Készítette: Birghoffer Péter Autók Készítette: Birghoffer Péter
Korai próbálkozások 1769: Nicolas-Joseph Cugnot gőzautója -Célja: ágyúkat gyorsabban a harcmezőre vontatni. -A bemutatón a jármű elszabadult, és nekiment egy falnak. -Nagy tömege miatt csak 3,5-4 km/h sebességre volt képes. -A gőzautót fűteni kellett, a fűtő franciául ‘chauffeur’. Innen származik a sofőr szavunk. -James Watt nagyteljesítményű gőzgépeinek köszönhetően 1803-ban már tömegközlekedésre használt gőzkocsikat használtak.
Az első belső égésű motorok Nikolaus August Otto német feltaláló (1832-1891) 1876-ban szabadalmaztatta a négyütemű motort, ami a mai motorok őse. Ennél négy ütemben történik a hajtás: -Szívás -Sűrítés -Robbanás (ez hajtja az autót) -Kipufogás
Az első autó Karl Benz (1844-1929) német mérnök 1886-ban alkotta meg a Patentwagen (szabadalmaztatott jármű) nevű háromkerekű kocsit. A motorja egy lóerőt teljesített. Az első autós kirándulás: 1888-ban Bertha Benz (Karl Benz felesége) titokban száz kilométeres túrára indult az autóval és a két Benz gyerekkel. Benzint a gyógyszertárból szerzett. A Patentwagen mai utódai: Mercedes-Benz gépkocsik.
Az első magyar autó 1903-ban a posta pályázatára tervezte Csonka János. A Győri Wagon és Gépgyárban gyártották. (Rába) A köznyelvben Doxaként emlegetik.
Egy híres autó: Volkswagen Bogár VW Beetle (németül Käfer, magyarul Bogár) A világ legnagyobb példányszámban eladott gépkocsija, 65 évig gyártották, ezalatt 21,5 millió kelt el belőle. Története: Ferdinand Porsche (aki az első Porsche autó tervezője is) 1931-ben elhatározta, hogy egy kényelmes és olcsó autót, egy Volkswagent (Volkswagen = népautó) tervez. 1933-ban Hitlertől kapott egy megbízást, hogy tervezzen egy autót, ami 100km/h sebességgel képes haladni, 4-5 ülés van benne és legfeljebb 1000 márkába kerül.
VW Bogár Több sikertelen konstrukció után 1938-ban végre beindult a termelés, de a második világháborúig csak 290 Bogarat gyártottak, mert a világháború alatt a wolfsburgi VW üzemet hadijárművek készítésére állították át. A termelés 1945-ben indult újra, majd a 1978-ban a gyártás Mexikóba költözött. Ekkor a már 40 éves Bogár nehezebben állta a versenyt a friss kisautókkal szemben, ezért 1974-ben megjelent utódja, a Golf. 1938 és 2003 között 21 529 464 Bogarat gyártottak, a Golfból eddig 26 milliót, de a Golf ezt a mennyiséget nem egy, hanem hat modellciklus alatt érte el.
Vége Forrás vezess.hu totalcar.hu axel.hu sulinet.hu wikipedia.hu