 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Közösségi pedagógiai gyakorlat
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
Türr István Gimnázium és Kollégium 8500 Pápa , Fő utca 10
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A közösségi szolgálat Dr. Kaposi József Budapest, január 17.
A közösségi szolgálat, mint új lehetőség a köznevelésben
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Demecser Oktatási Centrum
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Összeállította: Sütő Szilvia iskolapszichológus
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében május 13.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Az iskolai közösségi szolgálat
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója

Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Közösségi szolgálat 2014.
Tájékoztató gimnazista gyerekek szüleinek az 50 órás közösségi szolgálatról Károlyi István Gimnázium január Hirmann László.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
50 órás közösségi szolgálat
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A beiskolázás előkészítése
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Közösségi szolgálat Összeállította:
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Tervezési folyamat.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Intézményi önkéntes programok támogatása a szabályozás eszközével
Pályaválasztási szülői értekezlet
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Pályaválasztási szülői értekezlet
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség fejlesztési stratégiája – iskolák bekapcsolása az önkéntes tevékenységbe  Cél: a felnövekvő nemzedékben szemléletváltás elérése a közjó és a rászorulók irányában

 Köznevelési törvény (2011. évi CXC. Tv.) A közösségi szolgálat: szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása. Az érettségi bizonyítvány kiadásának feltétele ötven óra közösségi szolgálat elvégzésének igazolása.  Közérdekű önkéntes tevékenységről szóló törvény (2005. évi LXXXVIII. Tv.) Közérdekű önkéntes tevékenység a fogadó szervezetnél meghatározott tevékenységi körben ellenszolgáltatás nélkül végzett munka.  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011) Az önkéntesség olyan tevékenység, amelyet a személy szabad akaratából, egyéni választása és motivációja alapján, a pénzügyi haszonszerzés szándéka nélkül végez más személy, személyek vagy a közösség javát szolgálva.

 A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 04.) Kormányrendelet  A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet

 Egészségügy  Szociális és jótékonysági terület

 Oktatási  Kulturális és közösségi terület

 Környezet és természetvédelem  Katasztrófa védelem

 Óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, az idős emberekkel közös sport- és szabadidős terület

Megválasztásuknál figyelembe kell venni az EMMI rendeletet és javasoltak a Köt. szempontjai:  Legalább 1 legfeljebb 3 óra  Mentor igény (eü., szoc. terület)  évfolyam 3 tanévre arányosan elosztva  Diák életkorának, testi, értelmi és erkölcsi fejlettségének, illetve képességeinek megfelel  Fogadószervezetnél vagy egyéni segítségnyújtásban valósul meg  Megfelelő és nem veszélyezteti egészségét, fejlődését és tankötelezettségének teljesítését  Tevékenység nem eshet és 6.00 közé, 14 óra pihenő idő

Fogadó szervezet Iskola Diák Pedagógus Iskola vezetősége Szülő Szervezet / intézmény vezetősége és munkatársai Mentor Kliens Iskolai koordinátor Szakmai koordinátor

 Tanórán kívüli  Informális és nemformális tanulási forma  Pedagógiai célzatú (5 óra felkészülés, 5 óra feldolgozás), élménypedagógiai alapok  Tanár-diák viszony új módja  Kölcsönösségre és együttműködésre épít

 Közösségi szolgálat beépítése a PP-ba, SZMSZ- be, házirendbe  Felelős pedagógusok kijelölése  Felelősségi és döntési jogkörök meghatározása  Pedagógusok motiválása, felkészítése  Együttműködő szervezetekkel megállapodások megkötése  Adatvédelmi szempontoknak megfelelő nyilvántartás  Közösségi szolgálat programok jóváhagyása  Nyilvánossági megjelenés eldöntése

 Jó gyakorlatok gyűjtése  Helyi szükségletek felmérése, elemzése  Tanulók motiválása  Szülők tájékoztatása  Közösségi szolgálat tervezése, szervezése  Dokumentáció vezetése  Tanulók felkészítése, nyomon követése, kiértékelés  Kapcsolattartás a fogadó hellyel  Nyilvánossági munka szervezése  Kommunikációs feladatok ellátása

 Jelentkezési lap  Szülői jóváhagyás, nyilatkozat  Közösségi szolgálati napló  Napló, bizonyítvány megjegyzés rovata  Igazolás  Törzslap

 Igazodik a tanuló személyiségéhez  Több tevékenységből választhat

 Tájékoztatták és felkészítették az érintett szereplőket  Választása önkéntes alapon nyugodott

 Pedagógiai feldolgozása megtörtént  Oklevéllel, elismeréssel jár a jól végzett tevékenység

 Tanácsadás  Képzések diákoknak  Tanártovábbképzési program  Fogadószervezeti adatbázis  Kiadványok, jó gyakorlatok

 Segédlet az iskolai közösségi szolgálat megszervezéséhez – OFI (  Állásfoglalás az Iskolai közösségi szolgálat programok megvalósításához - ÖKA(  IKSZ programok - DIA (  Önkéntesség a középiskolában lépésről lépésre - Talentum Alapítvány ( content=53) content=53

Köszönjük megtisztelő figyelmüket!