Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

A számítógépes hálózatok és az Internet
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
FUTÁR Projekt – Járművezetői felhasználói oktatás
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
ENVOY Újdonságok • NT9005 Központ - kezelőegység - rádiós vevőegység (433MHz) • Ikonos kezelővel megegyező kezelő felület • 1 mester, 32 felhasználói,
GPRS/EDGE General Packet Radio Service/ Enhanced Data rate for GSM Evolution.
LOGICA System.
bemutatása július 23. Kiss József IT igazgató.
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Intellio VisiScanner™
Dr. Nagy József – Vass Lajos – Varga István BÜKK-MAK LEADER Nonprofit Kft. – REECO Hungary Kft November 24. Kecskemét.
Kiépítés és főbb jellemzők
Navigáció mobiltelefonnal
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
Hálózati alapfogalmak, topológiák
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
17. Tétel Földes Ádám.
Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
Szimulációs modell a közforgalmú közlekedés operatív forgalomirányításának hatékonysági vizsgálatára Dr. Winkler Ágoston egyetemi tanársegéd Széchenyi.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Hálózatok fajtái, topológiájuk, az Internet fizikai felépítése
Adatátvitel. ISMERTETŐ 1. Mutassa be az üzenet és csomagkapcsolást! Mi köztük az alapvető különbség? 2. Melyek a fizikailag összekötött és össze nem kötött.
Készítette: Zsiga Mónika 9.a
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Történelmi visszatekintés
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
Miről lesz szó? e-ticketing
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
FUTÁR projekt – célok és eszközök
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
A Régens szoftver bővítése és a Transics flottamenedzsment rendszer bevezetése a BI-KA LOGISZTIKA Kft.-nél Szolnok,
A kommunikáció.
Magyar Autóbuszgyártó Kft.
Országos Mentőszolgálat A TETRA rádió szerepe az OMSZ új mentés irányító rendszerében 7. Professzionális Mobiltávközlési Nap „Fókuszban a növekedés” 2014.
ACTIA ® : Know How Megfelel az EU 3821/85 szabvány 1B mellékletének* Az EU szabvány szerint a digitális tachográf augusztustól, a 3,5 tonnát meghaladó.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Audio Utastájékoztató Rendszer vasútállomások részére
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research Ambiens Intelligencia AmI Alkalmazások Járműközelben Hiradástechnikai Egyesület, Távközlési.
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
Önálló labor beszámoló Rádiós hőmérséklet távadatgyűjtés mikrokontrollerrel Szlivka Benjamin Konzulens: Dr. Iváncsy Szabolcs.
Farkas Zoltán mérnök informatikus Konzulens tanár: Seres Iván 2013.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
Spykee robot SZÁNTÓ ANDRÁS, XMPO09. Mi is az a Spykee robot?  WiFi-n keresztül vezérelhető kémrobot  otthoni megfigyelésre,  videotelefonálásra és.
1 A számítógépek felépítése jellemzői, működése. 2 A számítógép feladata Az adatok Bevitele Tárolása Feldolgozása Kivitele (eredmény megjelenítése)
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése. Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Menetrendek.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója Kisalföld Volán Zrt.

Forgalmi terület moduljai

Napi feladatok

A rendszer felépítése, működése

A rendszer elemei A fedélzeti számítógép Az átviteli csatorna URH (PK ZRt) M-GPRS és WLAN (BKV ZRt, DKV ZRt, JKV ZRt) Számítógép hálózat, szerver Munkaállomások Grafikus megjelenítő programok Bedolgozó, kiértékelő stb… programok Internet Megállóhelyi információs táblák Grafikus megjelenítő program WAP

A fedélzeti rendszer elrendezése Integrált készülék Központi egység Kezelő felület Kihangosító Vészmikrofon Pilóta mikrofon Erősítők Zajtávadó Viszonylatjelző és utastájékoztató táblák WLAN router Analóg és digitális be- és kimenetek Interfészek CAN, RS232, RS485, RS422 LAN

A fedélzeti rendszer paraméterei A kezelő felület Műszerfalba vagy tartókonzolra szerelhető kivitel Felhasználóbarát kialakítás 5,7”-s színes TFT monitor Nappali és éjszakai üzemmód 30 független nyomógomb (10 univerzális nyomógomb) Beépített proximity kártyaolvasó (járművezető és jegyellenőr azonosítás) FORDA és járat megjelenítés Szöveges üzenetek fogadása és megjelenítése Előre kódolt üzenetek küldése Késés vagy sietés kijelzése a gépjárművetető számára

A fedélzeti rendszer paraméterei A központi egység Rázásálló robosztus kivitel Elektromágneses zavarokkal szembeni védelem (troli, villamos) Vezetett zavarokkal szembeni védelem Túlfeszültség és tápfeszültség kimaradás elleni védelem Moduláris felépítés, egyszerű és olcsó korszerűsíthetőség Egyszerű bővíthetőség, nagy kapacitású cserélhető memóriák Beépített erősítők, beltéri és kültéri hangszórók független meghajtása Zajfüggő hangerőszabályzás Cserélhető GPS / GSM-GPRS modul Adatkapcsolat elektronikus jegykezelő berendezésekhez Analóg és digitális jelek mérése és átvitele Interfész biztosítása a jármű diagnosztikai rendszeréhez Interfész biztosítása VGA monitoron vetíthető reklámfilmekhez Interfész biztosítása rögzített kameraképek áttöltéséhez

