Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
(H: Wallanberg-M.S. Bogolea))
Advertisements

A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Széchenyi tehetségműhely
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Projektmunka.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
A gyerek nem az életre készül, hanem él
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„eTwinning” Projektötlet: „Akikre büszkék lehetünk” Berettyóújfalui Arany János Gimnázium, Egészségügyi Szakképző és Közgazdasági Szakközépiskola.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Skype motívációs szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
PROJEKT OKTATÁS.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Regionális konferencia
magyar nyelv és irodalom
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Határon túli magyar társadalmi adatok elemzése
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna Projekt készítése Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna

Projektmódszer célja: ISKOLAI TANULÁS KÜLSŐ TÁRSADALMI KÖRNYEZET

Projektmódszer jellemzői:

Folyamat tervezése Téma kiválasztása (diákok ötletei alapján a megvalósíthatóság figyelembevételével) Projektmunka tervezése Ráhangolódás Konkrét tervezés Téma feldolgozása Eredmények bemutatása Értékelés

Tervezés tartalma: Projekt címe, téma Osztályfok Időtartama Célja Produktum Portfólió Eredmény Értékelése Projekt háló

Projekt terv adott projekt végrehajtására Projekt-cél: A csoport fejlesztési feladata: A csoport tagjai: A feladat elvégzésének kezdési és végső határideje:    A cél eléréséhez vezető feladatok ill. cselekvési sor A szükséges erőforrások Időtartam, Határidő Résztvevők köre Az elvárt eredmény (sikerkritérium) Az eredmény mérési, értékelési módja felelős

PROJEKTHÁLÓ – FELSŐ TAGOZAT TÖRTÉNELEM Ruházkodás Utaskísérők jelmezei FÖLDRAJZ Képek keresése a plakátokhoz Utazási irodák felkeresése TESTNEVELÉS Szendvicsemberek sétálnak az iskolában MATEMATIKA Ajándékboltban árulás, pénzkezelés Szavazatok összeszámlálása UTAZÁSI IRODA MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM Reklámtáblák megfogalmazása TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL Gipszöntés –emléktárgyak készítése Pecsételő készítése 80 perc alatt a Föld körül ÉNEK-ZENE Országokra jellemző zenék kiválasztása IDEGEN NYELV Országismeret gyűjtőmunka SZÁMÍTÁSTECHNIKA Útlevelek elkészítése VIZUÁLIS Plakátok, reklámok, embléma tervezése Tervezett időtartam: 180 perc Felkészülés: 4 hét

Szempontok Korosztály, osztályfok létszám mikor (időtáv) tanórához illeszthetőség, tantárgyköziség szakember igény információszerzés lehetőségei partnerkapcsolatok egyéni, csoport munka aránya csoportválasztás szempontjai dokumentálás prezentálás értékelés továbbvitel lehetősége MEGVALÓSÍTHATÓSÁG!