika Aktivator folyadékkal és tiszta ronggyal letisztítani. 2, Sika 206 G+P primerrel kell kezelni a teljes felületet

4, ragasztó anyag felvitele => - mindig a karosszériára visszük fel kézi vagy levegős pisztollyal, - figyelni kell a ragasztó hurok folyamatosságára (beázás) - távtartók alkalmazása Ragasztók: Sikaflex 255 FC 1 komponensű (levegő nedvesség hatására köt) 2 óra kötésidő Sika Tack Ultrafast nagy kezdeti szilárdságú gyors ragasztó kartusok előmelegítése 80°-ra (előtérhálósodás) ½ óra kötésidő SikaTack- Plus Booster a ragasztó anyag nedvesség hatására keményedik 5, Szélvédő felhelyezése

Az utas oldali légzsák hatása a kötési idők meghatározására: Amerikai autóipari szabvány FMVSS212 sz. fejezete leírja a szélvédő ragasztó minimális teljesítményét egy frontális ütközés esetén. - Légzsák esetén a középtengelytől két oldalra 50% -nál jobban nem válhat le a karosszériáról. FMVSS208: leírja a légzsák funkcióját A jármű elindulásakor a ragasztó szakítószilárdságának el kell érnie 1,7 N/mm 2

Szélvédők javítása - helyi töréseknél, - külső réteg hibája javítható - a távollátási mezőben csak 1 hiba javítható 2 már nemRoncsolásos

TörésképekCsillagtörésTehénszem KombináltRoncsolásos

Javítás (Rogers készlettel): 1, Törés tisztítása (fóliának épnek kell maradnia) - belső tükör, - vákuum alkalmazása 2, Készülék felszerelése tűvel 1-2 csepp tömítő gyanta perselybe helyezése, felületre juttatása 3, Kikeményítés UV lámpával 1…3 min alatt 4, Felület kidolgozása - csiszoló paszta - polírozó kis géppel

Bevonatrendszer rekondicionálása Automagic, Auto Wax Company (Texas) Maxolen (Svájc) 1, Tisztítószerek (az összes bevonatrendszerre fejlesztve), 2, Samponok, zsírtalanítok, 3, Oldószerek, 4, különleges anyagok: Csiszológyúrmák CM1200, CM200 + sikosítófolyadék 5, Csiszolópaszták, - gyapjúkorong, - szivacskorong, 6, Políranyagok, 7, Viaszok (hajszálrepedések eltüntetése) 8, Szinezők, 9, Illatosítók,

Kárbecslő rendszerek Adva van egy karambol: - ennek meg kell adni a javítási költségeit, Norma könyvek: - tartalmazzák az idő ráfordítást, pl. motor ki- és be szerelése ~2óra - anyagköltség meghatározása, Ezeket az adatokat kell munkadíjas óraszorzóval szorozni. Korrekció szerint: munkadíj,Bruttó javítási költség+ anyagköltség,ÁFA Lassú munka, ezért jöttek a számítógépes kárbecslő rendszerek!

AUDATEX /Németország/60-as évek AUTO DATEN EXPERTIREN AUTÓ ADATOK SZAKÉRTŐJE - gyors, - pontos, 1968:SWISS RE=>Zürich Számítógépes program segíti a kalkulációt

Kárszakértő feladata: - helyes kárfelvételi jegyzőkönyv felvétele - időráfordítás, - anyag ráfordítás, - adatbankok használata, AW=Arbait Zveit 10 AW érték=1 óra ráfórdítás

Alkalmazói programok Érték meghatározás: A gépkocsi pillanatnyi értékének meghatározása! Eurotax: évekHans Schwacke piacfigyelő iroda a használt gépkocsik terülertén. A 70-es években alapította meg az Eurotax AG-t. - vannak kárbecslő rendszerei, - de híresebbek a gépkocsi érték meghatározó programjai.

Jármű értékvesztésének meghatározása: 1év2év3év4év5év 78%73%66%60%50% Érték tartó márkák:az érték vesztés minimális 1, Honda 2, VW 3, BMW 3, Land Rover Elhasználódási tényezők:év,km

Eurotax:Számítógépes program Alapadatok bevitele: 1,km futás: km / évvel számol kilométer korrekció 2, életkor:Május hónap a forduló hónap korrekció 3, árjegyzék: Gyors érték meghatározás: - Értékcsökkentő tényezők:márka függő, - Értéknövelő tényezők:típus függő, felszereltség, Kiszámított ár Ajánlott ár