Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna Projekt készítése Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Projektmódszer célja: ISKOLAI TANULÁS KÜLSŐ TÁRSADALMI KÖRNYEZET
Projektmódszer jellemzői:
Folyamat tervezése Téma kiválasztása (diákok ötletei alapján a megvalósíthatóság figyelembevételével) Projektmunka tervezése Ráhangolódás Konkrét tervezés Téma feldolgozása Eredmények bemutatása Értékelés
Tervezés tartalma: Projekt címe, téma Osztályfok Időtartama Célja Produktum Portfólió Eredmény Értékelése Projekt háló
Projekt terv adott projekt végrehajtására Projekt-cél: A csoport fejlesztési feladata: A csoport tagjai: A feladat elvégzésének kezdési és végső határideje: A cél eléréséhez vezető feladatok ill. cselekvési sor A szükséges erőforrások Időtartam, Határidő Résztvevők köre Az elvárt eredmény (sikerkritérium) Az eredmény mérési, értékelési módja felelős
PROJEKTHÁLÓ – FELSŐ TAGOZAT TÖRTÉNELEM Ruházkodás Utaskísérők jelmezei FÖLDRAJZ Képek keresése a plakátokhoz Utazási irodák felkeresése TESTNEVELÉS Szendvicsemberek sétálnak az iskolában MATEMATIKA Ajándékboltban árulás, pénzkezelés Szavazatok összeszámlálása UTAZÁSI IRODA MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM Reklámtáblák megfogalmazása TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL Gipszöntés –emléktárgyak készítése Pecsételő készítése 80 perc alatt a Föld körül ÉNEK-ZENE Országokra jellemző zenék kiválasztása IDEGEN NYELV Országismeret gyűjtőmunka SZÁMÍTÁSTECHNIKA Útlevelek elkészítése VIZUÁLIS Plakátok, reklámok, embléma tervezése Tervezett időtartam: 180 perc Felkészülés: 4 hét
Szempontok Korosztály, osztályfok létszám mikor (időtáv) tanórához illeszthetőség, tantárgyköziség szakember igény információszerzés lehetőségei partnerkapcsolatok egyéni, csoport munka aránya csoportválasztás szempontjai dokumentálás prezentálás értékelés továbbvitel lehetősége MEGVALÓSÍTHATÓSÁG!