Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A depresszió előfordulása a családorvosi gyakorlatban
Nagy Zsolt addiktológiai konzultáns, Intézményvezető
A depresszió korszerű kezelése
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
ÁLDOZATOK NAPJA „EGYÜTT AZ ÁLDOZATOKÉRT”
MAT Kongresszus Siófok, nov Mozgó elterelés három városban a Kék Kockánál.
Elbocsátás.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Alkoholizmus.
„Minden ember boldog akar lenni…”
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Túl magas- e Magyarországon a depressziósok száma?
A MENTÁLHIGIÉNÉ FOGALMA, TÖRTÉNETE, JELENTŐSÉGE A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
AZ ISKOLAI MENTÁLHIGIÉNÉ MIÉRT ?. MERT A TANÁR: munkaeszköze a személyisége felettes-én analóg referencia személy szerepei néha összeférhetetlenek: apa,
Az életközépút válsága: teljes összeomlás vagy egy új esély?
Küldő intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Véleménymegosztó szubkultúrák: EMO Készítette: Starcsevics Nikoletta Témavezető:
A depresszió megelőzése és kezelése természetes gyógymódokkal
Modellértékű programok a szenvedélybetegek ellátása területén.
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
LELKI EGÉSZSÉG CENTRUM BEMUTATÁSA
„FA-MILIA” CSALÁDSEGÍTŐ Bod Péter Diakóniai Központ - Marosvásárhely -
Nyugalom! Meditáljunk együtt A szorongás Normális, kóros Súlyos betegségeket kiindulópontja Betegségek is okozhatják Kémiai anyagok.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Az e-therapy lehetőségei az addiktológiában Gelsei Bernadett.
Fogaink egészsége "Az egészség olyasmi, mint a gondosan égetett gyertya. Ha körültekintő figyelmet szentelünk gyertyánknak, sokáig fog égni." Manfred.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Elgondolások az aktív időskor programjára,
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
P EDAGÓGUSOK LELKI EGÉSZSÉGVÉDELME. A SEGÍTŐ MENTÁLHIGIÉNÉJE Szerző István december 08.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
A közösségek szerepe életünkben - a megtartó erő..
Készítette:Tóth Sándorné
MUSZÁJ MUSZAJMUNKACSOPORT.HU Munkacsoport a Gyerekkori Szexuális Abúzus Áldozatainak Jogaiért.
„FÜGG Ő SÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia Egy attitűd-vizsgáló kérdőív tapasztalatai Dr. Papp Éva.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Személyes életvitel.
Mentális zavarok osztályozási rendszere
TAPASZTALATAINK Az egészségügyi világszervezet (WHO) KÜLDETÉSÜNK Az egészségügyi világszervezet (WHO) definíciója szerint:
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Óvodai és iskolai szociális segítés
Közoktatási vezető II. félév
A szociális és egészségügyi (pszichiátriai, addiktológiai) ellátás összekapcsolása RSZTOP-3 projekt kísérőintézkedések képzés 2017.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió A szociális munka eszközei depressziós kliens segítéséhez Készítette: Porkoláb Ágnes

1. Fejezet: Mentálhigiéné Rövid történeti áttekintés (kialakulása, Magyarországi gyakorlat) A mentálhigiéné fogalmának meghatározása ( lelki egészségvédelem, egészség fogalma) A mentálhigiéné területei (mentális betegség, prevenció) A mentálhigiéné és a szociális munka kapcsolata (csoportok, közösségek)

2. Fejezet: Depresszió A depresszió jellemzői, tünetei (mélyszomorúság, üresség, apátia, izgatottság, nyugtalanság, alvászavarok… stb.) A depresszió típusai (unipoláris depresszió, bipoláris depresszió) Depresszió következményei (lehangoltság, személyes kapcsolatok gyengülése, öngyilkosság, alkohol- gyógyszerfogyasztás, munkahelyi gondok) A szociális munka és a depresszió (ismeretalap, a mentális betegség figyelembevétele)

3. Fejezet: Szociális munkával a depresszió ellen Kutatási módszer: interjú készítés Családsegítőben dolgozó szakemberekkel A csoport kiválasztásának oka: A családsegítőkben megjelenő korosztályok sokszínűsége Nem reprezentatív kutatás

Legfontosabb szempontok: Képes-e felismerni a depressziót egy szociális munkás? Mennyire dolgoznak együtt a szociális munkások és más segítő szakmák dolgozói? Mennyire együttműködő a kliens? Melyek a szociális munkás eszközei depressziós kliens segítéséhez?

Legfontosabb eredmények: A megkérdezettek ismerik a depresszió tüneteit, viszont nem ismerik a típusait. Problémamegfogalmazás dilemmája. A segítő szakmák között NINCS együttműködés. A szociális munkás fontossága alacsony más segítő szakmákkal szemben. A szociális munkás eszközei hiányosak.

Köszönöm a figyelmet!