Precíz adatgyűjtés a járműveken Adatgyűjtés és továbbítás Járművezető és jegyellenőr neve Idő, koordináta, átlag- pillanatnyi- és csúcssebesség Precíz menetrendi azonosítás Forda, Fordasor Járat, Megálló Késés és sietés (menetrendhez, induláshoz) Megtett út Üzemanyagszint, üzemanyag fogyasztás Ajtók és leszállásjelzők állapota Egyéb analóg-, digitális- és számláló bemenetek A jármű műszaki paraméterei (CAN interfészen) Utas szám becslés Súlymérés alapján Infra érzékelőkkel Feketedoboz funkció Adatrögzítés másodpercenként 1GByte háttér tár Letölthető (LAN, WLAN, GPRS)

GPS észlelések nyilvántartása Adatgyűjtőből az adatokat fogadása Percenkénti job-ok Észlelések értékelése, minősítése Több azonosításra alkalmas észlelés prioritásának megállapítása Indulónál az utolsó Érkezőnél az első

Műszakkezdés regisztrálása

GPS észlelések, mint információ

Terv-tény összerendelés Csak a megfelelő észlelésekhez keresünk tervadatot. Földrajzi hely típustól függő tűréshatárok Több szempontú azonosítási algoritmus Megkezdett járat prioritása Hiányzó észlelések vizsgálata Műszakkezdés problémáinak figyelése

A diszpécser munkájának segítése Térképes megjelenítés Az autóbuszok helyzetének és adatainak megjelenítése elektronikus térképen Személyre szabott megjelenítési sémák Gyorskeresés Útvonal és megálló megjelenítés Kiválasztott jármű forgalmi és műszaki adatainak megjelenítése Vonalas megjelenítés Azonos vonalon közlekedő járművek megjelenítése Késés sietés kijelzése eltérő színekkel (menetrendhez és induláshoz képest) Forda vagy forgalmi szám megjelenítése Menetrendi sor azonosítása

Forgalomirányítás támogatása

Járatok a térképes panelen

Járatok a vonalas panelen

Problémás járatok

Ténymegállapítás – visszanézés

Utastájékoztatás korszerűsítése a járművön Az utastérben elhelyezett kijelzőkön A járat és a célállomás kiírása A következő megálló megjelenítése Átszállási lehetőségek feltüntetése Reklámok és közérdekű információk megjelenítése színes TFT monitoron MP3 lejátszó segítségével a hangosító rendszeren keresztül A járat és a célállomás bemondása (külső és belső hangszóróba) Megállóba érkezés jelzése (a megálló előtt 60m -el) A következő megálló bemondása Átszállási lehetőségek Extra szolgáltatások Beépített 2x20W –os erősítő Pilótamikrofon kezelés Időzített diszpécseri MP3 lejátszás Diszpécseri on-line hangtovábbítás

Utastájékoztatás korszerűsítése a megállóban Dinamikus utastájékoztatás a megállóban Mikor jön a busz? A következő jármű VALÓS érkezési Idejének és megállótól való távolságának kijelzése Időkorlátos, automatikus akusztikus tájékoztatás Vakok és gyengén látók informálása (vezérelhető akusztikus tájékoztatás) Azonnali szöveges és akusztikus utastájékoztatás a központból „Térképes” megjelenítés (hol tartanak a járművek a viszonylaton) Reklámfelület Átvilágított menetrendi és közérdekű információk Üvegtörés-, ütés- és nyitás érzékelés

Utastájékoztatás korszerűsítése Internet Grafikus on-line megjelenítés az Interneten A kiválasztott viszonylaton közlekedő autóbuszok helyzetének megjelenítése Útvonal kijelölés Megállók megjelenítése Útlezárások, valamint az érintett járatok terelőútvonalának megjelenítése Menetrendi adatok Közérdekű információk Reklámképek Plusz bevételi források

Utastájékoztatás korszerűsítése WAP On-line utastájékoztatás mobiltelefonon WAP Járat kiválasztás A kiválasztott viszonylaton közlekedő járművek pontos helyzetének megjelenítése aktuális megállóba való érkezés aktuális megállótól való távolság Rendkívüli információk megjelenítése (útlezárások, terelőútvonalak) Közérdekű információk Menetrendi adatok

A közösségi közlekedés előnyben részesítése Forgalom irányító lámpák vezérlése ZÖLD ÚT kérés Szelektív előnyben részesítés Késés és sietés figyelembe vétele Csomóponti stratégiák Paraméterezhető kérés és törlés távolság Haladási sebesség figyelése Kapcsolat kis hatótávolságú rádió adó-vevők segítségével Kompatibilitás több különböző lámpavezérlővel

Finanszírozási lehetőségek EU 7. Kutatási és Technológiafejlesztési Keretprogram (EU FP7) Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) Nyugat-Dunántúli Operatív Program (NYDOP)

GAZDASÁGOSABB MŰKÖDÉS